SEDEKAH DAGING KORBAN KEPADA BUKAN ISLAM

10/04/2014 01:03:00 PM suria lekatlekit 1 Comments

Esok dah nak sambut raya korban atau kita selalu panggil raya haji. Nampaknya ramai dah sampai kampung & masih ramai jugak baru memulakan perjalanan & tak kurang masih ramai yang takde plan apa2 lagi macam aku. Hahahahaha... Besa la..

Sumber google

Ok bila dah menjelang raya korban ramai yang buat korban. Soal nak bagi siapa daging korban tu dah tak jadi tanda tanya sebab semua dah tahu siapa berhak & layak menerima daging korban tu tapi mesti ramai yang tak pernah tahu bolehkah daging korban di sedekah atau di beri kepada yang bukan Islam. Maybe selama ni kita tak terfikir persoalan tu.. dengan isu ni akan buat kita fikir & ambil tahu.


Untuk artikel penuh sila clik UTUSAN ONLINE

Islam tu bukan agama yang kejam ye dak?? Dalam keadaan tertentu di bolehkan jugak apa yang tak boleh tu tapi untuk kebaikkan la. Macam daging korban ni kalau yang bukan Islam tu memang memerlukan sangat, di bolehkan jugak kita sedekahka daging korban tu.

Moga dengan perkongsian yang sedikit ni memberi manafaat pada semua yang membaca. Aku bukan bijak pandai atau alim ulamak.. Aku manusia yang masih jahil & perlu banyak belajar. Perkongsian ni bukan berlagak pandai.. sekadar menyebarkan apa yang baik untuk semua.

Di kesempatan ni aku nak ucap selamat hari raya.. andai terkasar bahasa dalam penulisan yang buat hati sesapa terluka mohon ampun & maaf.

1 comment:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com