KEDAI BAIKI LAPTOP & MOTHERBOARD MELAYU DI KL

10/01/2019 11:30:00 PM suria lekatlekit 0 Comments

KEDAI BAIKI LAPTOP & MOTHERBOARD MELAYU DI KL. Ada ke orang guna komputer  & laptop lagi zaman sekarang? Bukan ke orang sekarang semua guna smartphone bukan saja senang di bawa malah boleh di gunakan di mana saja. Masih relevan ke buka kedai repair motherboard & laptop ni?


Amboi!!! Macam komputer atau laptop sekarang 'rare' sangat kalau ada orang masih guna. Saya masih guna ok untuk buat kerja kerja penulisan kat blog. Saya selesa guna komputer berbanding tab/smartphone. Sebab komputer & Laptop lebih lasak berbanding peranti elektronik yang 'in trend' sekarang. So boleh belasah sampai lebam katanya. Tapi tu la walau selasak mana pun.. Kadang kadang sampai limit sakit jugak kan minta pergi klinik. Apa ingat manusia je ke reti sakit komputer tak reti rasa sakit. Kalau sakit kena la cari klinik ye dak.. Tapi jangan la hangpa pi klinik kesihatan bawa komputer rosak pulak. Kena bawa pergi kedai repair komputer & laptop la. Tapi kalau rosak sikit sikit macam power supply rosak ke kalau pc ni boleh je buat sendiri. Beli power supply baru balik pasang je. Kalau rosak contoh motherboard memang kena hantar kedai repair motherboard jugak la kan?

Masalah juga kadang kadang nak cari kedai repair motherboard di kl ni. Lebih lebih lagi bagi yang bukan warga kl atau sekitarnya, baru berhijrah & tak familiar lagi tempat tempat di kl. Normally pelajar la kan. Banyak guna laptop dan terdedah dengan pelbagai kerosakan pada laptop terutama motherboard.Tapi jangan risau sebenarnya ada jer kedai repair motherboard & laptop di kl yang menawarkan harga servis yang mampu bayar untuk semua golongan.

Kalau pc atau laptop hangpa naik warning macam ni kena cepat cepat la hantar ke kedai repair motherboard & laptop yer

Bagi pengguna komputer atau laptop kalau rosak.. tak kisah la hardware macam motherboard atau software boleh bawa komputer & laptop hangpa untuk di baiki ke FR Laptop Service Kuala Lumpur. Terutama kalau hadapi masalah motherboard rosak la bukan semua kedai computer nak baiki. Memang Fr Laptop Service Salah satu kedai repair motherboard di kl yang patut hangpa kunjungi tanpa was was sebab mereka mampu menyelesaikan masalah anda di samping harga yang di kenakan sangat berbaloi. Selari dengan tagline mereka kuali & Jujur.


Sedikit info la kenapa motherboard boleh rosak? 

Biasanya di sebabkan terlalu panas (overheating) yang mungkin berpunca dari fans yang tidak berfungsi dengan baik. Ataupun sebab penggunaan software yang berat seperti graphic design, video editing & penggunaan graphic yang tinggi seperti permainan games pun boleh menjadi salah satu punca kerosakan motherboard pada laptop. Kalau dah rosak tu memang kena cari kedai repair motherboard jugak la kan?

Fan gagal berfungsi dengan baik disebabkan oleh kelalaian. Harus ingat laptop juga perlu di servis iaitu servis cleandust, bertujuan untuk mencuci dan membuang habuk pada fan laptop dan sebagainya, tidak lupa juga dengan menukar thermal paste yang sudah kering. Staff FR biasanya mencadangkan servis yang bersesuaian dengan bajet serta kerosakan yang di alami.

Habuk yang melekat pada fans jugak boleh jadi salah satu punca fans tak berfungsi dengan baik. Bawa je ke kedai repair motherboard & laptop Insya Allah dia servis baik punya kat hangpa.
Motherboard adalah bahagian penting dalam sistem komputer dan terdiri daripada litar bersepadu. Ia memerlukan penjagaan maksumim dan atas itu anda mencari kedai repair motherboard yang mampu menyelesaikan masalah tersebut.

Antara kerosakan yang melibatkan komputer & laptop yang di handari ke kedai repair motherboard FR Laptop Service ni adalah seperti

☛Laptop tak boleh nak ON (NO POWER)

☛Laptop Auto Shutdown

☛Laptop Auto Restart

☛Laptop ON tapi tak keluar gambar (NO Display)

☛Laptop display macam tv rosak (warna hijau macam cerita matrix

Tu antara masalah masalah biasa yang melibatkan motherboard yang biasa pelanggan hantar untuk di perbaiki di FR Laptop Service. Kalau laptop hangpa ada masalah macam tu memang sedang elok hantar untuk servis di kedai repair motherboard macam di FR Laptop service ni.

