PEMBUNUHAN KEJAM ALA MONA FANDEY, REMAJA DI KERAT 10

7.11.16 Suria Lekatlekit 3 Comments

PEMBUNUHAN KEJAM ALA MONA FANDEY, REMAJA DI KERAT 10. Sungguh manusia zaman sekarang dah semakin hilang kewarasan & perikemanusiaan. Sekarang ni boleh kata hari2 kita dengar kejadian bunuh kat mana mana saja. Ada saja mayat di jumpai. Berbanding dulu.. Macam nyawa manusia dah tak ada harga & manusia sekarang dah semakin tak takut dengan hukuman Tuhan apatah lagi hukuman manusia. Masing2 hanya fikir kepuasan sendiri.

Sumber Harian Metro

Bila terbaca kes seorang remaja 19 tahun yang masih belum di kenalpasti identitinya di bunuh & di kerat 10 bahagian kemudian di masukkan kedalam beg plastik seterusnya di sorok dalam pembentung saluran air longkang di sebuah rumah di kampung kesang laut. Katanya dia di bunuh sejak 3 hari lalu. Polis syak pembunuhan bermotifkan cemburu & berebut seorang wanita.


Bila baca berita ni teringat kejadian paling mengemparkan negara dulu apabila seorang ahli politik di bunuh & di kerat 18 bahagian. Kalau sebut semua orang tak lupa.. Kes pembunuhan melibatkan Mona Fandey, suami dia & pembantu mereka. Itulah kes pembunuhan paling kejam waktu tu & dapat liputan meluas media.


Di penghujung tahun 2016.. Pembunuhan yang hampir sama dengan kes pembunuhan melibatkan mona fandey tu berlaku lagi. Memang rasa macam tak selamat sangat bila dengar & baca berita2 macam ni. Kadang2 sebab di bunuh tu kita rasa macam remeh sangat tapi bila hati di kuasi syaitan.. memang orang akan hilang kawalan.

Hidup di dunia akhir zaman.. Tiada lain yang mampu kita buat selain memohon perlindungan dari Allah. Moga kita di jauhi dari orang2 yang ingin menyakiti & mengejami kita.

3 comments:

  1. nauzubillah, semoga rakyat kita kembali insaf

    ReplyDelete
  2. terfikir sejenak, aku nak potong ayam kecik2 pun penat, mcm manalah sanggup diorg potong manusia..hati mesti sehitam hati setan

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!