KISAH MAKHLUK AL HIN BUKAN JIN ATAU SYAITAN TAPI BOLEH MERASUK MANUSIA

16.9.15 Suria Lekatlekit 6 Comments

KISAH MAKHLUK AL HIN BUKAN JIN  ATAU SYAITAN TAPI BOLEH MERASUK MANUSIA. Malam ni segmen seram serik lekat lekit nak cerita pada korang tentang makhluk bernama Al Hin.. Mungkin ada yang pernah terbaca pasal cerita ni tapi saja la nak letak jugak kisah makhluk ni dalam blog puaka lekat lekit. Cerita ni nak kata seram tak seram sangat tapi seram sedih la kot. Sebab bila aku baca tetiba rasa sayu jer..

Sumber Google. Sekadar Hiasan

Dari apa yang aku baca Al Hin bukan dari spesis Jin, Syaitan,Iblis,Malaikat jauh sekali manusia. Boleh merasuk badan manusia & hidup berjuta juta tahun lalu sebelum kewujudan jin & manusia lagi. Tu pengenalan tentang Al hin.. Aku nak cerita lebih2 pun ilmu aku tentang perkara ni memang takde langsung la. Apa aku tulis adalah dari apa yang aku baca. Kat sini aku bagitau awal awal.. untuk rujukan yang lebih sahih & tepat pergi la cari agamawan yang lebih berilmu tentang perkara ni.

Alkisahnya.. seorang budak ni mengikuti kursus kadet di sebuah tempat rekreasi. Disebabkan budak ni katanya tak takut dengan salah satu makhluk dari spesis Al hin ni, maka Al hin dari puak poppy bernama Mizari ni mendampingi & menumpang dalam badan budak ni menyebabkan budak ni bila setiap kali bulan mengambang dia akan merenung bulan kemudian menangis. Sebab benda tu berlaku pada budak ni.. mak bapak dia jenuh jugak nak cari pengamal perubatan alternatif nak ubat anak dia tapi tak ada seorang pun perawat berjaya mengesan apa masalah anak dia sebab Makhluk Al hin ni katanya tak boleh di kesan dengan apa2 jenis ritual sekali pun kecuali dengan izin Allah.

Dan dengan izin Allah jugak.. Pada suatu hari mak bapak dia bawak budak ni pergi berubat kat salah seorang pengamal perubatan alternatif. Dengan izin Allah.. Perawat tersebut dapat bercakap dengan makhluk yang menumpang dalam tubuh budak tu. Tu pun selepas mandi & pakai wangian, barulah makhluk tu bersuara & menegurnya dengan menggunakan perantaraan badan budak tu. Sebab mula2 dia cuba kesan memang tak dapat. Pernah di petuakan pada dia.. kadang2 kalau badan tak bersih memang tiada konsentrasi & menyebabkan gagal untuk mengesan sebarang masalah pada pesakit. Selepas berjaya buat makhluk tu muncul.. Maka berlakulah perbualan antara perawat & makhluk Al hin tersebut.

Diceritakan semua tentang dia.. dari spesis apa, dari mana,kenapa dia menumpang dalam badan budak tu, berapa umur dia & kenapa dia suka merenung bulan kemudian menangis. Perbuatan yang selalu nampak budak tu buat setiap kali bulan mengambang. katanya dia buat perkara tu untuk kira umur dia. Bila di tanya tentang agamanya.. dia jugak menyembah Allah tapi bukan beragama Islam. Agama dia Agama Monoteisme. Agama sebelum kewujudan manusia. Bila di ajak masuk Islam dia tak nak pulak katanya dia yakin dengan agama dia dengan alasan dia bukan dari spesis Jin atau manusia & cerita kaum dia tiada dalam Al quran. Lalu di bacakan ayat surah Adz-Dzariyaat:56. Maksudnya:'Dan aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka mengabdi kepada-Ku.' Jadi, dia yakin dengan pegangannya sekarang kerana dia tidak pernah menduakan Allah.

Menurut cerita makhluk Al hin dari puak poppy yang bernama Mizari ni banyak puak mereka telah di binasakan oleh Allah atas kesalahan mereka sendiri sehingga spesis mereka tidak lagi berkembang & hanya tinggal tidak lebih dari 1000. Bila di ceritakan pada perawat tersebut.. barulah dia teringat tentang kisah makhluk Al Hin dalam sebuah buku yang dibaca karangan Isa Dawud.. Cerita yang diberitahu menepati penerangan yang tertulis dalam buku tersebut tentang makhluk Al hin ni.