Sekiranya kerosakan pada motherboard laptop tersebut terlalu serius sehingga kos repair agak tinggi, staff FR akan menasihatkan anda untuk membeli laptop baru. Setiap keputusan terletak di tangan sendiri. Tapi selagi benda tu berbaloi untuk di baiki di kedai repair motherboard FR laptop service ni akan cuba membantu anda memperbaikinya.

Banyak je kedai repair motherboard & laptop ni kat KL tapi kenapa mesti FR Laptop service?

Memang banyak cuma FR Laptop service ada keistimewaanya tersendiri salah satu kalau hangpa yang dok sekitar KL atau kawasan berhampiran yang memang jenis sibuk manjang tak sempat nak walk in ke kedai depa boleh call je mereka ada runner yang boleh datang ambil & hantar laptop anda yang ingin di baiki. Senang kan kalau ada servis runner untuk kedai repair motherboard & laptop di kl macam ni? Almaklum la kadang kadang jam orang malas nak hadap. So biar runner yang buat kerja.

Selain itu FR Laptop Service KL menawarkan

✓servis yang jujur dan berkualiti.

✓Harga servis yang berpatutan dan mampu bayar.

✓Tempoh waranti yang panjang. Bergantung kepada jenis kerosakan.

✓Servis yang sangat cepat.

✓Jaminan pulangan wang 100% jika laptop tidak dapat dibaiki.

✓Menggunakan alatganti (sparepart) yang berkualiti

✓Layanan staf FR yang mesra.

✓Sentiasa menjaga hak pelanggan.

✓Bertanggungjawab ke atas kesilapan yang dilakukan oleh staf.

✓Warantty motherboard 5 Bulan

FR Service Laptop Kl ni memang menggunakan tenaga pekerja yang ada kepakaran dalam perkara tersebut so tak perlu risau kerja kerja membaiki ni di buat oleh mereka yang memang dah terlatih dalam bidang tersebut di kedai repair motherboard FR Laptop service ni. Anda boleh datang & bawa komputer atau laptop anda yang ada masalah jumpa dengan staf yang memang di latih untuk melayan pelanggan dengan mesra & berbincang tentang masalah yang di hadapi oleh peranti anda. Kalau depa tak mesra report kat bos depa ok! Tapi setakat ni review dari pengguna yang biasa menggunakan perkhidmatan FR Laptop service Alhamdulillah dari segi layanan hinggalah perkhidmatan semuanya adalah yang terbaik. Kalau setakat nak cari kedai repair motherboard di kl ni datang jer.. takde masalah bagi mereka.

FR Laptop Service akan sedaya upaya untuk membantu anda dalam menyelesaikan masalah seperti kerosakan motherboard, mencari alat ganti untuk laptop dan sebagainya. Serahkan kepada mereka di FR Laptop Service, insyaallah anda pasti akan berpuas hati dengan servis yang di berikan. dan inilah kedai repair motherboard di kl yang anda boleh percayai

Nak repair motherboard laptop rosak yer cik? Kat sini la kedai repair motherboard di kl yang boleh selesaikan masalah anda. Gitu la kot gamaknya conversation antara mereka. hehehehehe

Bagi yang menyokong kempen BMF (Buy Muslim First) FR Laptop Service ni adalah Kedai repair motherboard & laptop yang di miliki bumiputera, Melayu 100%. So tak salah lah kita nak support perniagaan orang Islam bagi membantu menaikan ekonomi umat Islam tu sendiri tapi bukan la kata kena boikot yer semua barang atau servis yang bukan Islam. Konsep dia pilihan pertama carilah servis atau barang orang Islam kalau tak ada tak salah kita untuk beli atau guna produk keluaran bukan Islam pun. Kita hidup saling memerlukan antara satu sama lain kan? Mengutamakan tak semestinya membenci yang lain.

Bagi yang nak guna perkhidmatan FR Laptop Service maybe ada yang tengah cari kedai repair motherboard & laptop di kl ni.. boleh hubungi seperti di bawah

Telefon / WhatsApp +60172882349 | Link WhatsApp
Facebook @FRLaptopService

Alamat : 
 508 Jalan Kanan 1 Kampung Pandan 55100 KL 

Waktu Operasi : 9.00 Pagi – 9.00 Malam

Buka Waze di Mobile FR Laptop Service
Buka Google Maps di Mobile FR Laptop Service

Kalau ada keluarga, sedara mara, kawan, sahabat taulan yang tengah cari kedai repair motherboard & laptop di kl ni boleh la cadangkan FR Laptop Service kepada mereka.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com