MUDAH DAN SELAMAT DARI LUKA SEMASA BUANG BULU DENGAN VEET SENSITIVE TOUCH ELECTRIC TRIMMER

3/25/2017 10:14:00 AM suria lekatlekit 3 Comments

MUDAH DAN SELAMAT DARI LUKA SEMASA BUANG BULU DENGAN VEET SENSITIVE TOUCH ELECTRIC TRIMMER. Kita di lahirkan dengan bulu2 bukan rambut jer.. Masa kecik sebelum akil baligh mungkin bulu yang kita ada cuma bulu roma nipis, bulu kening & rambut jer.. Selepas akil baligh akan bertambah bulunya di tempat tertentu seperti di celah ketiak & bahagian kemaluan.


Bulu ni bersifat hidup.. Jadi dia akan semakin panjang kecuali bulu roma & bulu kening la kalau tak cukur dia statik macam tu je la. Tapi bulu lain macam rambut, bulu ketiak & bulu pada kemaluan kalau kau simpan lama - lama memang berhutan jadinya. Bukan setakat berhutan, mungkin akan di jangkiti kutu jugak. Kutu bukan sekadar boleh hidup atas kepala di celah rambut malah boleh hidup di bahagian bulu kemaluan. Bayangkan kat situ berkutu.. gatal merenyam.. Seksa zahir batin beb! Maka terkepit kepit & terkemut kemut la kau. Nak nak lagi kalau kat tempat2 ramai orang. Sebab tu penting untuk kita buang bulu2 di bahagian sulit bagi tujuan kebersihan & kesihatan.

Guna pisau cukur ni kadang - kadang kurang pratikal sebab boleh menyebabkan luka. nak cabut guna penyepit bulu tu tahan ke azabnya. Sakit ok! Oleh kerana itu Veet mengeluarkan satu produk elektronik yang memudahkan kaum wanita untuk membuang bulu bulu yang tidak di ingini & tampil menawan setiap masa.  Veet sensitive touch electric trimmer gadget elektronik terbaru keluaran Veet. Alat ini berfungsi untuk mencukur atau membuang bulu pada bahagian sensitif tanpa pisaunya menyentuh bahagian kulit bagi mengelakkan risiko terluka. Veet Electric trimmer ni menggunakan kuasa bateri AA untuk menghidupkannya.  Didatangkan bersama 2 sikat bersaiz 2mm & 4mm & dua mata pemotong bersaiz 16mm dan 6mm. Satu berus untuk membersihkan bulu bulu yang melekat & 1 beg memudahkan anda menyimpan & di bawa kemana mana.


Kelebihan Veet Sensitive Touch Electric trimmer ni adalah.. Boleh memotong & membuang bulu bulu dengan kemas tanpa menyebabkan luka. Sebab benda tu paling orang titik berat semasa membuang bulu terutama di bahagian sensitif. Selain tu hasil cukuran dia lebih licin. Memudahkan anda untuk buang bulu di bahagian sulit, celah ketiak, membentuk kening, sideburns, bulu roma, misai & sebagainya. Paling penting boleh di bersihkan dengan air.. So mudah kita nak mencuci selepas guna.

Size dia yang kecil sebesar berus gigi elektronik mudahkan untuk kita bawa kemana mana sebab boleh sumbat dalam handbag jer... Maybe nak travel jauh dalam jangkamasa yang lama.. boleh la jimat space.


Benda ni memang sangat penting bagi aku yang memang mementingkan kebersihan dalaman & luaran. aku memang sejenis yang tak suka nak nak simpan bulu2 di tempat2 tertutup macam celah ketiak atau bahagian intim. Memang dah tabiat sejak dari zaman anak dara dulu. Seminggu sekali mesti aku tebas. Nampak jijik jugak la bagi seorang perempuan yang biar bulu ketiak & bulu di bahagian intim tu tak di buang sampai jadi hutan. So dengan adanya Veet Sensitive Touch Electric trimmer ni.. banyak membantu aku membuang & membersihkan bulu yang tak di ingini. Cukuran dia pun lebih licin & kemas. Paling penting kurang sangat risiko kulit terluka semasa membuang bulu. Dah tak payah nak guna pisau cukur yang kadang2 memang menyebabkan luka. Luka kat tempat2 intim ni bahaya sebab dia tempat yang tertutup & kadang2 lembab.. Kalau ada luka mudah terkena jangkitan kuman & bakteria. Untuk mengelakkan risiko terluka ketika buang bulu2 yang tak di ingini guna la Veet Sensitive Touch Electric Trimmer ni.

Yang nak guna untuk tujuan kecantikkan.. Nak bentuk kening.. ada mata pisau yang di sediakan untuk membentuk kening menggunakan Veet Electric Trimmer ni.. Hasil cukuran tu lebih halus & kemas.. bentuk dia lebih sharp & bahagian yang di cukur lebih licin berbanding pisau cukur biasa.

Stevensunny Makeup Artis juga menggunakan Veet Sensitive Touch Electric Trimmer

Macam tu juga kalau nak guna Trim sideburn & buang bulu roma.. Memang hasil cukuran dia lebih licin berbanding pisau cukur. Banyak sungguh kegunaan Veet Sensitive Touch Electric Trimmer ni ok! Boleh di gunakan seisi keluarga.

cara nak guna Veet Sensitive Touch Electric Trimmer

1. Untuk membentuk kening


Trim kening menggunakan kepala pemotong yang paling kecil berbentuk panjang tu & letak sikat yang di sediakan. Boleh rujuk pada gambar. Letak. Potong menggunakan Electric trimmer secara berlawan arah bulu kening tumbuh.
Untuk membentuk pulak.. keluarkan sikat & letak pada bahagian kening yang ingin di ratakan & dibuang mengikut bentuk yang di ingini & potong.

2. Untuk mencukur di bahagian intim/ketiak


Gunakan Bilah pemotong yang besar (Rujuk pada gambar) & potong secara berlawan arah dengan lembut 7 jangan tekan pada atas kulit. Jangan risau pisau pemotong tidak akan terkena pada kulit.

3. Untuk Misai & Janggut (bahagian atas mulut & dagu)


Untuk bahagian atas bibir (Misai) gunakan kepala kecil yang panjang macam yang pertama tadi & trim/cukur secara bertentangan dengan bulu tumbuh
Untuk bahagian Dagu (janggut) guna kepala besar seperti yang nombor 2 potong/cukur secara bertentangan jugak

4. Untuk Jambang (Sideburns) 


Guna bilah kecil sama macam yang nombor 1 tadi bersama sikat. Trim bahagian sideburns (jambang) mengikut berapa panjang yang anda nak potong. Untuk kemaskan buang sikat & kemaskan bentuknya.

Jom kita tukar dari menggunakan pisau cukur kepada Veet Sensitive Touch Electric Trimmer. Berminat nak mencuba produk ni boleh rujuk di Veet@Malaysia untuk maklumat lanjut & untuk membuat pembelian.

3 comments:

  1. wahh sha rasa sha perlukan benda ni hahaha

    ReplyDelete
  2. Veet sekarang ada innovasi baru.. bagus sangat ni untuk orang-orang macam saya yang banyak bulu..

    Boleh elak luka2 akibat balik2 bercukur

    ReplyDelete
  3. inovasi terbaru.... tahniah!!! terima kasih sebab berkongsi..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com