PRODUK YANG SELAMAT PUN BELUM TENTU TIDAK MENDATANGKAN KESAN BURUK

3/14/2018 11:27:00 AM suria lekatlekit 1 Comments

PRODUK YANG SELAMAT PUN BELUM TENTU TIDAK MENDATANGKAN KESAN BURUK. Tu dia lama tak mengupas kupis & kopek isu produk ni kan. Hari ni macam ada masa sikit nak gentel2 jerawat kat muka.. ops.. nak kupas kupis & kopek isu produk ni maka jari jemari abang saleh.. erkk.. jari jemari lekatlekit pun bernari nari atas kebot mencoret sepatah dua kata pasal salah faham tentang produk.


Ramai yang suka pertikai.. Kenapa saya beli produk kat drugstore ada clinical approve tapi bila pakai jerawat membiak bagaikan di baja? Kata produk drugstore yang ada clinical approve ni selamat.. Kenapa muka saya breakouts.. Argh.. semua ini agenda yahudi!!

Tu dia tak pepasal Yahudi bersalah kan? Asal yang buruk semua agenda Yahudi.. Sebenarnya hangpa kena la faham. Tak semestinya produk yang selamat itu sesuai dengan semua jenis kulit atau semua orang. Selera kita pun berbeza apatah lagi keperluan kulit & badan kita. Kalau semua orang sama.. Dalam dunia ni tak payah nak buat banyak banyak produk. 1 produk pakat2 guna la kan.. Sebab yelah, semua orang sama je. Kalau guna semua dapat kesan yang sama.

Sebab tu di pasaran ada pelbagai jenama & fungsi sesuatu produk. Pada packaging produk pun depa dah letak cadangan atau kulit yang macam mana sesuai untuk pakai produk tu. Kena rajin la baca. Jangan hanya berdasarkan testimoni & viral terus berpusu pusu hangpa ambush drugstore nak dapatkan produk tu. Lepas tu tak sesuai hangpa kata produk tu yang bermasalah menyebabkan kulit hangpa breakout bagai.

Nak lagi selamat kalau ada bajet lebih.. Jumpa pakar. Nanti dia akan buat pemeriksaan pada kulit & dia akan cadangkan produk apa & macam mana yang sesuai untuk kulit hangpa. Kalau bajet so so jer.. Kena pandai la tahu apa keperluan kulit, masalah kulit.. Bertapa lama sikit kat drustore/farmasi tu untuk baca Ingredient & direction pada produk. Den pun selalu buat macam tu kalau nak try apa2 produk yang baru.

Berbeza pulak dengan produk yang terang terang dah KKM keluarkan press release & di war warkan seluruh alam ada mengandungi bahan terlarang yang boleh memberi kesan kemudaratan kepada pengguna. Walaupun hangpa dah pakai bertahun tahun tapi muka dok lawa macam orang bunian sekalipun takkan mengubah ingredient dalam produk tu menjadi selamat. Dia tetap mengandungi bahan terlarang & merbahayakan kesihatan pengguna. Cuma effect dia pada setiap orang tak sama. Ada orang dapat kesan buruk tu cepat.. ada orang lambat. Sedar sedar dah nazak selagi organ dalaman.

Jadi.. Kita tak boleh claim semua produk yang selamat tu confirm selamat & sesuai dengan semua orang. Dia maybe boleh jadi tidak serasi & tidak selamat untuk sesetengah orang walau tidak mengandungi bahan terlarang. Macam tu juga dengan produk yang tidak selamat & mengandungi bahan terlarang.. even anda guna dah lama tapi masih cantik jugak tak tun tuang.. Tak bermakna ingredient dalam produk tu selamat untuk anda. Ia tetap merbahaya.

Moral of the story.. Kita berbeza jadi skincare kita jugak mungkin tidak sama. So, kena rajin study & belajar.

1 comment:

  1. Banyak produk local yang ada merkuri, hampir 80% timbang kilo. Jangan trlalu percaya dgn "lulus KKM" , berhati hati sikit lah ya

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com