MISTERI KEHILANGAN PESAWAT MH370 MELAHIRKAN RAMAI RAJA BOMOH TANPA KITA SEDAR

17.3.14 Suria Lekatlekit 5 Comments

Tudia.. yang kita kenal sekarang raja bomoh cuma seorang Mahaguru Datuk Ibrahim Mat Zin. Tapi tanpa kita sedar sebenarnya ramai lagi bomoh2 yang terlahir & muncul sejak kehilangan pesawat MAS MH370. Kita nampak tapi kita tak sedar. Korang yang baca ni entri ni pun ada yang tak perasan di kalangan kita sebenarnya ada jer bomoh2 edisi Khas MH370

Nak tahu siapa bomoh2 yang terlahir & termuncul sejak kehilangan pesawat MH370..  pakar2 spekulasi la siapa lagi. Tak di nafikan ada spekulasi yang ada logik nya.. ada spekulasi yang hanya logik kalau fikir ikut kepala lutut tapi spekulasi akan kekal sebagai spekulasi selagi takde bukti. Bila aku menolak spekulasi ada yang labelkan aku sebagai suka di perbodoh bodohkan oleh kerajaan pemerintah.. Apa pilihan yang aku ada. Kalau aku minta bukti, pakar spekulasi ada ke? Takde jugak..

Sekarang kapten Zaharie yang di tugaskan membawa pesawat Mh370 yang hilang tu di siasat kediamannya sebab dia bina simulator kat rumah . Baru di siasat tapi orang lain dah macam menjatuhkan hukuman pada dia. Sebab dia penyokong pembangkang maka ramai yang menyokong kerajaan mula melihat dia sebagai seorang penjenayah sekaligus cuba mencipta spekulasi untuk mengaitkan dia sebagai seorang penyebab pada trajedi ni. Yelah dulu yang sokong kerajaan ni depa la beriya sangat dok sebar spekulasi katanya kerajaan cuba sembunyikan sesuatu.. tup2 jadi tak percaya pulak kat kerajaan padahal sebelum bagai nak rak backing kerajaan.. Bila dapat tahu jer kapten Zaharie ni penyokong pembangkang.. U-turn balik katanya. Ini konspirasi Pemimpin pembangkang yang gunakan kapten Zaharie untuk jatuhkan pemimpin kerajaan sekarang.

Samada betul atau salah spekulasi korang.. selagi tak terbukti apa yang korang buat & sebar tetap lagi menjadi satu kesalahan even hujung2 nanti spekulasi korang tu maybe jadi kebetulan betul sekalipun. Inilah Ujian Allah pada manusia.. Nak tengok sejauh mana manusia mampu mengawal nafsu. Semua orang boleh buat spekulasi & teori tapi yang paling pasti, nyata & jelas takde seorang pun yang tahu apa yang berlaku di sebalik kehilangan pesawat MH370 melainkan mereka2 yang terlibat. Jangankan bukti, petunjuk pun belum ada.. tapi ramai yang dah buat kesimpulan & jawapan. Jadi apa beza korang dengan raja bomoh sekarang? Dua2 pun sekadar buat spekulasi & tilikan cuma cara jer berbeza. Sorang dengan cara kuno.. sebahagian lagi cara nampak macam moden tapi sebenarnya dua2 pun sekadar macam jawab teka teki jer. Entah betul entah tidak.. depa sendiri pun sebenarnya takde jawapan.

Sapa2 nak terus sebar spekulasi dengan jayanya aku dah taknak tegur la.. kang jadi gaduh pulak. Tapi aku akan terus la berkata2 seperti apa yang aku rasa nak kata. Kalau terasa tu bermakna korang buat la..  simple. Kalau suka terus baca kalau tak suka pejam mata.

Marilah kita sama2 berdoa semoga Allah membuka jalan untuk para penyelamat menjejaki mereka. Semoga apa yang benar tersembunyi selama ni mengakhiri segala spekulasi. Hanya Allah lebih mengetahui.. Kita cuma ada akal tapi Allah punya kuasa dan kita cuma hamba.

P/S : aku bukan ada kepakaran atau seorang yang bijak pandai nak menganalisis atau membuat teori dengan isu2 besar macam ni. Apa yang aku tulis bukanlah satu teori berkenaan kehilangan MH370 tapi sekadar pandangan aku melihat manusia2 ghairah mencipta spekulasi. Kalaupun satu hari nanti spekulasi korang betul... Tak bermakna korang boleh ketawakan orang yang tak percaya spekulasi hari ini kerana kami hanya orang biasa yang tak punya kepakaran apa2 sekadar menunggu jawapan dari sesuatu yang berbukti. Cakap semua orang boleh cakap.. Tapi bukti tak semua orang boleh tunjuk

Nukilan hari ke 10 kehilangan MH370
10 hari berlalu
kepulangan belum bertamu
entah dimanakah kamu?
semua masih buntu
pakar juga keliru
kami hanya mampu menunggu.
10 hari penuh teka teki
Andaian masih belum memberi jawapan
kamu masih disana entah dimana
tak terteka akal manusia

Tuhan sungguh misteri Ujian ini
Tuhan jawaplah bagi pihak kami
Tuhan kembalikan mereka yang kami nanti
Moga ada simpati dari Mu, Ya Tuhan ku.

#prayformh370

5 comments:

  1. ok.. ni mmg terbsik.. dunia nak kiamat fitnah mana2 ada...

    ReplyDelete
  2. terus kan berdoa.. rasa nya da semakin hampir

    ReplyDelete
  3. Selagi MH370 masih belum dijumpai, selagi itulah macam2 spekulasi yg kluar.

    ReplyDelete
  4. arini dh sebelas hari...smp skrg semua orang masih berteka-teki...hurm...

    ReplyDelete
  5. salam mami lala..
    huhu.. kisahnye 1 je.. pesawat hilang..
    pastu, dari satu topik..ke satu topik yg keluar..
    macam2..

    apepun, teruskan bertawakkal pada allah swt.semoga dia berikan petunjuk buat kita...

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!