MAID AGENCY MALAYSIA ADA 6 BULAN JAMINAN SEKIRANYA ORANG GAJI LARI

23.2.17 Suria Lekatlekit 0 Comments

MAID AGENCY MALAYSIA ADA 6 BULAN JAMINAN SEKIRANYA ORANG GAJI LARI. Sekarang ni orang gaji dah jadi satu keperluan bagi golongan yang bekerjaya. Lebih lebih lagi yang mempunyai lebih dari seorang anak untuk di jaga. Kos taska pun sekarang semakin tinggi.. Kalau dua tiga orang anak hantar taska untuk 1 hari kos dia memang dah boleh bayar seorang pembantu rumah. Sebab tu ada yang memilih untuk mengajikan pembantu rumah dari menghantar anak ke taska.


Tapi tu la.. Kadang2 ambil pembantu rumah ni jadi macam macam masalah pulak. Pernah jugak aku dengar luahan perasaan mereka mereka tentang masalah pembantu rumah warga asing yang tak dengar arahan, melawan, tak tahu buat kerja rumah, tak ada etika bekerja, menganiaya majikan, berlaku kasar dengan anak anak majikan ketika ketiadaan ibu bapa mereka & macam - macam lagi la masalah. Benda - benda macam ni sememangnya merisaukan sesiapa saja. Bila di tegur terus lari dari rumah majikan. Walau ada yang kerja tak sampai 6 bulan pun. Ada juga yang sebelum melarikan diri habis di curi barang2 berharga di rumah majikan. So, nak cari pembantu rumah ni jangan main ambik je sebarangan. Nak - nak lagi yang jenis ambil dari kawan la.. ambil warga asing yang datang ke Malaysia tanpa melalui apa2 Agent yang sah. Sangat berisiko. Jangan nak jimat dua tiga ringgit kita menyesal seumur hidup. Sebab tu penting kalau nak ambil pembantu rumah kena melalui Agent yang sah & berlesen supaya sekiranya berlaku apa - apa.. Kita boleh merujuk dengan pihak Agent tersebut.

Nak cari orang tempatan untuk di jadikan pembantu rumah bukan senang nak dapat. Mana ada orang tempatan nak kerja jadi orang gaji kat rumah orang dah zaman sekarang. Kebanyakkan pembantu rumah adalah di kalangan warganegara asing. Tapi tu la.. Bila terbaca berita tentang kejahatan pembantu rumah warga asing ni.. Kita pun rasa cuak. Kalau tak jahat pun takut kerja tak sampai sebulan dua lari pulak. Dah la bayar agent mahal2.. Rugi la kalau tetiba orang gaji lari kan.


Nak ambil orang gaji ni kena teliti supaya kita tak rugi. Kalau ambil yang tak reti buat kerja pun susah jugak. Dah satu hal kita pulak nak kena ajar semua perkara. Jangan sebab orang gaji tak tau buat kerja kita pulak jadi lebih penat dari sebelum ada orang gaji kat rumah. Yelah.. semua benda dia buat tak betul & kita nak kena betulkan balik. Tu pun salah satu masalah besar jugak. Sebab kita ambil pembantu rumah untuk membantu ringankan kerja kita kat rumah.. Kalau menyusahkan lagi tak ada fungsi la pembantu rumah tu.

Satu lagi.. tentang kesihatan. Yang ni sangat penting. Sebab dah banyak kes kat Malaysia ada majikan terambil pembantu rumah yang ada mental problem walau secara fizikal & mata kasar nampak normal. Maka berlaku bila di tinggalkan anak pada mereka.. anak tu di lambung lambung macam bola. Di campak campak macam bantal. Sebab tu penting mencari Agent pembantu rumah yang bagi jaminan pembantu rumah yang mereka bekalkan sihat mental & fizikal.


Pembantu rumah selain yang boleh buat kerja & tak gila.. Ni pun penting. Yang ada rasa perikemanusiaan tinggi & penyayang bukan saja kepada bayi & kanak kanak malah kepada warga emas nak2 lagi kita yang ada ibu bapa yang dah tua.. maybe dah uzur tinggal dengan kita. Perlukan pembantu rumah untuk menjaga sementara kita keluar bekerja. Aku pernah tengok pembantu rumah yang sayangkan anak anak majikan macam anak sendiri.. sayangkan ibu bapa majikan macam ibu bapa dia sendiri. So, dia jaga dengan baik. Ada juga yang baik kat depan.. Belakang di tunjal2nya kepala mak bapak kita yang dah tua. Di sepak2 dengan kaki. So, salah satu ciri yang perlu kita titik beratkan dalam memilih pembantu rumah.

