KHAIRUL AMING DI DATANGI LEMBAGA

2/06/2024 01:45:00 PM suria lekatlekit 0 Comments

 KHAIRUL AMING DI DATANGI LEMBAGA. Viral seantero alam maya bila Khairul Aming melancarkan produk terbarunya Sambal dendeng Nyet berapi selepas produk Sambat Nyet berapi. Tak payah tanya la berapa juta terjual. Kalau search bersepah kat media sosial berita pasal produk terbaru khairul Aming yang dah terjual sebanyak 80 ribu pack. Ramai yang berkampung di Tiktok katanya pada malam pelancaran produk Khairul Aming sambal dendeng tu. Memasing mencuba nasib untuk dapatkan sambal dendeng Khairul Aming. Ada yang berjaya dan sudah semestinya ramai juga yang gagal. Itu biasa. Sambal Nyet yang sebelum ni pun sentiasa sold out kat shopee Inikan yang baru. Semua berebut nak jadi orang pertama yang beli & rasa.


Aku macam biasa aku tak minat sangat nak berebut makanan viral ni. Tapi tidak la aku nak kondem produk Khairul Aming. Dia menaikan branding nama dia sebelum keluarkan produk sendiri. Marketing dia bersih tanpa isu isu panas. Hanya konten konten masakan dengan cara tersendiri dan menghiburkan walaupun masakan dia tu masakan biasa biasa je kadang kadang tapi konten dia buat orang lain terinspirasi untuk mencuba. Bagus Khairul Aming ni. Pempengaruh yang berpendidikan tinggi. Dia belajar sampai Amerika sana na.. Bukan macam Influencer yang katanya SPM tak penting. Tu Influencer sampah yang biasa viral dengan isu isu tak bermoral. Zaman sekarang ni Bapak ayam pun di angkat sebagai Influencer konon manusia boleh berubah. Betul tapi tak payah kau nak angkat angkat manusia macam tu sebagai pempengaruh selagi dia tak berubah. Kau nak orang ambil iktibar apa dari dia? mempromosiklan individu macam tu sama kau sedang mengalakan orang lain terutama golongan belia untuk menjadikan dia inspirasi. Takpa buat kerja jahat pun boleh di terima masyarakat. Makin gila & sakit manusia zaman sekarang.

Berbalik pada kisah Khairul Aming di ganggu lembaga.. Dalam keterujuaan Khairul Aming melihat sambutan hangat Sambal dendeng Nyet berapi dia yang terjual berjuta juta tu tetiba dia di datangi satu lembaga di mana lembaga ni memang agak menyeramkan. Lembaga ni sekarang memang suka mendatangi Influencer Influencer di Tiktok. Selain artis la. Pendek kata lembaga ni lebih suka golongan yang menjadi tumpuan masyarakat yang kaya dan berjaya. Khairul Aming pun tak terkecuali di datangi lembaga yang amat menyeramkan ni, Tapi terapksa juga hadap lembaga ini kalau kita melakukan perniagaan di atas talian sebab benda tu tak dapat sorok dari pengetahuan lembaga ini. Lembaga ni boleh muncul di mana mana sahaja platform media sosial. Jadi para pempengaruh hati hati la kalau nak menunjuk kaya atau menunjuk keuntungan perniagaan anda. Nanti hidup anda di selubungi... Lembaga.

Mesti ramai nak tahu lembaga apa? Lembaga ni dalam jelmaan apa? rupa bentuk macam mana. Hantu raya ke? pocong? Pontianak? Jenglot.. Toyol atau apa? Lembaga ni tengok gambar screenshot di bawah..



Lembaga ni la paling menyeramkan semua orang orang kaya di Malaysia. Orang orang bisnes dan para pempengaruh. Sekarang ni lembaga ni rajin merayap. Dia boleh tau mana pempengaruh yang dah ada pendapatan selayaknya untuk bayar pada lembaga tersebut. Lembaga kaki paw betul kan? tak boleh tengok orang senang sikit.. kuikuikui

Apapun.. Lembaga ini cuma menjalankan tugasnya sebagai Lembaga Hasil Dalam negeri (LHDN) mengutip cukai. Jangan la marah.. Tunaikan tanggungjawab anda sebagai rakyat Malaysia. Yang tak payah bayar cukai ni cuma Rohingya je. Kita sebagai rakyat memang la segala cukai mukai kena bayar. Lepas tu claim warga asing, PATI dok malaysia boleh kaya raya sebab depa rajin kerja macam la rakyat Malaysia ni majoriti pemalas kan? Jadi PATI lagi senang hidup kat Malaysia dari jadi warganegara sekarang ni. Barang subsidi pun depa rembat dulu. Kita ni pulak nak kena beli barang tak ada subsidi. Yelah sebab barang keperluan.. Nak tak nak kena juga beli. Habis tu macam mana depa tak lebih hidup senang dari orang tempatan.

eh.. eh.. termelalut pulak ke isu lain. Apapun Lembaga itu jangan cari saya na.. Saya bukan orang ada ada. Saya mak sudin je bukan mak zeton na.. Mak zeton lain la Ada 2 cincin berlian. Mak sudin ada juga 2 cincin tapi cincin tembaga je. Harap maklum.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com