Bila di tanya apa yang mereka lakukan sehinggan di murkai Allah.. menurut cerita Mizari apa yang mereka lakukan sama seperti apa yang berlaku di akhir zaman cuma manusia akhir zaman lebih dahsyat lagi melakukan maksiat & kerosakkan di bumi Allah berbanding mereka dulu. Dia tanya juga kenapa mula2 tadi dia cuba kesan kehadiran makhluk tu dalam badan budak ni tak dapat & sekarang boleh pulak dia muncul & berbual. Katanya memang tiada cara yang boleh kesan kehadiran mereka kecuali dengan izin Allah.. apa yang berlaku adalah dia sendiri yang nak bercakap dengan perawat tu. Maka dengan izin Allah perawat tu terpilih dapat bercakap dengan dia.

Selepas sesi interview antara perawat & makhluk Al hin ni.. perawat tersebut minta la si Mizari ni keluar dari badan budak tu. Si Mizari ni takde masalah tapi ada syarat. Katanya dia nak salam & minta maaf kat mak bapak budak tu dulu sebab sebelum ni banyak menyusahkan mereka semasa dia menumpang dalam badan budak tu. Reti jugak dia rasa bersalah tapi tu la apa yang berlaku ada sebabnya. Selain syarat bermaafan dengan mak bapak budak tu dia minta jugak mak bapak budak tu doakan semoga Allah pendekkan umur dia sebab dah terlalu lama dia hidup 4 juta 130 ribu tahun. Sebab terlalu lama hidup dia rasa terlalu sunyi sebab tu dia suka menangis bila tengok bulan.

Sebelum dia keluar dari badan budak tersebut sempat juga perawat tu tanya kalau la boleh kan.. nak tengok jugak rupa bentuk makhluk Al hin ni. Boleh ke tidak dia tunjukkan diri.. Katanya boleh dengan izin Allah. Cuma dia suruh baca surah Al kautsar 1000 kali sebelum tidur & mohon pada Allah nak lihat makhluk tu, Insya Allah. Sebab keinginan si perawat tu nak tengok jugak makhluk Al hin ni maka dia amalkan apa yang di suruh Mizari, Alhamdulillah dengan izin Allah.. dia nampak dalam mimpi makhluk Al hin. Badannya berbulu putih, berwajah manusia yang tampan dan bersayap tapi dia tak bagi confirmation apa yang dia nampak tu betul2 Al hin mungkin sekadar mainan mimpi sebab keinginan dia nak tengok & siapa tahu mungkin itulah Al hin.. Segalanya Allah yang lebih mengetahui. Wallahualam..

Sumber e-fatwa laman Portal rasmi JAKIM



Kisah ni serius aku sendiri tak tau sejauh mana kesahihannya tapi banyak pengajaran yang boleh di ambil. Sekarang kita boleh nampak Allah menunjukkan kemurkaanNya kepada manusia atas semua kerosakkan & dosa yang manusia buat. Jadi marilah menuju kejayaan yang kekal abadi. Sama kita perbaiki hubungan kita dengan Allah.

6 comments:

  1. Thanks sharing kka... benda baru ni... ilmu baru jugak sebenarnya.... :)

    ReplyDelete
  2. mohon share bro at kejap.info

    ReplyDelete
  3. Maaf banget susah di cerna kata2nya...

    ReplyDelete
  4. rasanya masih rahsia Allah.. tapi ada diceritakan berdasarkan pengalaman. Sy jemaah rukyah, pernah diceritakan oleh seekor jin yg merasuk badan seorang budak, jin tu kata, hati2 dengan makhluk ini. disebutkan dengan jelas kaum hin, tetapi dari puak mana tk tahu....

    ReplyDelete
  5. Mungkin masa encik tu temuramah makhluk tu pelat j ke tersasul ke.. Haha... Atau pun encik yang temuramah tu salah dengar ker! Pape jela... Jangan risau islamkan adO buku panduan... Sebelum guna kena faham isi tersurat dan tersirat rukun enam pastu barulah layari al-qurannurkarim.. Gogglekan adO... Hahaha...

    ReplyDelete
  6. citer ni ko amik kt ustad r**** tu kan? huhuh syok baca pengalaman dia.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Ada bayaran di kenakan. Harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com