AIS KRIM CILI PADI ANTARA MAKANAN PELIK MALAYSIA

28.2.15 Suria Lekatlekit 6 Comments

Serius aku tak pernah tahu ada ais krim pedas macam ni. kalau dah tak pernah tahu.. dah confirm la tak pernah jumpa apatah lagi pernah makan. Selalunya kita makan ais krim ni bersifat sejuk & manis jarang pulak orang makan ais krim pedas kan.

Sumber google

Kalau tak baca portal Ladylista sampai sekarang maybe aku tak tahu wujudnya ais krim coklat cili padi ni.. Amboi mentang2 orang Malaysia suka makan pedas sampai ais krim pun nak campur cili padi katanya. Tak tau la kalau tekad aku ni boleh terima ke tidak ais krim cili padi camni. Sejuk + pedas.. aku rasa macam sedikit pelik.


Macam - macam manusia meng upgrade makanan yang sedia ada untuk mencipta kelainan. Kalau korang nak tengok banyak lagi makanan yang di kategorikan pelik kat Malaysia ni korang boleh baca di portal Ladylista.

6 comments:

  1. Rasanya kat jepun atau barat (tak ingat kat mana... tp pernah tgk kat rancangan memasak astro) dah lama dorg reka eksrem pedas ni.

    ReplyDelete
  2. Baru la melayu kak! Makan eskem gitu..hahaha

    ReplyDelete
  3. Saya akan fikir 10x nak mkn ais krim tu sebab saya bukannya suka pedas.sangat.

    ReplyDelete
  4. Duk terfikir...cane la rasanya....rare ni...x jumpa lg....

    ReplyDelete
  5. Ok...1st tau & dengar ada eskem coklat cili padi nih.

    ReplyDelete
  6. Aiskrim campur-campur ni akak pernah tengok dalam rancangan masakan kat baratlah. Macam-macam yang mereka campur dalam aiskrim ni nak bagi rasa luar biasa. Kat Malaysia pulak tak pernah tau ada dicampur dengan cili padi.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!