Kadang2 pembantu rumah yang tak faham dengan tugasan mereka pun boleh menyebabkan mereka memberontak seterusnya melakukan benda yang tak baik di belakang kita. Sebab mereka tak di beritahu atau di latih buat perkara perkara tu. Yang mereka tahu.. hanya jaga rumah, kemas rumah jer.. Bila terpaksa buat kerja yang di luar jangkaan mereka itu juga menjadi salah satu punca kenapa pembantu rumah ni buat perkara perkara yang tak di ingini.

Maka sebab tu kenapa anda perlu mengambil pembantu rumah dengan Maid Agency Malaysia ni. Agensi Pekerjaan Cempaka Allied Sdn Bhd merupakan adalah agensi yang membekakan pembantu rumah terlatih secara profesional di Malaysia. Mereka melatih & menyediakan sumber pembantu rumah dari Filiphina, Indonesia & dari beberapa negara di rantau ini termasuklah orang tempatan.


Maid Agency Malaysia tak perlu di ragui kerana sebagai agensi pembantu rumah  profesional di Malaysia mereka menyediakan standard etika kerja yang tinggi & boleh di percayai. Mereka menawarkan jaminan perkhidmatan yang berkualiti. Di tubuhkan sejak 2003 & dan didaftarkan oleh Puan Siti Zarina selaku Presiden Persatuan Kebangsaan Sumber Tenaga Malaysia dan Presiden Koperasi Tenaga Kerja Wilayah Persekutuan Berhad Malaysia

Kakitangan mereka jugak terlatih sepenuhnya untuk memilih pembantu rumah yang sesuai untuk memastikan pelanggan tidak rasa was was untuk meletakkan pembantu rumah dari Maid Agency Malaysia di rumah mereka. Mereka Berpengalaman 20 tahun berkhidmat dalam bidang masing2.

Perkhidmatan yang di sediakan adalah..

☺Menawarkan pekerja asing / pembantu rumah asing dan domestik
☺Memperbaharui passport pekerja asing
☺Pemeriksaan kesihatan dan latihan pekerja asing / maid
☺Pengurusan tiket dan penghantaran pulang
☺Jaminan 6 bulan hanya untuk permohonan sah
☺Latihan dan orientasi untuk pekerja / maid dan sebagainya

Ada juga perkhidmatan peribadi yang di sediakan bagi majikan yang memerlukan khidmat untuk mengatur jadual kerja pembantu rumah. Senang kan... Kita tak payah nak pening - pening kepala nak bagi tugas apa kat pembantu rumah. Dah di sediakan senarai tugasan untuk mereka buat mengikut keperluan kita. Tak semua agensi pembantu rumah menyediakan perkhidmatan macam ni ok!

Kenapa ramai memilih Maid Agency Malaysia...

1. Pembantu rumah telah di latih untuk memahami arahan majikannya. So, tak ada masalah bila ambil pembantu rumah.. Pembantu rumah bebal, tak dengar cakap bagai.

2. Ada 6 bulan jaminan sekiranya pembantu rumah anda lari. So kat sini tak perlu risau tentang kos yang dah anda keluarkan untuk dapatkan pembantu rumah.

3. Maid Agency Malaysia syarikat yang berlesen, di percayai &Amanah. Dapat melakukan tugas baik

4. Menyediakan khidmat kaunseling percuma untuk majikan yang memerlukan nasihat & pandangan tentang cara mendapatkan pembantu rumah.

5. Menyediakan pembantu rumah yang terlatih & sihat mengikut undang undang.

6. Pembantu rumah yang di sediakan telah di latih untuk memahami keperluan majikan sebelum mereka di ambil bekerja.

Dari semua aspek nampaknya Maid Agency Malaysia memenuhi ciri ciri Agent yang membekalkan pembantu rumah yang sangat berkualiti selain ada jaminan sekiranya pembantu rumah lari. Sekiranya anda tercari cari pembantu rumah.. cuba la merujuk dengan Maid Agency Malaysia. Mana tahu pembantu rumah yang di sediakan menetapi keperluan anda. Sekiranya ingin info yang lebih lanjut berkenaan Maid Agency Malaysia anda boleh layari

Instagram : https://www.instagram.com/MaidAgencyMalaysia/
Page / FB : https://www.facebook.com/cempakaalliedsdnbhd/
Hubungi : ( whatsapps) 012 6667524 
Alamat : No 12-B , Jalan Kenari 11,
Bandar Puchong Jaya, Puchong, 47100 Puchong, Selangor, Malaysia


Apapun.. Bekerja dengan manusia memang ada risikonya tapi carilah yang di berdaftar & sah untuk mengurangkan risiko perkara buruk tu berlaku. At least kalau berlaku perkara tak di ingini kita ada tempat untuk mendapatkan maklumat tentang pembantu rumah tersebut untuk di ambil tindakkan.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!