MINI THERMAL PRINTER COMEL

3/27/2023 05:08:00 PM suria lekatlekit 1 Comments

MINI THERMAL PRINTER COMEL. Dulu orang guna computer, desktop.. Untuk melakukan tugasan secara atas talian sebelum wujudnya gadget bernama smartphone. Tapi zaman sekarang semuanya mobile dari labtop, tablet dah sekarang hampir semua benda boleh di lakukan di atas tapak tangan dengan smartphone. Mudah di bawa.. 

Tapi kalau nak cetak/print apa apa terpaksa juga cari printer kan? Kalau nak print kertas kerja yang size A4 keatas tu ok la cari injet printer ni kan. Tapi setakat nak print label, resit atau note note pendek ni nak cari printer alahai macam buang masa je. Sebab tu la terciptanya Mini Thermal printer. 



Nama pun mini maka saiz pun pocket size la. Mudah bawa dah senang nak guna. 

Sebagai info hangpa Thermal printer tak menggunakan ink (dakwat) jadi tak perlu refill ink atau toner atau apa ap la yang berkaitan pewarna ni. Thermal printer ni sejenis inkless dimana menggunakan elemen pemanasan kecil untuk mengaktifkan atau memindahkan pigmen. Tapi tak boleh print atas kertas sebarangan. Dia ada kertas khas thermal ni. Biasa kertas licin dalam bentuk roll. Senang faham kalau pergi supermarket ke kertas yang depa dok print resit. Kertas kertas macam tu la. tapi jangan kertas dia tak mahal pun. 

Kertas untuk thermal printer ni pun ada macam macam jenis ikut kualiti. Selain kertas sticker yang biasa orang buat label tu. Kat shopee pun bersepah jual kertas untuk thermal printer termasuk label sticker yang printed dengan design lawa & comel. Tak semestinya kertas putih je. 



Baru baru ni aku ada belikan anak aku mini thermal printer ni. Sebab dia ada minta. Sebelum beli macam biasa akh buat research dulu. Lepas aku rasa ok la untuk aktiviti anak aku kat rumah dia nak print & berkreativiti aku carikan la yang harga bajet sesuai la untuk dia. Maka dapatlah satu Mini thermal printer yang comel macam dia suka. 



Best juga la walau print cuma black & white masih boleh print gambar, print nota, print label,  QR code atau apa apa yang hangpa rasa nak print. Thermal printer guna sambungan bluetooth jadi tak payah risau kalau tak ada akses internet. Tapi kena install satu aplikasi di playstore untuk aktiviti mencetak. 

Untuk seller online yang baru bermula nak print awb pun boleh jer. Yelah nak beli yang advance harga mungkin mahal boleh je beli yang bajet bajet macam ni dulu sebagai permulaan. Dah income banyak nanti upgrade je la yang advance. Lagi satu mini thermal printer ni jenis mobile senang nak bawa dan tak risau nak kena refill ink bagai. Sesuai sangat untuk anak anak main print print ni. 

Nak guna pun mudah.. Semua ada di aplikasi tu. Nak print gambar, label, nak edit semua ada template di aplikasi tu. Pilih je hangpa nak buat apa. Kemudian boleh terus print dari phone. 

Jadi aku rasa hidup di era semua nak cepat, nak mudah ni berguna juga la gadget gadget macam ni. Tak salah ada satu di rumah. Bila nak guna, tak payah nak tempah terutama nak buat label kat balang, fail atau alat tulis dan buku. 


Boleh rujuk video ni 

Satu lagi kalau hangpa guna thermal printer ni nak print sesuatu & nak cetakan tu tahan lama selain kertas sticker hangpa kertas yang high kualiti yang boleh tagan cetakan sehingga 10 tahun. Kertas dia tebal sikit dari kertas thermal biasa, permukaan licin & glossy sikit. Kalau kertas biasa tulis atau gambar akan hilang macam kertas resioot biasa tu. 

Kalau hangpa berminat dengan mini thermal printer ni boleh dapatkan kat sini. Semua keperluan untuk thermal printer ni ada kat seller dari printer sehingga kertas yang di perlukan. Boleh dapatman di sini 👉 MINI THERMAL PRINTER




1 comment:

  1. Memang comel! Tapi, apa guna dia eh? Tak tau pulak nak guna untuk apa kalau beli haha

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com