FACEBOOK GROUP YANG BOLEH ANDA SERTAI SEPANJANG PKPB

10/17/2020 04:18:00 PM suria lekatlekit 2 Comments

FACEBOOK GROUP YANG BOLEH ANDA SERTAI SEPANJANG PKPB. Sedar tak sedar dah Hari ke empat PKPB bagi kawasan seluruh negeri selangor ni kan? Alah.. sekejab je tu.. Hope selepas 2 minggu statistik kes menurun sehingga tinggal 1 angka la. Tak tahan OOi.. bila anak anak dah mula tunjuk stress kena berkurung. Yelah.. sebelum PKPB ni pun kami dah menghadkan pergerakan bila melihat statistik kes kembali naik selepas PRN di sabah. Ambil langkah keselamatan awal. Tapi sepanjang pkp pun memang kurang keluar & aktiviti luar. Sebab kita tahu covid-19 tu masih ada. Tapi tu.. anak anak ni perlu beridah di luar rumah juga untuk membantu perkembangan mental & fizikal cuma tu la.. terpaksa cari aktiviti lain la bagi elakan dari keluar.

Selain dok scroll FB baca gosip gosip & viral pasal isu isu semasa ni sebenarnya ada juga aktiviti berilmiah juga boleh buat & belajar dari Facebook. Kalau kita cari yang baik.. Dapat yang baik la kan? Baik ke buruk medium social media tu bergantung apa yang kita buat melalui medium tu. Ia cuma platform.. Yang mencipta pelbagai aktiviti di situ adalah kita sendiri sebenarnya.

Setakat group masak masak, masak tak jadi, laki masak apa hari ni bla.. bla.. bagai dah bosan. Awal awal je best lama lama memasing try hard buat masakan pelik pelik nak attention supaya viral sampai rasa annoying pulak dok bergurau dengan makanan ni. Dah la PKP.. ramai yang terjejas pendapatan.. depa hat tak berapa terkesan tu syok pulak dok main main masak tak jadi.

So kalau bosan bosan duduk rumah tak tau nak buat apa boleh juga join beberapa group di facebook yang bermanafaat juga la. Antara Facebook group yang anda boleh sertai adalah ;

Jom Snapseed Malaysia

Kalau nak belajar edit gambar yang gempak gempak guna aplikasi snapseed yang boleh di install secara percuma di playstore boleh la sertai group snapseed malaysia ni. Wei!! Serius gempak gila editing editing gambar kat situ. Depa share tutorial juga la macam mana nak hasilkan editing. Bagus juga la.. Mana tau hangpa dah expert benda tu boleh jadi side income buat job photography nanti. 

Tukang Apa Hari Ini (TAhI)

Ni bukan group jamban ok walau shortform dia Tahi. Ni group bertukang. Yang mana minat dengan kerja kerja pertukangan boleh la join group ni. Macam macam di kongsikan hasil pertukangan di rumah. Mungkin boleh memberi ilham pada hangpa yang nak bertukang nanti. Kadang kadang ada juga la terselit Humor dari pertanyaan followers group tu. Yelah la.. serius memanjang pun rasa macam dengar lagu negara ku je kan?

Malaysiaku dulu dulu Official

Ni group sekadar berkongsi gambar gambar zaman dulu. Tapi ok juga la sebab flashback balik zaman sebelum kewujudan digicam, smartphone bagai. Semua pakai camera filem lagi. Gambar gambar pun tak black & white mesti sephia tone. Nampak nostalgia tu. Gambar gambar yang di kongsi oleh followers & admin. Kita boleh tengok perbezaan  sesuatu tempat dulu & sekarang. Ok la.. enjoy juga la layan group ni. 

Cukup la 3 group dulu saya kongsikan. Banyak banyak satgi hangpa tak ter follow pulak kan. Jadi mana yang rasa bosan tak tau nak buat apa sesambil layan facebook tu boleh la sertai group group ni.

Apapun semoga perkongsian remeh ni memberi manafaat kepada yang membaca blog lekatlekit.

2 comments:

  1. Thanks share.nak join yg Snapseed tu nnt.

    ReplyDelete
  2. Tukang apa tu memang akak suka sangat. Dulu masa PKP tiap2 hari buka fb tu. tengok apa orang buat. Banyak ilmu dalam tu. Suami akak pun kadang pelik akak lebih tahu macam2 dari kawan2 lelaki dia kat kilang nun. hahaha

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com