ISU TUDUNG FAREEDA & PROF IZZI MENCABUL BUAT KITA LUPA MH370 YANG MASIH HILANG

12.4.14 Suria Lekatlekit 2 Comments

15 hari pertama.. bertubi mesej #prayforMh370.. Sana sini orang mendoakan. Semua seakan akan merasa kesedihan. Semua menanti jawapan.. Namun hari ini 35 hari kehilangan. Dah makin tiada lagi doa untuk mereka yang hilang bersama MH370. Tiada lagi kata2 doa, semangat & prihatin.

Yelah.. tak boleh nak salahkan sapa2 kalau mereka sudah melupai MH370 walau masih hilang walau masih tiada jawapan apa yang berlaku. Itu hak masing masing.. Yelah.. kita sendiri pun ada tempoh kritikal bila berdepan dengan kesedihan, kehilangan atau kematian & beransur2 pulih & akhirnya kita melalui kehidupan & rutin hidup seperti biasa juga.

Nak2 lagi dalam Isu MH370 yang masih belum selesai datang pulak isu hangat lain macam isu tudung fareeda di ciplak & isu seorang pelajar UiTM buat laporan polis mendakwa di cabul oleh seorang prof & pakar motivasi terkenal. Bila kita tumpu pada isu lain.. sedikit sebanyak buat kita lupa sekejab pasal isu yang masih belum selesai. Aku tak kata benda tu jadi salah atau jadi dosa.. Aku cuma cakap apa yang berlaku & terjadi je.

Sumber gambar dari google tapi di edit lekatlekitstory

Apapun isu yang menenggelamkan Isu besar kehilangan MH370.. Jangan lupa mereka, ahli keluarga mereka, pasukan keselamatan yang masih terlibat dalam misi mencari & menyelamat masih mengharapkan doa2 dari kita. Teruskan berdoa sehingga Allah memakbulkan doa2 kita untuk melihat kebenaran apa yang sebenarnya berlaku di sebalik kehilangan misteri MH370 yang langsung tiada tanda atau petunjuk sehingga hari ini. Yang ada cuma teori, spekulasi & andaian sahaja.

Semoga Allah membongkar kebenaran yang selama 35 hari ini di sembunyikan. Semoga semua mangsa berada di tempat terbaik.

2 comments:

  1. itu memang perkara biasa cik lekit
    banyak kes dah dilupakan dan ditutupi dengan kes-kes baru
    macam kes ibubapa dekat sweden tu, apa lagi eh, lupa dah

    anyway saya juga masih mengikuti perkembangan mh370
    entah apalah yang sebenarnya terjadi
    misteri belum terungkai

    ReplyDelete
  2. salam mami lala..
    setiap hari kita dihimpit dgn cerita yg macam2..


    semoga allah mmbuka rahsianya..dimana MH370 Sekarang..? :'(

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!