KISAH SERAM MISTERI HANTU KABINET

28.7.15 Suria Lekatlekit 4 Comments

Ok malam segmen seram serik lekat lekit Malam ni nak cerita misteri kabinet. Sekarang ni pun isu kabinet memang tengah hot kan.. Penuh misteri & tanda tanya. Penuh kekeliruaan & penuh pertikaian. Tapi hantu kabinet yang memenuhi slot seram serik lekat lekit malam ni lagi penuh misteri....


Jangan gelak ok! Ni cerita seram bukan cerita sarcasm atau cerita troll berkaitan isu politik negara yang sedang berlaku. Ye ye.. siang tadi rombakkan kabinet telah berlaku & Timbalan perdana menteri sebelum ni telah di gugurkan & di gantikan dengan orang baru... Tapi tak bermakna dia terus naik hantu & menghantui semua kabinet yang ada termasuk almari kabinet dapur rumah Perdana menteri... Insya Allah dia redha kot. hehehehe.

Kejadian ni berlaku kat sebuah rumah flat kosong yang hendak dijual oleh pemiliknya. Rumah flat di tingkat 8, berada paling hujung. Kawasan blok tu pun di kelilingi pokok2 besar. Kalau malam2 ni permandangan dia memang nampak seram la sikit kan. Agen hartanah ni katanya membawa pelanggan dia untuk pergi tengok rumah yang nak di beli tu. Waktu tu dalam pukul 8 malam macam tu. Yelah.. Takkan main bayar je ye dak?? Ingat beli rumah burung merpati ke? Setibanya depa kat rumah tu (Pembeli,Agen hartanah  & Agen rumah).. Takkan nak lepak2 minum kopi sambil cerita pasal rombakkan kabinet baru kan.. Mesti lah meninjau keadaan dalam rumah tu. Semasa agen hartanah tu meninjau di kawasan dapur.. manakala bakal pembeli & agen rumah meninjau di ruang lain... satu kejadian seram dah berlaku.

Kejadian seram tu takde langsung dengan kemunculan Dato seri najib tun razak.. Jauh sekali tetiba ternampak Ahmad Maslan sedang goreng nasi tanpa GST di dapur. Bukan... Semua tu takde kena mengena dalam cerita hantu kabinet ni.Setakat Najib & Ahmad maslan tak seram sangat la kan.. Masa agen tu meninjau dapur tiba2 dia terdengar pintu bunyi pintu kabinet kat dapur terbuka & tutup dengan sendiri. Cuak jugak dia sebab kat dapur memang dia sorang2 jer. Sebab pembeli & tuan rumah ada kat bilik utama. Sebab taknak takutkan pembeli.. dia bawak diri ke bilik utama berbincang dengan mereka kat situ tanpa menceritakan kejadian seram tu.

Lepas selesai spotcheck bilik utama pembeli tu menuju ke dapur. yang si agen hartanah ni dah seram nak ke dapur tapi terpaksa jugak ikut tapi dia ikut dari belakang je la. Ikut dari belakang apa2 hal dia boleh pecut dulu.. ye dak?? Agen rumah tu pulak beriya iya nak jual rumah tu dengan harga yang rendah. Lepas dah jelajah seluruh rumah.. Masa untuk angkat kaki la. Lepas dah berpisah dengan agen rumah tu, pembeli & agen hartanah ni berbual di belakang blok flat tersebut. Sebab kat situ depa park kereta. Rupanya pembeli tu pun mengalami peristiwa seram yang sama masa kat dapur rumah tu. Sebelum agen hartanah tu gerak.. dia sempat pandang kearah rumah tadi.. terkejut dia bila ternampak satu lembaga putih dalam samar samar di tingkap dapur

Adakah lembaga tersebut hantu yang main pintu kabinet kat dapur? Adakah hantu tu nak buat rombakkan kabinet jugak sebab tak puas hati dengan kabinet yang ada? segalanya... masih di selubungi misteriiiiiiiiiiiii

Moral of the story.. yang bernama kabinet memang boleh bertukar ganti tapi yang pernah duduk dalam kabinet mungkin terasa hati jika hak milik di tukar ganti.. Aku cakap pasal hantu kabinet ok takde kena mengena dengan menteri malaysia. hehehehe

Sumber : Kisah Seram - Beli Rumah

Yang menarik
Nak tahu apa berlaku di Kuala Lumpur Convention center August ni meh tengok sini >> Yang bakal berlaku pada 7 & 8 August ni di Kuala Lumpur <<
 

4 comments:

  1. Heheheehhehe.. Adeh...memang pantang dengar perkataan kabinet ni,semua kena bahan dah... hehehehehehe...

    ReplyDelete
  2. mesti hantu tu tak bagi jual rumah tu..dia nak duduk..tetiba ada orang nak beli pulak..marah la dia...

    ReplyDelete
  3. nak beli rumah sekrang pun kena hati2...kena selidik dulu sejarah rumah tu

    ReplyDelete
  4. hahaha mesti hantu tu suka sgt kabinet tu .... tah tempat port tido je ....

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!