ELIT TAKAFULINK BUKAN SEKADAR PERLINDUNGAN MALAH PELABURAN YANG MENGUNTUNGKAN

2/26/2018 11:21:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

ELIT TAKAFULINK BUKAN SEKADAR PERLINDUNGAN MALAH PELABURAN YANG MENGUNTUNGKAN. Semua orang tahu pelan perlindungan (Insuran) zaman sekarang sangat penting. Bagi yang berkemampuan elok la ambil. Bagi yang memang tak berkemampuan mungkin kita boleh cuba cara lain untuk memastikan kita ada backup sekiranya berlaku sesuatu di masa akan datang.

Bagi yang sedang survey pelan perlindungan untuk diri sendiri & keluarga.. Sedang elok la membaca entri ni. Bak kata perumpamaan melayu.. Dah mengantuk di sorong pulak bantal busuk. Makin menjadi jadi la lenanya. Kekekkee

So hari ni tetiba je rasa nak share dengan korang satu pelan perlindungan yang ada simpanan & pelaburan macam asb tu. Kalau asb dia pelaburan & simpanan je kan tapi yang ni dia ada pelan perlindungan, simpanan & pelaburan sekali. Dengar macam best je kan? Best ke idok.. meh la baca.

Etiqa Takaful Family sebagai pengenalan adalah satu pelan perlindungan yang berkonsepkan simpanan. Selain mengambil perlindungan insuran anda juga boleh tambah simpanan. Etiqa Family Takaful ada 4 Pelan iatu

1. Prisma
2. Harmoni
3. Intelek
4. Elit Takafulink

Mesti ada di antara kita yang masih belum pernah dengar tentang Elit Takafulink ni kan? Jauh sekali la tahu apa kebaikan, kelebihan & keistimewaan Elit Takafulink ni. 


Sebagai pengenalan, Elit Takafulink ni adalah satu pelan perlindungan yang ada kaitan dengan pelaburan dalam satu masa yang sama. Ia memberi perlindungan yang fleksibel serta peluang pelaburan dengan potensi pulangan yang tinggi. Jadi korang dapat 2 in 1 la. Perlindungan & Keuntungan pelaburan.

Manafaat yang ada dalam Elit Takafulink ini adalah

Perlindungan Takaful
Jumlah asas yang dilindungi berserta nilai dana terkumpul (jika ada) akan dibayar sekaligus sekiranya berlaku kematian atau Hilang Upaya Menyeluruh dan Kekal (HUMK).

Manfaat Matang
Anda akan dibayar jumlah nilai dana terkumpul (jika ada) sekaligus apabila sijil anda matang.

Bonus Kesetiaan
Ganjaran sebanyak 6% daripada nilai dana atau 3% daripada sumbangan tahunan asal (mana yang terendah) akan diberikan kepada anda pada hujung tahun sijil ke-5, ke-10 dan ke-15 sekiranya anda mengekalkan pelan dan membayar sumbangan tepat pada masanya.

Pilihan Pengeluaran
Anda boleh membuat pengeluaran daripada nilai dana anda pada bila-bila masa, tertakluk kepada pengeluaran minimum RM500 pada setiap pengeluaran dengan baki nilai dana sekurang-kurangnya RM1,000 tanpa sebarang caj tambahan.

Pilihan Tambah Nilai
Maksimakan potensi pelaburan dengan deposit tambahan yang boleh dibuat melalui kemudahan tambah nilai pelaburan pada bila-bila masa.

Fleksibiliti untuk Mengubah atau Meningkatkan Perlindungan Anda
Anda boleh memilih untuk mengubah jumlah yang dilindungi atau sumbangan tetap anda pada ulangtahun sijil. Lengkapkan perlindungan anda dengan pelbagai pilihan rider mengikut keperluan anda pada peringkat kehidupan yang berbeza.

Elite Takafulink datang dengan rider-rider berikut:

➥Rider Elite Takaful Medic
➥Rider Elite Takaful Manfaat Tunai Hospital
➥Rider Elite Takaful Penyakit Kritikal Berkurang
➥Rider Elite Takaful Manfaat Kemalangan
➥Rider Elite Takaful Pengecualian Bagi Penyakit Kritikal
➥Rider Elite Takaful Pengecualian Bagi Kematian, Hilang Upaya Menyeluruh & Kekal dan Penyakit Kritikal (Pembayar)
➥Rider Elite Takaful Pengecualian Pembayar Bagi Kematian, Hilang Upaya Menyeluruh & Kekal dan Penyakit Kritikal Juvana (Pembayar)
➥Rider Elite Takaful Tambah Nilai Simpanan
➥Rider Elite Takaful Penyakit Kritikal Junior Star

Selain tu yang best pelan Elit Takafulink ni.. Walaupun sumbangan sikit tapi coverage dia besar. Pulangan pelaburan juga tinggi antara 9 - 11%. Contoh monthly RM100 tapi perlindungan dia 300K untuk yang berumur 30an.

Ia bukan sahaja untuk pelan perlindungan & pelaburan malah untuk persaraan, pendidikan & Hibah. Hibah Takaful sangat kuat sehingga tidak mampu di cabar oleh undang undang lain.

Penting jugak Takaful ni untuk melindungi keluarga sekiranya berlaku sesuatu yang tidak di ingini. Sebab kita sedia tahu malang tidak berbau jadi jika ada kemampuan tak salah kita melindungi keluarga kita dengan pelan Takaful. Selain tu Takaful ni berkonsepkan patuh syariah dan pengendali takaful terbesar di Malaysia adalah maybank.

Dengan Takaful ni anda tak perlu risau sebab dia lebih kurang macam korang join khairat kematian jugak la.

Tapi nak ambil pelan Takaful di nasihatkan berurusan la dengan Agent yang boleh di percayai & berpengalaman seperti Puan Yana. Mempunyai pengalaman 13 tahun dalam perkhidmatan Etiqa Takaful. Kalau berminat untuk mengambil pelan Elit Takafulink boleh hubungi beliau

 ☎ Call/Whatsapp 
  Puan Yana  019 4884682 / 019 2810206 
En. Adren  019 2810206 

Insya Allah.. Puan Yana akan memberi konsultasi terbaik buat anda yang berminat untuk mengambil pelan Takaful.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com