PRODUK SEBAMED DI FITNAH LAGI

11/08/2015 09:49:00 PM suria lekatlekit 3 Comments

PRODUK SEBAMED DI FITNAH LAGI. Semalam tak pepasal entri lama aku pasal status halal produk sebamed dapat views tinggi. Aku pelik jugak sebab tak nampak pun kat news feed FB aku apa2 kontroversi terbaru produk sebamed ni. Aku try post satu status tentang kepelikkan aku tu.. Ada friends dari FB bagitau kontroversi yang tengah viral pasal produk sebamed ni.

Bila salah seorang tunjuk gambar yang jadi viral tu ternyata isu lama di di viralkan balik. Pasal isu gambar yang pernah jadi viral tu pihak sebamed dah jelaskan tak sangka pulak nak jadi viral lagi. gamaknya sapa yang tak ada kerja dok viral fitnah macam tu tanpa usul periksa. Nasib baik la katanya blog lekatlekit.com yang merapu meraban ni pernah tulis pasal isu tu. Yelah.. aku antara pengguna produk sebamed kalau ada masalah kulit. nak guna produk ni secara consistent, almaklum la produk ni agak mahal la bagi orang tak kaya raya tapi kalau terpaksa beli masih mampu beli. Dulu anak aku sampai 3 tahun kot guna produk sebamed. Sebab anak aku masa baby agak sensitif dengan produk yang wangi2 ni.. Terutama produk Johnson baby tu. Dah masuk 4 tahun ni belasah pakai shower gel aku je kadang2 walau dia masih ada body shampoo khas untuk kids jenama Carrie junior. Cuma syampoo rambut je guna produk orang dewasa sebab yang kid punya semua dah tak berkesan untuk rambut dia yang panjang lebar tu.

Berbalik pada isu produk sebamed.. Walaupun jadi kontroversi balik tetap la aku masih yakin dengan produk terbaik ni. Sebab kulit aku jadi sensitif & semakin alergik kat bahagian tangan ni.. Tadi aku dah rembat kat guardian sebamed face & body wash. Harga dia RM26.18 untuk 200ml. Yang rasa was was jangan guna ok! sebab kalau was was jadi haram tapi yang perlukan kepastikan status halal produk Sebamed boleh rujuk kat entri ni >> Gosip Produk Sebamed Tidak Halal <<


Produk ni memang sesuai untuk kulit yang sensitif. Dari bayi sampai dewasa boleh guna produk ni. Aku memang biasa guna.. so kalau kulit aku ada effected apa2 aku akan cari produk sebamed. Pernah rambut aku jadi berminyak giler.. guna macam2 jenis syampoo jenama lain tak jugak berkesan. Last aku beli hair syampu sebamed ni jugak yang membantu. tak pernah ada kesan buruk sepanjang aku guna produk sebamed ni. 

Biasa la produk bagus ni mungkin ramai yang jeles. Tu yang tak ada angin tak ada ribut tetiba jadi kontroversi. Kita pun sebelum berkongsi sesuatu gosip.. siasat dulu. Jangan terus percaya. takut apa yang kita kongsi jadi fitnah tak pepasal dok menumpang dosa fitnah tu.

Moral of the story.. Untuk membuat tuduhan pastikan ada bukti sahih yang boleh mengukukuhkan tuduhan itu benar. Jangan jadi pak turut.. orang share kita share.

3 comments:

  1. Fitnah gambar ni memang la akan meleret selagi tak di buang gambarnya .

    ReplyDelete
  2. paling bagus jangan membuat tuduhan tanpa usul perisa..

    ReplyDelete
  3. risau eh bila dengar macam ni..sbb anak guna cream dari sebamed..mmg bagus

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com