INILAH PANTANG LARANG PALING MENGARUT

29.7.15 Suria Lekatlekit 4 Comments

Orang melayu memang terkenal dengan pantang larang.. Tapi kadang kadang pantang larang tu terlalu mengarut & tak ada logik langsung. sampai tepu otak fikir apa kaitan pantang larang tu dengan alasan yang orang dulu2 buat. Zaman sekarang tak semua pantang larang dulu kala relevan untuk di pratikkan dah.


Kita sebagai generasi Y katanya.. Y la sangat kan kena pandai dah guna otak bukan terima bulat2 apa yang di sampaikan. Zaman sekarang kalau kau lurus bendul sangat memang ko makan tapak kaki orang je katanya. Kena pijak la kau. Memang sepanjang hidup asyik kena tipu. Tak salah ada perkara kita pertikaikan untuk dapat kepastian.

Tak kira pantang larang kuno @ moden.. Nama kata pantang larang ni kalau fakta dia meragukan tu elok la spotcheck lebih sikit. Antara pantang larang paling karut korang boleh tengok kat sini >>PANTANG LARANG RAKYAT MALAYSIA <<

Apapun pantang aku orang komen tak baca entri hahahaha... Yang tu tak perlu alasan sebab pantang tu beserta dengan alasannya sekali. Apapun selamat berpantang kepada Perdana Menteri Malaysia selepas menggugurkan  Ex Timbalan perdana menteri. hehehehe

Moral of the story.. Orang Malaysia memang suka berpantang & melarang tu yang banyak pantang larang. hehehehe

4 comments:

  1. Pantang gugurkan tpm ....
    Hahaha

    ReplyDelete
  2. Hahaha.. Tu mmg pantang sgt kan suria? Selalu terkena org komen lain kat entri. Dia komen berdasarkan tajuk akk x kena mengena dgn jln cerita apa yg dia ulas tu:(

    ReplyDelete
  3. nasib aku rajin baca entry ko mek ... hahaha

    ReplyDelete
  4. Heheheh.. PM berpantang berapa hari la agaknya ye sis? Ramai yg di gugurkannya tu. Hehehe.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Ada bayaran di kenakan. Harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com