TERBONGKAR CARA NAK KENALI PERSONALITI KAWAN ANDA MELALUI LAPTOP

15.6.16 Suria Lekatlekit 0 Comments

TERBONGKAR CARA NAK KENALI PERSONALITI KAWAN ANDA MELALUI LAPTOP. Personaliti. Kalau ada yang masih tak faham apa tu personaliti meh sini den nak explain secara ringkas supaya korang semua faham.


Dalam psikologi, personaliti ditakrifkan sebagai himpunan pola emosi, pemikiran dan perlakuan yang unik untuk seseorang dan tekal dengan masa. Personaliti juga berkait rapat dengan tindak-tanduk seseorang seseorang yang ingin menzahirkan ciri- ciri kawalan emosi dan pemikiran. Personaliti memainkan peranan penting seseorang daripada sudut pandangan luaran memainkan karektor diri. Sehubungan itu, satu daripada penyelidikan menjelaskan rupa diri dapat diukur dari dalam dan boleh dizahirkan pada luaran. tu dari wikipedia mungkin susah sikit korang nak faham tapi untuk senang faham personaliti ni merangkumi perwatakan, perlakuan & tindakkan bila berada dalam sesuatu situasi. Faham kan? Tak paham nanti korang mentelaah sendiri.

Dalam nak memilih kawan bukan sekadar mengenali perangai, personaliti dia pun kita kena kenal untuk pastikan samada kita boleh serasi atau tak. Personaliti seseorang jugak mengambar perwatakan seseorang. Biasa la manusia ada macam macam personaliti  berbeza yang mungkin ada orang suka & tak suka.

Zaman sekarang serba canggih. Tak payah pakai geluk jampi nujum pak belalang boleh tilik macam macam perkara katanya. Dari laptop pun korang dah boleh melihat personaliti seseorang. Tapi macam mana nak tahu personaliti seseorang melalui laptop yang dia guna? Meh tengok kat sini >> Kini Anda Boleh Kenali Personaliti Member Melalui Jenis Laptop. Tak Caya, Baca Ni! << Kalau macam aku pakai pc jer macam mana gamaknya nak menilai personaliti aku? Sebab tak ada cara nak kenali personaliti pc user macam aku ni maka aku akan terus misteri. hahahahaha.

Moral of the story.. personaliti berbeza tak semestinya tak serasi. Kadang2 personaliti yang sama tu membuatkan seseorang tu jadi tak serasi sebab sering bersaing sesama sendiri. Kalau persaingan sihat ok la.. Tapi yang banyak berlaku bila persaingan tu di iringi dengan rasa dengki mula la berlaku khianat mengkhianati.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!