APA YANG KANAK - KANAK PERLU DALAM SUSU?

9/05/2012 03:56:00 PM suria lekatlekit 5 Comments


Bagi saya yang masih memberi susu ibu kepada anak saya tidak perlu menggunakan susu formula tapi bagi mereka yang tidak mempunyai keupayaan atau kekurangan susu badan mencari cari susu yang sesuai buat anak anda boleh la mencuba susu annum Essential. Ramai ibu bapa yang membuktikan kebaikan susu Annum dapat membantu perkembangan minda anak mereka seusia 1 hingga 5 tahun.

Dalam membesarkan anak para ibu sudah semestinya mahu memberikan yang terbaik untuk memastikan anak – anak berkembang dengan baik. Susu anmum essential adalah susu yang terbaik untuk perkembangankanak – kanak kerana mengandungi nutrisi yang bagus.Kanak – kanak tidak hanya memerlukan DHA malah memerlukan Gangliosida yang berfungsi untuk perkembangan otak manusia sehingga mencapai umur lima tahun. DHA penting untuk sel sel otak berhubung tapi dengan DHA sahaja tidak mencukupi untuk kanak kanak belajar. Mereka juga memerlukan ganglioksida bagi membantu perhubungan sel otak untuk mempercepatkan proses pembelajaran mereka.

Susu Annum Essential juga tidak mempunyai gula tambahan. Tahukah anda gula tambahan tidak baik untuk kesihatan kanak – kanak.Kanak-kanak tidak perlukan banyak gula tambahan untuk tenaga dan pembesaran.Jika kanak-kanak mengambil gula tambahan secara berlebihan, kalori tambahan itu akan menjadi lemak dan akan menyumbang kepada pertambahan berat badan dan obesiti. Ini boleh meningkatkan risiko diabetis, penyakit jantung dan lain-lain.


Formula terbaru anmum essential yang mengandungi gabungan
DHAdanGANGLIOSIDA dalam formula yang unik. Gabungan kedua-dua nutrien menghasilkan hasil yang lebih baik.
  
DHA sangat penting untuk mengoptimakan fungsi saraf otak dan mata (menyumbang kepada tingkat keupayaan belajar dan perkembangan mental) untuk kebolehan berfikir, melihat dan juga mendengar dengan jelas..
*DHA penting untuk perkembangan sel-sel otak
*DHA yang secukupnya diperlukan dalam diet kanak-kanak bagi memastikan perkembangan otak
*DHA memperbaiki tumpuan kanak-kanak, sikap dan fungsi kognitif serta kadar pembelajaran.
Tetapi DHA sahaja tidak mencukupi, kanak – kanak juga memerluka nutrien lain seperti gangliosides supaya pertumbuhan otak lebih optima . Ganglioksida Membekalkan nutrient untuk otak mereka. Nutrien penting untuk menyambungkan sel otak bagi meningkatkan perkembangan kanak kanak untuk belajar benda/perkara yang baru kerana semakin banyak sel sel otak berhubung semakin cepat
                    pembelajaran berlaku


Setiap ibu pasti mengharapkan anak yang di lahirkan membesar dengan sihat & bijak, kesihatan anak adalah salah satu faktor untuk membuatkan anak membesar dengan sihat & bijak. Jadi para ibu bertukarlah kepada susu anmum essential untuk kebaikan & perkembangan otak anak anda.

Ibu mana takkan tersenyum melihat anaknya menjadi Bijak sejak diusia kanak – kanak


Layari laman sesawang Annum untuk keterangan lanjut : www.anmum.com.my

5 comments:

  1. Akiff mmg minum anmum... kdg2 mcm xpercaya tgk perkembangan otak die..

    ReplyDelete
  2. Transit petang...follower 1665

    ReplyDelete
  3. anmum is the best...both of my kids minum susu nie but from age 1-3

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com