DAH TAK PERLU SEDUT HINGUS ANAK GUNA MULUT

4/05/2019 10:05:00 AM suria lekatlekit 2 Comments

DAH TAK PERLU SEDUT HINGUS ANAK GUNA MULUT. Pernah dengar tak orang sedut hingus bayi atau kanak kanak kecil yang masih tak reti nak hembus keluar hingus guna mulut. Masa saya bujang muda remaja katanya.. Tak silap masa lepas SPM tengah tunggu result kerja kat kilang. Geng geng ahkak yang dah berkahwin & ada anak ni selalu share kisah rumahtangga & anak anak depa. Pernah satu hari Kak Mah (Nama panggilan kakak tu) cerita pasal dia sedut hingus anak dia guna mulut.

Almaklum la bujang lagi.. Anak tekak je ada kan. Kawen pun belum. Memang tak pernah tahu la orang guna cara tu untuk sedut hingus bayi atau kanak kanak kecil. Masa tu serius dengar tu rasa macam geli.. Yelah, jiwa mak mak pun lahir katanya. Padahal kaedah tu sebenarnya di gunakan ramai mak bapak zaman dulu dulu. 

Tapi zaman dah berubah.. Banyak gadget yang di cipta untuk memudahkan proses sedut hingus ni malah kat hospital atau klinik pun nak buang hingus bayi atau kanak kanak doktor atau petugas perubatan tak ada la sedut guna mulut macam buat CPR tu.. Ada peralatan dia untuk sedut hingus.

Kalau rasa nak simpan gadget gadget macam ni ada jer di jual di pasaran. yelah la kan.. Bila hidung anak tersumbat dengan hingus akan ganggu pernafasan dia & akan buat bayi atau kanak kanak kecil meragam. Nak tidur susah.. So masa tidur & rehat kita sebagai mak bapak juga terganggu. Sedang elok juga simpan satu Nasa Aspirator iatu salah satu gadget untuk sedut hingus bayi & kanak kanak.


Kat pasaran ni memang ada pelbagai jenama salah satu dari produk MommyHana. Yang bestnya Nasal Aspirator MommyHana ni dia tak perlu kita picit macam pump hingus tu untuk keluar atau tak perlu sedut sebab dia ada fungsi penyedut automatik.


Satu lagi Nasal Aspirator MommyHana ni ada muzik tau. Yelah budak budak kan.. Kadang kadang tengok alat alat macam ni nak guna pada anggota badan dia dorang tak nak. Jadi takut benda tu menyakitkan dengan muzik ni boleh menarik minat kanak kanak untuk dekatkan diri dengan alatan macam ni. So, mereka lebih enjoy kerja kita sebagai mak pun senang sikit. Ada 3 lagu boleh di set pada gadget ni untuk menenangkan anak anda semasa proses membuang hingus atau lendir yang menganggu pernafasan mereka.

Ni soalan yang akan di tanya oleh para ibu bapa sebelum membeli & guna alat alat macam ni.. Tak sakit ke buang hingus @ lendir dalam hidung anak nanti guna menda alah ni? Tak bagi kesan sampingan ke? Tak memudaratkan.. Boleh tonton video di bawah untuk melihat reaksi anak kecil ni bila menggunakan Nasal Aspirator by Mommyhana ni..


Gadget ni menggunakan kuasa bateri AA (2 bateri). So tak susah kalau power dia habis boleh tambah dengan menukar bateri je. Bukan susah pun nak cari bateri AA ni kat luar. Bersepah jual. Boleh tukar sendiri tak perlu guna khidmat specialist pun nak tukar bateri kan?

Kuasa sedutan Nasal Aspirator ni adalah diluluskan. Jika sedutan terlalu kuat, ia mungkin boleh melukakan hidung bayi dan menyebabkan pendarahan. Jadi kuasa sedutan untuk produk ni Insya Allah selamat di gunakan.

Ada 3 level kelajuan yang anda boleh set kan ketika menggunakan produk ni. Bergantung kepada keperluan untuk membuang hingus atau lendir.

Cara guna Nasal Aspirator MommyHana

1. Pastikan muncung penyedut sesuai dengan umur

2. Pastikan muncung penyedut betul-betul selesa dengan lubang hidung supaya mudah untuk sedut hingus

3. Pastikan Press dalam beberapa saat (dalam 10 saat)

4. Cuba tutup sebelah hidung

Boleh rujuk video ni tutorial menggunakan Nasal Aspirator Mommyhana

Cara penjagaan Nasal Aspirator Mommyhana ni pula..

1. Cuci dengan air garam. Atau boleh juga guna sterilize tapi sebelum di masukkan sterilize pastikan cuci dengan air biasa dulu.

2. Atau boleh juga cuci guna pencuci botol susu tu. Pun tak ada masalah

Cara penyimpanan dia senang je.. basuh bersih bersih lepas tu keringkan. Simpan balik dalam kotak.

Nasal Aspirator ni boleh di gunakan untuk bayi yang baru lahir sehinggan berumur 6 tahun. Dah lepas 6 tahun tu normally kanak kanak dah pandai buang hingus sendiri. Tapi kalau ada anak special kids yang masih tak reti nak buang hingus sendiri.. boleh je guna tak ada masalah even umur dah melepasi 6 tahun pun.



Yang penting Nasal Aspirator ni mudah nak bawa travel jauh sebab tak berat atau besar. Berat dalam 500g jer. 

Sekarang ni kalau korang beli Nasal Aspirator ni akan dapat 'FreeGift".. bukan satu.. bukan dua tapi 4 Free Gift untuk anda iatu

FREE Battery
FREE 3 Silicon probes untuk bayi (0-3m, 3-1y and 1y above) bernilai RM50
FREE 25 Hygiene disposable caps bernilai RM20
FREE 2 Spared sealing bernilai RM30


Produk Nasal Aspirator by Mommyhana ni ada setahun warranty tau! So jangan risau kalau baru guna sebulan dua tetiba rosak atau ada mana mana bahagian yang tak berfungsi boleh merujuk kepada orang yang anda beli untuk claim warranty tu. Tapi pastikan sticker warranty tu dalam keadaan baik senang nak claim warranty nanti.

Jenis kerosakkan yang boleh tuntut warranty adalah :

1. Kerosakan pada produk contohnya bila tiada suction, atau tiada bunyi (untuk jenis NC01)

2. Kerosakan fizikal contohnya apabila barang sampai, produk retak atau pecah.

Tapi kalau kerosakkan di sebabkan kecuaian sendiri memang tidak boleh claim warranty ok! Mana mana produk pun memang macam tu. Biasanya warranty untuk kerosakkan yang pihak pengeluar sahaja boleh di tuntut.

Bagi yang ada anak kecil tu sememangnya produk macam ni sedang elok juga ada di rumah. yelah.. kalau tengah tengah malam hidung anak tersumbat tak la mengelabah sangat. Boleh try settle kan sendiri menggunakan Nasal Aspirator ni.


Macam mana nak dapatkan produk ni?? Boleh hubungi :


☒Facebook Page : MommyHana Damansara 
☻Instagram : @mommyhana_damansara 
☏Telephone : 017 210 3148 

2 comments:

  1. Bukan kata dengar Suria, tapi Sis sendiri pernah buat pada anak..
    Dulu mana ada secanggih ni kann..kena pulak ibu muda, serba tak tau..takde tenet so takde nak gugel..sedut manual aje laa...
    Sekarang dah senang dah kan...mudah bagi ibu-ibu zaman sekarang ..

    ReplyDelete
  2. Wah..memudahkan kerja ibubapa sekarang ini.. anak-anak pun lebih sihat...

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com