KULIT BERMINYAK DAN JERAWAT CUBA DULU SERUM NI

3/26/2023 11:25:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

KULIT BERMINYAK DAN JERAWAT CUBA DULU SERUM NIAssalammualaikum. Sudah lama rasanya tak menconteng blog lekatlekit.com ni. Almaklumlah semakin bertambah komitmen hidup semakin kurang masa untuk beramah mesra dengan pembaca blog. Insya Allah.. selagi di izin Tuhan untuk blog ni hidup, masih boleh di capai melalui carian google.

Rasanya dah lama juga saya tak berkongsi produk produk penjagaan kulit wajah yang menarik untuk anda cuba, kan? Jadi hari ini rasa nak kongsi dengan anda produk yang saya baru cuba beberapa bulan sebelum. Alhamdulillah, rezeki di beri peluang oleh pengasas produk Zaffy.co untuk mencuba serum dari rangkaian produk Zaffy.co.

Memang pada mulanya risau juga nak cuba sebab saya memiliki kulit wajah yang agak sensitif dengan sesetengah bahan  yang ada dalam produk penjagaan kulit ni. Tapi memandang dah lebih 2 tahun saya berhenti dari mencuba sebarang produk dan hanya mengamalkan basic skincare iatu pencuci, penyengar, pelembab dan krim pelindung matahari jadi rasa yakin nak mencuba produk serum Zaffy.co. Sebelum menerima produk untuk di cuba dan memberi ulasan terlebih dahulu pengasas produk Zaffy.co ni melampirkan semua dokumen yang mengesahkan produk mereka selamat dan bebas bahan terlarang.

Almaklum lah lambakan produk tempatan yang di kesan mengandungi racun berjadual & beracun persepsi pengguna terhadap produk tempatan terutama yang tidak memasuki pasaran 'drugstore' atau 'farmasi, agak negatif. Jadi pihak Zaffy.co melampirkan semua dokumen bahawa serum mereka melepasi ujian makmal dan tiada mengandungi bahan terlarang. 

 So saya nak share pengalaman menggunakan Zaffy.co serum ni sejak awal bulan december 2022 yang lepas.

Kali pertama sentuh serum ni.. Testur dia macam gel yang pekat. Macam gam pun ye juga. Tapi bila kita sapu ke atas kulit sangat cepat meresap dan tidak rasa berkerim atau berminyak di kulit. Memang ringan dan selesa. Jadi selesa untuk di bawa tidur. 

Masa hari pertama (Saya pakai malam sebelum tidur) dengan menggunakan cara biasa.cuci muka, toner moisturizer dan last layer dengan zaffy.co serum ni. Esok hari tu bila bangun pagi lepas cuci bilas dengan air, kulit saya rasa sedikit tegang & kering tapi bukan seluruh wajah la. Di bahagia tepi mulut, hidung dan bawah mata. Tapi tak ada apa apa masalah serius. Jadi saya cuba mencari solusi lain untuk memastikan kulit saya tidak menjadi kering. 

Cara pemakaian serum zaffy ni, di sarankan hanya dua hari sekali tapi saya tak nak ambil risiko jadi saya cuba dulu seminggu sekali. Selepas seminggu kali kedua saya nak pakai Zaffy.co serum ni, saya guna teknik sandwich macam yang founder produk ni cadangkan sekiranya mengalami masalah kulit kering. Cara teknik sandwich adalah sebelum pakai zaffy.co serum lapiskan dulu dengan pelembab kemudian baru pakai serum kemudian lapiskan sekali lagi dengan pelembab.

kali kedua guna teknik sandwich Alhamdulillah. Kulit tak kering. Mula mula pakai seminggu sekali. Sekarang dah berani apply seminggu 2 kali atau 2-3 hari sekali. Dengan teknik sandwich juga sebab dah tak ada masalah kulit kering. 

Pada awal rasa risau nak cuba tapi sekarang memang saya jatuh cinta dengan serum salacilid asid ni. Boleh nampak perubah kulit tu selepas sebulan saya guna. Parut parut hitam pudar, jerawat pun kurang aktif, kalau ada jerawat cepat kecut, masalah kulit berminyak dah hampir tiada, kulit nampak makin cerah (bukan putih), kulit pun nampak lebih segar.

Bagi saya produk ni sesuai untuk mereka yang mengalami masalah kulit berminyak dan berjerawat cuma nak gunakan produk yang ada bahan aktif macam ni perlulah kukuhkan basic skincare. Kalau jenis memang tak amalkan basic skincare dalam rutin harian risau saya nak recommend produk ni. Jadi kalau nak cuba pastikan basic skincare anda di amalkan sekurang kurangnya 6 bulan. Maksudnya kena hari hari gunakan facial wash, pelembab, toner dan sunscreen. 

Untuk guna serum ni yang paling tak boleh abaikan pelembab dan sunscreen. Wanib Kena pakai pelembab dan sunscreen. Pendek kata basic skincare tu kena di pakai bersama lah. Tak boleh abaikan salah satu. Risau muka anda akan breakout atau sunburn pulak.

Apa yang saya baca dari pengalaman kawan kawan yang pernah guna produk mengandungi salacilid asid ni.. yer kesan dia agak cepat. Saya setuju. Cuma macam saya cakap.. dia tak boleh terus pakai kalau tak jadikan basic skincare sebagai rutin sekurang kurangnya selama 6 bulan. Perbuatan macam ni mungkin merisikokan kulit wajah anda. 

Serum zaffy ni mempunyai bahan bahan aktif yang boleh rawat kulit dan mempunyai bahan bahan pemutih untuk membantu mencerahkan kulit dan memudarkan parut jerawat dan juga jeragat. 

Pada anda yang nak cuba produk Serum Zaffy.co ni boleh cuba tapi kesan penggunaan tu mungkin berbeza. Kalau berlaku iritasi atau tindakbalas yang tidak baik sila hentikan. Mungkin tidak sesuai dengan keperluan kulit anda. Semua produk di pasaran pun macam tu juga. Bergantung pada keperluan dan kesesuaian kulit wajah seseorang. 

Zaffy.co serum ni di cadangkan untuk mereka yang mempunyai masalah kulit seperti berminyak, berjerawat, kusam dan masalah pori. Boleh cuba sekiranya anda mempunyai masalah kulit seperti yang di cadangkan tetapi sekali lagi di ingatkan tindakbalas pada setiap orang mungkin tidak sama. Samada positif atau sebaliknya. 

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut berkaitan produk Serum Zaffy.co ni anda boleh layari laman facebook Zaffy. co di sini Zaffy. co

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com