MENJAWAB FITNAH ANONYMOUS TENTANG MEWARNA RAMBUT

2.6.11 Suria Lekatlekit 15 Comments


Tudia komen Si Anon pada entri ANONYMOUS LEBIH BERMINAT KOMEN PASAL AURAT. Jelas terbukti fitnah & tiada bukti tuduhan si anon tu. Bila masa pula sang lekit warnakan rambut. Air kat rumah pun jernih, putih & bersih takde karat - karat. Rambut sang lekit pun warna hitam semulajadi takde pula sang lekit warnakan dengan warna2 tiruan ni.

Aduhai Si Anon.. Anda menegur tentang kekurangan diri saya tapi jelas sekali anda juga kurang didikan agama dalam hal ni. Menuduh tanpa bukti adalah fitnah apatah lagi menuduh sesuatu yang orang lain tak buat. Sejahil jahil diri sang lekit ni wahai Cik Anon.. Ada batasannya juga perbuatan sang lekit. Dia tanya lagi macam mana nak sembahyang?? Ambil wuduk & tunaikan solat macam biasa. Lagipun sang lekit pernah terbaca artikel pasal warnakan rambut ni.. Jom Sang Lekit kongsikan sedikit.

Jika ada sesuatu yang menghalang air untuk sampai membasahi rambut, maka tidaklah sah mandi hadas besar dan wudhu berkenaan. Sehubungan dengan itu ibadat-ibadat yang dilakukan seperti sembahyang menjadi tidak sah kerana hadas atau wudhunya itu tidak terangkat.jika pewarna rambut itu tidak melekat di atas rambut seperti ia sifatnya meresap sepertimana meresapnya inai (pacar) pada jari dan kuku. Ini tiada menghalang air daripada sampai ke bahagian yang wajib dibasuh. Mewarna rambut itu tidak boleh dilakukan sewenang-wenangnya dengan alasan bahawa pewarna yang digunakan itu adalah halal ataupun suci. Untuk artikel sepenuhnya sila clik DISINI

So, dengan jawapan yang di beri kepada Si Anon harap dapat memberi pengajaran di lain masa supaya siasat dulu sebelum mengeluarkan sebarang tuduhan atau komen & moga dengan perkongsian ilmu yang sedikit ni dapat memberi manafaat pada kita semua.

P/s : Apapun Si Anon jangan risau sang lekit memaafkan fitnah ni. Semoga di akhirat nanti takde dakwa dakwi lagi antara kita

**Thanks Akak LydiaMiza (Buat semua juga yang komen & memberi kata2 semangat tak putus2 di blog melekit ni) atas cadangan, pandangan & kata - kata semangat untuk sang lekit. Sang Lekit setuju untuk tidak lagi publish sebarang komen dari Si Anon ni. Sebab itulah yang dorang nak "Perhatian". Bak kata Nyah Zulfikar spesis Anon ni kurang kasih sayang. Nak bagi kasih sayang pun tak tau dorang ni hantu ke, jembalang ke, jin ke, Iblis ke, syaitan ke.Yelah.. ada kata - kata takde identiti, so dorang ni boleh jadi apa saja di luar jangkaan kita, kan?? Khurafat & syirik tu berkasih sayang dengan makhluk2 macam ni. Tapi kalau komen Anon yang berunsur nasihat tanpa sebarang dengki & khianat di kesan, Insyaallah sang lekit akan paparkan dengan bangganya.**

15 comments:

  1. ayat anon tu mcm sopan sikit kot dari anon2 yg lain..huhuhu~

    ReplyDelete
  2. huhuhu macam2..pepun go go kak lekit

    ReplyDelete
  3. elok sgt la tu..padan muka si anon yg nak cari publisiti murahan..senget!
    hehe..

    ReplyDelete
  4. mcm2 ek bdk 2 nk kondem org lain...xpelah..biar kn dye...jgn pk sgt...cm doa kn je diberi hidayah kt bdk 2...

    ReplyDelete
  5. kaler pakai inai ja...inai kn leh tembus air...

    biarlah cik anon tuu..jeles xbtempat...chill!

    ReplyDelete
  6. hrap lpas ni dah xde pkcik/mkcik anon kacau sis :)

    ReplyDelete
  7. jgn dilayan ANON tuh lekit.. biar dia sakit hati sndiri komen tak dijawab..hehehe

    ReplyDelete
  8. hahah~kelakar plak anon nih,.men tuduh2 je erk,.

    ReplyDelete
  9. kan . silap kecil orang akan nampak . btw , button google baru +1 tu feed dia keluar dekat mana kalau klick eh ? kalau fb dekat fb la .

    ReplyDelete
  10. melekat lagi kat cni...hehe..
    sokong komen kak LydiaMiza tu...
    cma juga berharap 1 hari nnti abby terbuka pintu hati nak menutup aurat jugak...
    amin..amin..

    ReplyDelete
  11. tak puas hati mmg mcm tu. macam die sempurna sgt. cantik d luar belum tentu cantik d dalam.

    ReplyDelete
  12. dlm islam klu nak menegur orng ada caranya..ni tegor camgitu..bukan nak bukakan ati orng tp buat orng geram adala..tul tak? dah la penakut lenak nama anonymous je...hehehhehehnak menegur orng kena la berani...ni hampeh

    ReplyDelete
  13. rajin suria layan anon...bagus suria kan?rajin bg pelajaran dan ilmu baru buat anon psl warna rambut.

    ReplyDelete
  14. tapi bukan kan inai tu melekat kat lambut yang putih atau uban sahaja? erm saya kene buat kajian lebih mendalam lagi ni.

    mungkin ada produk baru yang hanay guna inai boleh warnakan rambut yang hutam. nak ty nak try...

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!