AWAS JANGAN LETAK ANAK ANDA DI SEAT HADAPAN KERETA YANG ADA AIRBAG

10/14/2015 10:36:00 PM suria lekatlekit 0 Comments

AWAS JANGAN LETAK ANAK ANDA DI SEAT HADAPAN KERETA YANG ADA AIRBAG. Kereta yang di lengkapi dengan airbag ataupun beg udara ni tujuan dia untuk keselamatan tapi kadang2 fungsi dia juga boleh jadi tak selamat untuk kanak kanak. Sedih pulak baca berita yang terjadi kat seorang budak berumur 8 tahun yang meninggal dunia akibat airbag ni.


Kisahnya cuma abang dia break mengejut sebab terlanggar bonggol jalan & Airbag auto terbuka mungkin akibat tendangan kuat dari airbag tu budak 8 tahun tu terus tercampak dia bawah seat belakang kereta. Tak tau la budak tu besar mana yang pasti mungkin orangnya tak berapa besar la kot. lagipun baru 8 tahun.

Walaupun benda tu di pasang untuk faktor keselamatan tetap jadi bahaya pada kanak kanak. Bukan la salah airbag tu mungkin kanak kanak dalam usia tu tak sesuai untuk duduk di seat depan dengan pemandu. Tapi mungkin sebelum ni jarang dengan airbag menjadi punca kematian maka kita pun tak terfikir benda tu boleh mendatangkan bahaya.


Bak kata pepatah malang tak berbau.. Ajal & maut semua ketentuan Allah. Kita  sebagai manusia cuma mampu ambil langkah keselamatan awal untuk mencegah dari berlaku perkara perkara tak di ingini.

Takziah kepada seluruh ahli keluarga kanak kanak tersebut. Semoga mereka redha menerima ketentuan Ilahi.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com