BILA IA HILANG DARI RADAR HATI DAN BELUM PULANG KE PANGKAL JALAN

26.4.14 Suria Lekatlekit 4 Comments

Nasib baik la berblog ni bukan satu kerjaya tapi lebih kepada hobi. Kalau la berblog ni macam kerja makan gaji gamaknya dah lebih 3 warning letter dapat & last sekali kalau tak dapat terminate letter mesti di nasihatkan hantar resign letter kan?? Yelah.. jenis tak cari makan dengan blog ni memang kurang rasa tanggungjawab atas amanah kepada blog yang di pikul, ye dak??

Dalam takde cerita aku nak kupas kupis kopek, tetiba datang pulak mood nak menulis tapi takde isu nak di jadikan bahan. Puas spin otak level 5 pun tak datang2 jugak bahan. So, aku cuma menulis la apa yang aku rasa. Lagipun berkurun dah tak tulis rasa hati.. erkk.. selama ni entri2 yang berunsur pendapat & pandangan aku pada sesuatu isu tu bukan lahir dari rasa hati ke?? yelah.. yelah.. tu lahir dari ibu yang sama juga bernama rasa hati.

Petang hujan sambil menyaksikan budak lala melompat lompat depan TV sambil tengok wonderpets dengan rumah yang sangat sangat berkonsepkan abstrak yang di ilhamkan budak lala dengan mainan dia aku cuba menaip sesuatu. Dah besar anak aku yer.. 2 tahun setengah ++ dah pun (Aku malas nak kira bulan tu yang ++). Lama aku tak cerita pasal dia kat blog bukan aku dah kurang kasih sayang kat anak yer... aku malas nak tulis cerita pasal anak sebab aku tahu yang baca blog aku bukan yang suka dengan aku jer... Malah yang tak suka pun ada yang suka baca blog aku atas dasar benci tanpa sempadan. Hahahaha... So, aku tak nak setiap kali cerita pasal anak aku di baca oleh orang yang tak suka mak dia.. Terilham pulak di hati mereka doa2 yang tak baik untuk anak aku. Jadi aku hilangkan ingatan depa pada anak aku.. so, mereka tak terfikir la nak doa apa2 untuk anak aku. Jadi selamat.

Sumber gambar googgle

Bila Mood hilang dari radar hati untuk mengupas isu hangat & hangit & sampai sekarang belum kembali ke pangkal jalan... Makan terilhamlah entri santai dari apa yang aku nampak di sekeliling aku. Sudah tentunya rumah & anak aku. Sebenarnya.. Kita boleh jadikan apa saja sebagai cerita kalau kita kreatif & kalau kita ada perasaan terhadap sesuatu tu. Takde isu takde cerita nak tulis kalau kita hendak menulis. Kuncinya adalah kita nak buat atau tak?? Betul tak?? Bak kata pepatah hendak seribu daya.. tak hendak seribu dalih.

P/S :dah 50 pesawat MH370 bersama ratusan nyawa hilang khabar. Sehingga kini belum ada petunjuk. Ya Allah misteri sungguh kehilangan ini.. Jom kita sama doakan moga misteri ini terbongkar & semoga nasib mereka yang hilang di ketahui.

P/S : mesti ada orang akan cakap aku ni jenis takde life.. Life aku ni tak tentu nak keluar bila2 masa. Tak mustahil setengah jam lagi ntah aku dah otw kemana mana. Itulah life aku.. Biarpun nak kemana mana macam satu kejutan tanpa planning tapi bagi aku dah takde apa nak terkejut tup tup malam kang aku berada kat luar kawasan liputan. hahahahaha

4 comments:

  1. bila anak2 zura tgk wonderpet, zura menari terkinja2 ngn dorang sekali.. hahahaa..spend quality time ngn anak2 kekdahnyer....

    ReplyDelete
  2. betul! saya setuju
    nak seribu daya, tak nak seribu dalih
    tulah kan cik lekit, kejab aje bebudak ni membesar =)

    ReplyDelete
  3. salam mami lala..

    menyelami setiap coretan ini..
    hihih...

    kemain lala.. tlg mami mengemas rumah yer,, penuh seni abstrak!

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!