TIADA MAJLIS TAHLIL UNTUK ALLAHYARHAM TUAN GURU NIK AZIZ

14.2.15 Suria Lekatlekit 9 Comments

Majlis tahlil selepas kematian memang biasa kita buat selepas kematian ahli keluarga.. Di amalkan sejak dulu lagi sehingga menjadi macam acara wajib pulak selepas kematian ahli keluarga. Aku yang dulu tak faham.. ingat memang wajib la buat kan. Tapi tak reti kena la belajar...

Sumber Astroawani

Pengumuman di buat oleh di FB Page Tuan Guru Nik Aziz mungkin di update oleh anak beliau mengumumkan tiada sebarang majlis tahlil akan di buat untuk Allahyarham, Tuan Guru Nik Aziz. Aku pun terbaca dari status Dr Maza dengan caption 'Alhamdulillah..mengikuti sunnah Nabi s.a.w.



Apapun semoga di hari kedua Tuan Guru Nik Aziz berada di rumah kekal abadinya di kurniakan tidur yang nyenyak sehingga hari kebangkitan nanti. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya... 

9 comments:

  1. mmg tahlil ni kalau sebaiknya dibuat oleh saudara terdekat je atau buat secara individu dan tak perlu ikut masa2 tertentu 3 hari ke atau hari ke 60 dsbnya..... bila2 masa pun boleh buat..

    ReplyDelete
  2. sy ad dgr smlm vid pasal arwah pnh komen psl majlis tahlil ni...mmg dia x setuju adakan jamuan2 mkn ni...dia cme kata kalo ada tetamu / waris dri jauh dtg jamu dorg sebagai tetamu bukan sebagai meraikan kematian... arap awak phm la maksudnya. ssh nak translate dlm ayat hehe

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah. majlis tahlil tak wajib pun. :)

    ReplyDelete
  4. hari di sana tak sama dengan hari kita di dunia

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tahu berapa kiraan hari alam sana sila la bagitau yer.. sebab saya tahu kiraan hari kat dunia & alam barzakh tak sama cuma tak sure je dua hari kat dunia bersamaan berapa lama kat sana sebab tu saya tulis kiraan hari kat dunia jer..

      Delete
  5. Hmmm..ikut sunah nabi adalah yang sebaiknya..

    ReplyDelete
  6. .jamu2 makan ni yang akak tau sepatut nya jiran2 yang menyediakan makanan semua tu kepada keluarga si mati..bukan keluarga si mati yang jamu makan jiran2..itu yang akak pernah dengar dulu la..masa sekolah dulu..inagt2 lupa dah..kalau silap tolong betulkan..

    ReplyDelete
  7. Alfatihah. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya dan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman. Beruntungnya TGNA ni pergi menghadap Ilahi pada hari yang baik. Dah tertulis takdirnya sebaik itukan...

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!