TUANKU PERMAISURI AZIZAH HANYA HANYA KETAWA BACA KECAMAN

9/14/2019 11:16:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

TUANKU PERMAISURI AZIZAH HANYA HANYA KETAWA BACA KECAMAN. Kecoh seluruh alam maya bila Tuanku Permaisuri Azizah deactived account twitter yang memang aktif dengan update setiap aktiviti beliau. Den pun follow juga sebab Tuanku sangat humble.. apa yang di share tak nampak langsung untuk tujuan riak. Jarang nampak dia nak share aset aset mahal even kita sedia maklum kemampuan mereka. Yelah.. Keluarga di raja kan hidup orang kata bersalut kekayaan tapi sebab sikap dia yang sangat humble. Update update beliau pun buat kita tak rasa jurang dengan beliau.. So sebagai rakyat benda tu memang la kita rasa selesa.


Tapi tu la.. Sebab beliau sangat humble & chill ada pulak yang mengambil kesempatan mengeluarkan statement yang menyakitkan hati seolah olah macam beliau seorang scammer yang hidup atas hasil penipuan pulak. Kalau spesis scammer hangpa nak kecam.. kecam la. Layak pun depa kena kecam sebab jahat. Tak kira la scammer skim cepat kaya ke, scammer produk beracun/overclaim ke. Tapi spesis scammer ni mana chill.. Cepat sentap. Almaklum la takut rice cooker tinggal pasir kan bila orang tahu penipuan & kejahatan depa. Tu yang scammer sekarang suka see u in court katanya.

Berbeza dengan keluarga di raja (Saya maksudkan Tuanku Permaisuri Azizah yer). Dia sangat chill & kata kata nista segelintir bebudak warganet ni tak menjadi sebab pun dia nak ambil tindakan undang undang terhadap mereka. Maybe sebab beliau rasa 'ini social media' dimana ada orang suka kita & ada yang tak. Itu normal. Lebih lebih lagi individu yang sentiasa jadi perhatian masyarakat ni of course dalam ramai ramai yang sentiasa  menyokong akan ada yang tidak suka.


Bukan la menyokong kita boleh biadap dengan institusi di Raja.. Tapi sikap pemaaf & merendah diri Tuanku Permaisuri patut jadi contoh yang baik. Jangan rasa kita berkuasa tak boleh orang jentik sikit nak ambil tindakan undang undang sampai ada yang terang terang salah dia pun tetap nak tegakkan benang yang basah sebab mungkin dia ada kuasa. Biasanya Pengaruh & kekayaan la buat seseorang tu dia rasa besar & berkuasa. Padahal semua tu pun datang dari Allah. Kita manusia ni sebenarnya tak ada apa apa pun. Berlagak dengan pinjaman yang Allah bagi sebagai Amanah untuk kita pikul sebaiknya je.

Bila baca di accoun twitter Tuanku Permaisuri yang sebenarnya sedih mendengar berita 2 individu yang menghina beliau di tahan untuk siasatan. Beliau seboleh bolehnya tak mahu benda tu berlaku. Dah di tegaskan beliau menutup account twitter sebelum ni bukan la sebab di cyberbully beberapa individu tapi atas sebab peribadi yang lain. Yer faham di pihak Tuanku Permaisuri dia tak rasa perkara tu perkara besar sampai perlu di ambil tindakan undang undang tapi ada akta yang dah mereka langgar sebab tu mereka di ambil tindakan juga.


Apapun semoga apa yang berlaku kita sama sama ambil pengajaran. Tak hilang rasa hormat rakyat kepada pemimpin yang merendah diri. Kalau ada pun seketol dua yang maybe otak tertinggal dalam uri masa lahir tapi majoriti akan sayang & lebih rasa hormat kepada pemimpin macam ni. Malah mereka rasa makin dekat.

Semoga Tuanku Permaisuri berolah kesejahteraan & kebahagian di dunia & akhirat. Amin...

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com