INNALILLAHHIWAINNALILLAHHIROJIUN..SALAM TAKZIAH BUAT PELAKON WAN MAIMUNAH

28.11.16 Suria Lekatlekit 1 Comments

INNALILLAHHIWAINNALILLAHHIROJIUN..SALAM TAKZIAH BUAT PELAKON WAN MAIMUNAH. Mesti semua mula cuak & tertanya tanya. Siapa mati? Pelakon tu ke? La.. tak dengar apa2 khabar sangat tenat bagai.. Dah kembali kerahmatullah. Tak kurang jugak akan maki hamun admin blog lepas baca entri. Takpe.. dah bersedia dari segi mental & fizikal sebab mentaliti manusia.. asal sebut Innalillahhiwainnalillahhirojiun mesti ingat ada orang meninggal.


Innalillahhiwainnalillahhirojiun tu Bukan di sebut ketika menerima perkhabaran Orang Islam yang meninggal dunia jer cik/encik Ooi.. Ucapan tersebut di ucapkan bilamana mendengarkan perkhabaran duka saudara Se Islam.. jadi tak salah pun tajuk entri tu ok! Sebab tu penting baca entri jangan hanya baca tajuk entri je. Jangan pulak retis Ahwal Ahsaari dok sindir blogger asyik nak buat fitnah retis mati jer pulak nanti yer... hehehehe

Semalam mula di viralkan pelakon airmata.. Ibu Wan Maimunah yang kita sedang uzur & berada di wad akibat sakit bengkak Jantung & jangkitan kuman pada paru paru.. Tengok gambar yang di kongsikan kat media sosial memang sedih sangat. Nampak terharu ibu Wan Maimunah menerima kunjungan dari persatuan Seniman Malaysia membawa sedikit sumbangan untuk Ibu Wan Maimunah. Mungkin dapat mengembirakan sedikit Ibu Wan Maimunah yang sedang sakit tu. Sama - sama kita doakan kesembuhan buat Ibu Wan Maimunah.. Mendoakan kebaikkan buat orang lain kita juga mendapat kebaikkan dari doa doa tersebut, Insya Allah. Amin..


Bagi yang tak kenal siapa Ibu Wan Maimunah ni.. Beliau salah seorang pelakon yang agak di kenali di Malaysia terutama cerita cerita sedih. Dah lama beliau terlibat dalam industri hiburan negara & tak terkira terlalu banyak drama lakonannya. Karier beliau bermula dari sejak tahun 1972 lagi. Kira dari muda Ibu Wan Maimunah dah berlakon dalam Industri seni negara. Bakat lakonannya tak boleh di pertikai. Otai kot. Pernah memenangi Artis Komedi Wanita Paling Popular di Anugerah Bintang Popular Berita Harian 5 tahun berturut turut. Dari tahun 1992 - 1996/1997.Selain berlakon dalam banyak drama TV belaiu jugak pernah membintang filem2 seperti

Gentayangan (2011) (Pelakon Pembantu
Puaka Tebing Biru (2007)(Pelakon Pembantu)
Cinta Luar Biasa (2004) - (Artis Jemputan)
Soalnya Siapa? (2002) (Pelakon Tambahan)
Anak Mami The Movie (2002) (Pelakon Pembantu)
Putih (2001) (Pelakon Utama)
Jimi Asmara (1995) (Pelakon Pembantu)
Interlud (1992) (Pelakon Pembantu)
Wanita Bertudung Hitam (1992) (Pelakon Tambahan)

Itulah serba sedikit tentang Ibu Wan Maimunah bagi mereka yang mungkin tak mengenali pelakon hebat ni. Apapun Semoga Ibu Wan Maimunah sabar & tabah menerima ujian Allah.. Sesungguhnya sakit penghapus dosa dosa kecil. Insya Allah.

1 comment:

  1. Moga Ibu Wan maimunah kembali sihat seperti sediakala. Beliau sangat berbakat besar dalam bidang lakonan. Kalau berlakon cerita-cerita sedih, memang beliau berjaya membawa watak tersebut sampai penonton pun boleh menangis atau masuk dalam cerita tersebut. Apa2pun moga Allah permudahkan urusan Ibu Wan Maimunah dan sekeluarga.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!