FAKTA TENTANG ALAT SULIT WANITA YANG RAMAI ORANG PEREMPUAN SENDIRI TAK TAHU

1/12/2018 08:29:00 PM suria lekatlekit 3 Comments

FAKTA TENTANG ALAT SULIT WANITA YANG RAMAI ORANG PEREMPUAN SENDIRI TAK TAHU. Walaupun kita punya sejak lahir tapi kebanyakkan kita (orang pompuan) belum tahu semua perkara apa yang ada pada tubuh kita. Terutama fungsi, kelebihan, kebaikkkan & keburukkan. Terutama kat celah 'Tut' tu. Walaupun melekat pada kita.. kita tengok.. kita guna.. kita cuci.. kita sentuh setiap hari tapi banyak perkara kita belum memahami apa yang menjadi milik kita sejak azali tu.


Sebab kita tak tahu la.. Kita suka terpedaya dengan penjaja penjaja produk merapu meraban ni. Kita terpedaya dengan momokkan depa & testimoni depa yang overclaim. Yer.. Alat sulit atau orang sekarang bagi nama  Miss V walau dah tak ada title Miss pun perlu di jaga kebersihannya. Nak jaga kebersihan perlu cuci. Yer.. cuci & jaga tapi bukan sumbat benda bukan2 kedalamnya.

Kenapa kita tak perlu jamu2 sumbat, masker pepe*, perfume Miss V bagai.. Saya terbaca perkongsian dari cik Miss Bel Nawhen kat pesbuk beliau tentang Fakta Tentang Miss V. Saya tak nak fakta tu bercanggah so saya copy balik apa yang cik miss bel ni tulis..

 Fakta Tentang Miss V anda. 


☛ Miss V boleh bersihkan diri sendiri. Tak perlu masukkan sebarang benda ke dalam vagina bertujuan untuk mencucinya. Tak payah nak meruang apetah lagi cuci dengan sabun atau feminine wash. Miss V ada mekanisma mencuci diri sendiri weh.

☛ Miss V anda tak perlukan rawatan di spa terutama bermasker bagai. Rawatan macam ni silap-silap boleh sebabkan jangkitan atau radang dari terjadi.

☛ Miss V tak perlu berbau seperti bunga dengan erti kata lain wangi seperti perfume. Ia ada bau semulajadi serta unik yang sure berbeza-beza bergantung kepada jenis diet kita ambil, kitaran haid serta pemakanan. Kalau ada bau kurang enak dan terlalu kuat hingga tidak memberi keselesaan, sahlah ia merupakan tanda jangkitan. Pergilah jumpa doktor. Tak payah sibuk nak korek-korek lagi.

☛ Gatal tak bermakna berlaku jangkitan. Kadang-kadang kegatalan tu juga boleh disebabkan alahan pada pakaian, selepas bercukur, alah pada sabun mandi serta pencuci pakaian yang diguna. Tapi kalau gatal dengan discharge yang berbau kurang enak. Jumpa sahaja doktor bukan dok sapu macam-macam benda.

☛ Miss V pun nak bernafas. Kelembapan tu akan sebabkan pertumbuhan bakteria. Bila bakteria tumbuh melata, adalah jangkitan. Sebab tu kena pakai seluar dalam jenis kapas dan serap peluh. Kerap tukar bila basah atau lembab. Janganlah pula dok pakai panty liner 24/7 lepas tu tak rajin tukar.

☛ Tak payah letak macam-macam benda dalam miss v tu. Letak krim ke, masuk ubat nak ketat ke. Tak payah. Jemput bakteria lagi ada.

Notakaki:
Kalau tak sayang, silalah beli produk merapu. Nanti jadi jangkitan, menyesal tak guna dah. Bani mythbusters gak dicari.

#BelNawhen
#SayaJururawat

Sumber : facebook Bel Nawhen (Boleh la follow beliau untuk info info kesihatan & info info berkaitan penipuan produk )

Setakat cuci guna feminim wash yang ada ujian clinical sebelum di jual yang di farmasi tu takde masalah rasanya. Cuma lambakkan produk feminim wash herba yang tidak berdaftar dengan KKM & tidak mempunya ujian clinical atau R&D tu yang bahaya. Dia claim guna herba semulajadi.. Tapi sapa tahu ingredient sebenar dia letak. Nak nak lagi kalau sejenis produk ketat metat ni.. Seram ok!

Moral of the story.. Please!! Jangan jadikan Miss V anda seperti telaga buta (Telaga lama yang dah tak di gunakan macam cerita Pendekar bujang lapuk tempat makcik2 bawang buang sampah) Nak sumbat bebukan. Tempat tu dah la sensitif & senang kena jangkitan.. Nak ketat sampai mana.. Sampai size benang je ke?

3 comments:

  1. Part ni memang sensitif. Kena jaga bebetul supaya en. Hb pun senyum manja dekat kita.. oppss.. MakBudak terlebih sudah..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com