RUPANYA INI YANG ADA DALAM LEMARI CEKLAT YANG KORANG KENA TAHU

8/29/2017 11:00:00 PM suria lekatlekit 1 Comments

RUPANYA INI YANG ADA DALAM LEMARI CEKLAT YANG KORANG KENA TAHU. Bab bongkar membongkar, dedah mendedah memang kojo den la. Den ni maybe di lahirkan untuk jadi detective konen kot.. Suka bebenor menyelongkar rahsia yang tersimpan termasuk rahsia yang ada dalam lemari ceklat pemilik seorang hamba Allah ni. Hope Pemilik Lemari Ceklat Tak saman den la sebab buat pendedahan ni.. Kita kena dedahkan kebenaran supaya masyarakat boleh tahu..


Mesti hangpa pun tak sabar kan nak tahu apa yang ada dalam Lemari Ceklat yang saya nak dedahkan ni. Sabar ok.. Isghtifar dulu.. Kemudian teruskan membaca. Pembongkaran ni mungkin buat Iman & nafsu anda sedikit tergugat katanya.. Dah bersedia nak tahu apa yang ada dalam Lemari Ceklat? Jom kita terjah.. Kita bongkar & kasi panas!!!

Dalam Lemari Ceklat ni ada macam macam sunglasess & white glasess beb! Elok sangat la hangpa terjah ke page Lemari Ceklat kalau tengah cari Sunglasses atau white glasses ni. Alah.. setakat cermin mata kot.. Apa nak heran. Melambak ada jual kat luar sana kan? tak payah nak godek dalam gobok Lemari Ceklat tu..

Nanti dulu! Ada la yang specialnya Cermin Mata Di Lemari Ceklat ni..



Lemari Ceklat menjual pelbagai jenis cermin mata dari jenama terkenal dengan kualiti setaraf butik tapi harga dia sangat kasih sayang ok! Sangat berpatutan & mampu milik. Mempunyai kualiti premium dengan perlindungan maksimum UV400. Kenapa penting UV bila memakai sunglasses ni? Meh sini nak habaq sikit kat hangpa supaya hangpa semua tau..




Pendedahan pada cahaya matahari terlalu lama juga boleh mengakibatkan ketajaman penglihatan menurun, kehilangan kontras, silau, pening dan keletihan visual. Spektrum cahaya yang dapat dilihat dengan mata kasar adalah berjarak gelombang antara 380nm hingga 780nm iaitu antara cahaya Ultraungu (UV) dan Infra merah (IR).


Ini bermakna, mata manusia hanya mampu melihat cahaya antara jarak gelombang ini sahaja (380nm hingga 780nm). Mata manusia tidak berupaya mengenal pasti berbagai elemen cahaya mengikut berbagai jarak gelombang yang lain. Cahaya UV, cahaya biru dan cahaya IR boleh menyebabkan kerosakan pada tisu-tisu mata. Oleh itu, penggunaan cermin mata hitam yang sesuai adalah perlu bagi mengelakkan kesan negatif yang disebabkan oleh cahaya tersebut ke atas tisu mata.


Malaysia adalah sebuah negara yang beriklim tropika. Keadaan panas terik dengan keterangan cahaya yang tinggi amat menyilaukan mata. Kandungan UV yang tinggi pula akan memberi kesan kepada mata. Pendedahan pada sinar UV untuk tempoh yang lama boleh menyebabkan masalah katarak kerana sebahagian besar cahaya UV akan diserap oleh kanta mata. Penyerapan cahaya UV lama-kelamaan mungkin membawa kepada kanta mata menjadi semakin gelap.


Secara amnya, bila kita memakai cermin mata hitam, saiz bukaan pupil akan membesar kerana cermin tersebut mengurangkan cahaya terang daripada masuk ke dalam mata. Sekiranya cermin tersebut tiada perlindungan UV, lebih banyak cahaya UV dari matahari akan masuk ke dalam mata melalui pembukaan anak mata yang lebih besar pada ketika itu. Ini akan menyebabkan kerosakan kepada lebih banyak tisu mata.


Bukan sahaja bahagian kornea dan kanta mata, cahaya UV juga boleh terus ke retina yang boleh menyebabkan kerosakan tisu-tisu retina. Kerosakan tisu retina boleh menyebabkan kebutaan. Sebab tu la ada keperluan kita memakai cermin mata yang ada UV Protection. Nama pun protection kan.. Mesti la untuk tujuan menjaga kesihatan & keselamatan mata.


Tapi cermin mata yang di jual kat Lemari Ceklat ni bukan sekadar mempunya UV protection malah.. design dia pun lawa lawa.. Selain menjaga mata boleh bergaya gitu.


Cantik kan koleksi sunglasses kat Lemari Ceklat ni. Kalau nak usya lagi banyak boleh ke

 Facebook Page : Lemari ceklat 
 Instagram : Lemari_Ceklat 
 Whatsapp/Telegram : 019 3823400 

1 comment:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com