Talam Karat berpuluh muka

1/20/2010 12:35:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

Bosan!!!!!!!!!!!!!!!


Tu dia intro.. masuk2 dah melalak bosan, ko kenapa??? Memang sangat bosan malam ni... Tak tau nak buat apa. Nak buat bodoh pun.. dah abis level bodoh aku score ni.



Aku sebenarnya ngantuk tapi ntah napa masih degil untuk tido. Puas dah aku jelajah blog2.. Sampai naik muntah aku nak baca. Dok jenguk2 ruang mengumpat mana2 bleh join tapi takde lak yang menarik untuk aku tumpang sebontot bergosip.


Tumpang sebontot yer bang..


Ting!!! idea..


Meh sini dekat skit.. Kita ke segmen mengumpat sambil belajar. Episod.. talam karat berpuluh muka.


Op's pic tak relevan sangat

Korang penah ter'kenal' dengan spesis yang tak pupus camtu? Kat mana2 pun ada spesis camtu. Sangat la bahaya sebab dia umpama makhluk '2 alam'. Dia akan nampak baik dengan semua orang sebab...
1. Taktik dia memang camtu untuk cari pengaruh & buat orang percaya dengan dia
2. Dia memang informer so tugas dia mencari seberapa banyak info untuk di kongsikan.

Spesis ini "Amat bahaya sebab mulut dia bersaiz longkang tahap logi taik." Alkisahnya seorang ni.. Seperti biasa nama, umo, saiz badan & muka di rahsiakan la.. Aku selalu perhatikan dia kat opis & showroom.. Bila dalam kumpulan di showroom, mulut dia tak henti mengutuk hebat si makhluk kat opis.. A to Z dia cerca ni.. Bila kat opis pula abis semua cerita geng kat kat showroom lak dia umpat. Lama gak aku perati perangai dia.. Sungguh bahaya! So, aku sentiasa berhati2 nak cakap apa2 pun dengan dia ni.


Memang patut pun kaki ku dalam mulut mu.. nak sedap kaki cekam

Spesis camtu memang dimana2 saja ada sebab spesis macam tu adalah spesis orang yang nak jaga kepentingan dia sampai sanggup pijak orang lain. Spesis camtu dia takde istilah kawan or musuh. Bagi dia musuh & kawan adalah satu level yang sama.. Sapa2 je boleh jadi musuh dia & kawan dia bila2 masa jer.. Bila dengan si A.. Si B adalah musuh sebab dia akan memburukkan Si B & bila dengan si B lak, dia akan memburukkan si A. So,orang bodoh akan percaya & anggap dia kawan baik tapi bagi aku yang membesar bagai Juara..'Mungkin tidak..'.


Well...

Walau aku tak dengar lagi la dia mengumpat sal aku.. walau aku percaya aku juga tak terlepas dari jadi bahan umpatan dia tapi aku tetap takkan percaya orang camtu. Setakat say 'hi' jer.. Nak rapat sampai berlaga pusat tu..'Never!'



Berhati2 la korang bila mengenali makhluk seperti itu.Jangan biarkan hidup korang di selebungiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.... "Hanjeng" seperti itu yer..


Sungguh seram spesis hanjs cmni..

Tanpa kita sedar orang itu adalah musuh yang paling rapat dengan kita setiap hari.. Pada orang itu..Semua orang nak jaga kepentingan diri tapi berpada - pada. Bersifat talam yang bermuka kurap camtu tak kemana. Satu hari orang akan tau juga.. or memang sekarang ni ada orang yang dah tau perangai hanjs ko tu. Orang akan perlahan lahan menjauhkan diri dan lama kelamaaan.. maybe ko akan di anggap halimunan & tak siapa peduli lagi. Apapun ko berbakat sebagai wartawan.. tahniah!


Wartawan yang berkonsepkan.. Mami jarum la!

Okies la Uolls.. Time to......


Salam sejahtera & selamat malam

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com