ROZITA CHE WAN TUKAR BAJU SEJAM SEKALI SETIAP HARI KOT

1.7.15 Suria Lekatlekit 9 Comments

Terbaca kisah baju rozita che wan @ che ta yang katanya banyak sampai tak muat nak simpan kat rumah dia terpaksa sewa kondo lain untuk simpan koleksi pakaian dia. Sebelum cerita pasal sewa kondo untuk baju dia tu.. terbaca dulu koleksi baju raya aidilfitri dia ada 60 pasang. Telan air liur jer.. Aku baju raya sepasang pun takde lagi dia dah siap 60 pasang. Mak Aii... 30 hari raya.. 1 hari dia pakai 2 pasang kot.


Bila baca cerita pasal pakaian che ta ni aku terfikir jugak.. Baju banyak2 bila masa dia pakai. Gamaknya pakai sekali simpan dalam arkib. Manatau mati esok boleh buka muzium koleksi pakaian che ta kan.. atau dia memang sejam sekali tukar baju. Yelah.. baju banyak la katakan.. Nak pakai semua kena buat macam tu la kot..

Sumber Beautifulnara

Gamaknya lepas ni che ta kena buat satu gudang untuk koleksi pakaian dia.. Sebab confirm makin bertambah bukan makin berkurang. kalau calculate berapa harga semua baju bajan che ta. Confirm cecah juta ringgit jugak la. Bohong la che nak nak simpan koleksi baju RM10.. Dia shopping pun kat oversea. Iklan Jakel tu sebab berbayar je tu konon selalu la shopping kat Jakel katanya. hahahaha

Moral of the story.. banyak mana pun koleksi baju kita perjalanan akhir kita tetap hanya di balut kain kafan.. Jadi berpada pada dalam berbelanja. Peace!


yang menarik

Inilah tanda tanda laptop anda mula rosak yang mungkin anda tak perasan selama ni. Nak tahu apa 15 tanda laptop anda dah bagi isyarat awal untuk berpisah dengan ada meh baca kat sini >> 15 Tanda awal Anda kena beli Laptop Baru <<

9 comments:

  1. haaah...ahkak baca pun tertelan2 airliur...60 pasang sorang pulak tuh..dasat weyhhh

    ReplyDelete
  2. berlebih-lebihan.. dah macam takbur plak aku tengok si che ta ni.. macam nak menunjuk sangat yang dia tu kaya tahap gaban , tahap jutawan.. tapi takpelah, mungkin baju-baju tu nak bawak sekali masuk ke alam kubur bila mati kelak (kalau dia ingat mati lah)..

    ReplyDelete
  3. Islam mengajar kite untuk berwasatiah... iaitu bersederhana

    ReplyDelete
  4. Masa terbaca pasal baju dia 60 pasang ni pun terkedu jugak..Mana kita tau kan dalam dia bnyak membazir tu banyak jugak dia bersedekah..sama naik..so kita tak boleh nak judge die

    ReplyDelete
    Replies
    1. membazir dengan bersedekah adalah dua perkara yang sangat jauh beza.. Saya tak pernah dengar di bolehkan membazir kalau kita rajin bersedekah.. hehehehe

      Delete
  5. Terbuntang gak mata akak masa baca kat sok kabo pasal baju che ta ni....mewah sungguh baju sampai berpuluh pasang anak dia yg homel2 tu pon sama....

    ReplyDelete
  6. hadoi...rasanya baik dia sedekahkan je la baju yang dia tak nak pakai dah tu...
    kita nak dok kondo pon susah...dia beli kondo letak baju je...kelaaassss che ta...hehehehe

    ReplyDelete
  7. tu diaaa namploh pasang.. mmmmm.. simpan utk dhia rana pakai sok sok kot

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!