KALAU ANAK ANDA ASYIK MELEKAT DENGAN GADGET CUBA ESSENTIAL OIL HAPPY & PEACE BLEND

5/08/2017 10:30:00 PM suria lekatlekit 0 Comments

KALAU ANAK ANDA ASYIK MELEKAT DENGAN GADGET CUBA ESSENTIAL OIL HAPPY & PEACE BLEND. Dah lama rasanya tak share oil blend dari produk Young Living Essential Oil ni kan?  Sebelum ni seperti review yang lepas.. anak aku adalah pengamal produk young living essential oil tapi aku guna blend oil je la. Senang katanya. Beli yang dah siap blend.. cuma sapu2 je selain ia lebih murah berbanding yang single & pure oil tu..


Baru2 ni aku tambah lagi 1 koleksi Oil blend ni iatu Happy & peace Blend. Kebanyakkan essential oil memang aku amalkan untuk anak aku. Kalau yang biasa follow blog atau kat facebook tu sedia maklum la dengan masalah ADD + Speech Delay budak shahila. Alhamdullillah sekarang dah bercakap.. Masalah ADD dia pun nampak semakin berkurang & ada nampak improvement yang sangat baik terutama behavior & focus.

Lepas cuba Happy & Peace Blend ni..Kesan dia pada mood shahila. Budak macam shahila memang mood dia boleh bertukar dalam masa yang sama. Terutama bila di suruh belajar atau buat apa2 aktiviti yang berilmiah sikit. Macam main sambil belajar. Kalau tak berjaya buat sesuatu mula la high pitching atau naik angin katanya. So Happy & Peace Blend ni nampak membantu juga la mengurangkan masalah kurang sabar & nak naik angin. Kurang la tantrum tu. Dia lebih memberi ketengangan & buat shahila rasa happy untuk buat apa2 aktiviti.


Sebelum pergi sekolah memang aku tenyeh Happy & Peace Blend supaya kat sekolah dia sentiasa ada semangat untuk belajar & beraktiviti. Penting tau benda ni.. Kadang2 tengok budak yang macam slow.. pergi sekolah pun diam jer. Buat apa2 aktiviti macam nak tak nak. Belajar pun macam nak tak nak. Suruh menulis pun orang dah siap 1 mukasurat dia baru start tulis A. macam tak ada energy atau semangat nak buat sesuatu. Untuk yang ada anak macam ni.. Aku rasa perlu juga korang try bagi Happy & peace Blend.. Jangan risau, terapi oil ni bukan nak suruh makan. Sapu jer kat bahagian tertentu. Benda tu merangsang mood anak anda untuk belajar & beraktiviti.

Kat rumah pun aku still sapu juga Happy & Peace Blend ni.. Sebab kat rumah pun dia still belajar & bermain. So far.. kesan dia memang positif. Boleh nampak keinginan dia sentiasa ada untuk belajar & cuba sesuatu yang baru. Tak mudah putus asa macam sebelum ni. Asal tak boleh je mula nak give up atau naik angin. Bila dia rasa enjoy macam tu.. kreativiti dia pun bertambah bila tengok dari cara dia bermain. Ada saja la dia nak buat kalau kat rumah ni. Jangan ingat bermain pada kanak kanak sekadar hiburan sebenarnya permainan pada kanak kanak termasuk dalam proses belajar. Benda tu sangat berkait rapat dengan perkembangan seorang kanak kanak. Kalau refer pediatric pun, doktor pakar akan tanya jugak cara anak kita bermain untuk dignos sesuatu masalah. Kanak kanak yang ada masalah perkembangan selalu kurang imaginasi so dia tak kreatif sangat nak mengolah permainan dia agar jadi menarik. Contoh kalau main kereta dia cuba belek2 je kereta tapi dia tak reti nak pretend macam kereta tu bergerak atau sorongkan kereta tu supaya bergerak. Nampak simple tapi sebenarnya perkara tu termasuk dalam perkembangan kanak kanak juga.

2 jenis oil di gunakan untuk hasilkan Happy & Peace Blend ni. Lemon + Frankincense. Kalau korang tak nak yang blend nak guna pure oils pun boleh.

Bila anak anak semakin kreatif ni, So takde la mengadap kartun, tv, gadget jer. Dia ada idea nak buat banyak aktiviti yang merangsang perkembangan fizikal & mental dia. Boleh la sapa2 yang ada anak yang asyik melekat dengan gadget try essential oil..  Ia bukan la berfungsi untuk buat anak anda hilang minat dengan gadget yer.. Jangan salah faham. Dia cuma merangsang mood anak anda untuk buat macam macam aktiviti & tak cepat rasa bosan. yang penting selain guna essential oil korang pun kena sama2 merangsang minat tu. Sapu jer tak ada usaha dari parents tu sendiri pun tak jadi jugak ok! Dari pengalaman aku sendiri.. Tengok shahila dia still ada aktiviti dengan gadget tapi takde la tumpu sangat sampai satu hari mengadap gadget jer. Lepas dia rasa bosan mengadap benda tu.. Dia sendiri akan bangun samada ambil toys dia untuk bermain atau ambil buku & pensil menulis. Dia sentiasa ada semangat buat macam2 aktiviti setiap hari sampai dia letih & mengantuk. Sebab tu penting untuk merangsang mood baik supaya anak kita suka beraktiviti dari duduk mengadap tv atau gadget jer. Bila ada mood bermain & belajar ni, benda tu buat mereka jadi semakin kreatif mempelbagaikan cara bermain atau belajar. Tu yang aku nampak dalam perkembangan shahila lepas consistent dengan essential oil happy & peace blends ni.

Ada parents rasa benda2 macam ni tak perlu.. Tapi bagi aku semenjak jadi mak ni benda2 macam ni tetap perlu untuk memastikan perkembangan anak tu berjalan lancar nak2 lagi anak macam shahila yang perkembangan dia sedikit lewat berbanding kanak kanak yang seusia dengan dia. Sebab masalah yang di hadapi.. Lagilah perlu mencari sesuatu yang boleh meransang semua sudut dalam diri dia selain didikkan & terapi. Benda ni perlu di ransang sejak awal & semasa masih kecil, Insya Allah mungkin benda tu nanti mempengaruhi siapa dia di masa akan datang. Kadang2 anak anak kita ni ada potensi tapi kita tak bantu dia menyerlahkan potensi yang ada pun tak guna. Mungkin potensi tu akan hilang macam tu jer tanpa di manafaatkan untuk masa depan mereka.

Jadi.. Kalau hangpa rasa nak bantu anak anak hangpa lebih bersemangat & cemerlang try la essential oil ni. Ia sejenis minyak terapi berasaskan tumbuh tumbuhan & tiada bahan kimia. Bau dia pun takde langsung bau chemical.. memang bau natural. Bau tu la yang sebenarnya menjadi terapi & booster kepada bahagian2 diri kita yang lemah atau kurang berfungsi. Bila kata booster ni.. kena faham dia macam minyak pelincir sekadar melancarkan bukan macam magic ok. So, dia kena amalkan secara consistent & betul supaya mendapat hasil yang positif.


Kalau berminat nak cuba Young Living Essential Oil Happy & Peace Blend ni boleh contact

Fisya 
Tel/whatsapp : 017 549 3125
Instagram : wauhaus.oils

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com