SELEPAS 10 TAHUN, AKHIRNYA ADAM CORRIE BAKAL BERGELAR AYAH

3/08/2018 10:01:00 AM suria lekatlekit 0 Comments

SELEPAS 10 TAHUN, AKHIRNYA ADAM CORRIE BAKAL BERGELAR AYAH. Bagi yang tak kenal siapa Adam Corrie takpe den intro sikit berkenaan belaiu. Yelah.. Kan ramai orang Malaysia sekarang bukan kenal sangat selebriti/ artis tempatan katanya. Mana tau dia tetiba terclik blog lekatlekit ni & terbaca entri ni terpinga pinga pulak sapa la si Adam Corrie ni kan..


Adam Corrie Lee merupakan seorang selebriti Malaysia yang dikenali sebagai pelakon lelaki Malaysia yang sering memegang watak antigonis. Ramai mengenali beliau dengan watak Dragon dalam filem KL Gangster.

Dilahirkan dalam keluarga berbangsa Cina dan beragama Islam di Pulau Pinang. Seorang pereka tari profesional (koreografer) dan pelakon di Malaysia yang sudah berada dipersada dunia hiburan lebih 30 tahun dengan lakonan filem sebanyak 31 buah filem. Beliau amat dikenali sebagai pelakon antagonis. Awal penglibatan beliau sebagai penari yang sering muncul di kaca televisyen RTM antaranya rancangan Hiburan Minggu Ini dan Muzik-Muzik. Seorang kolumnis jemputan di surat khabar Metro Ahad setiap hari Ahad sejak 2016 hingga kini.

Beliau juga seorang kolumnis di surat khabar Metro Ahad sejak 2016 hingga kini. Artikel beliau di kolum hidayah yang diterbitkan setiap hari Ahad.

Pada tahun 2017, Beliau telah di anugerahkan menerima anugerah Tokoh Maal Hijrah.Saudara Kita peringkat negeri Selangor Darul Ehsan bagi tahun 2017.

Adam Corrie mula melibatkan diri dengan bidang seni sebagai penari secara serius pada tahun 1980 ketika itu beliau menggunakan nama Frankie Lee sehingga tahun 2000. Sebelum menjadi seorang penari ketika itu, Adam Corrie juga telah banyak memasuki pertandingan menari dan juga menjadi juara dalam pertandingan yang beliau sertai sejak berusia 14 tahun lagi.

Beliau mula mengorak langkah setapak lagi sebagai pelakon melalui filem pertama iaitu 'Spinning Gasing' pada tahun 1999 ( ketika itu beliau masih dikenali sebagai Frankie Lee.

- Sumber Wikipedia -

Tu serba sedikit latar belakang Adam Corrie. Saya cuma mengenali dia sebagai pelakon sebab dia banyak berlakon sebagai orang jahat atau samseng tapi realitinya dia sekarang ala ala macam pendakwah jugak la kan. Sejak semalam dok terbaca orang share tentang khabar gembira yang di kongsikan beliau sendiri di page beliau Adam Corrie tentang berita kehamilan Isterinya selepas 10 tahun mereka mendirikan rumahtangga.

Dengan Caption "Alhamdulillah.. syukur ke hadrat ilahi atas kurniaanMu... Terima kasih juga kepada semua yang mendoakan kebahagian kami. Alhamdulillah . Allah dah bagi honeymoon 10tahun berdua. InsyaAllah kelak bertiga pula. “Ya Allah, semoga Engkau jadikan bayi ini sihat, sempurna, berakal cerdas dan mengerti dalam urusan agama. Ya Allah semoga Engkau memberikan kepada bayi ini umur yang panjang, sihat jasmani dan rohani, bagus budi perangainya, fasih lisannya. Serta bagus suaranya untuk membaca dan Al Quran Dan tinggikanlah darjat. Dan luaskanlah rezeki. Dan jadikanlah bagi manusia yg selamat di dunia dan akhirat dan taat pada agama dan Allah. “Saya doakan juga mereka yang masih menanti rezeki zuriat semoga Allah berikan zuriat juga.
Aamin allahumma aamin
I love you @puan_fazi_fuad
Mr & Mrs Adam Corrie

Ada Corrie juga berkongsi gambar scan kandungan isteri tapi di hide pada imej bayi dalam kandungan tersebut.


Alhamdulillah.. 10 tahun menanti.. Allah tu lagi tahu bila masa terbaik untuk di berikan kita rezeki zuriat ni. Kita rasa kita dah bersedia tapi Allah tahu bila waktu yang sebaiknya kita mendapat sesuatu. Jadi pada mereka yang belum di kurniakan cahaya mata tu tak payah la rasa loser, down & tidak sempurna sangat.. Setiap manusia ni Allah turunkan rezeki yang kadang2 tak sama. Ada orang rezeki anak ramai tapi kehidupan sedikit susah.. Ada orang tak ada anak tapi harta melimpah ruah. So jangan mempertikaikan rezeki yang Allah bagi. Belajar bersyukur & bersabar pada rezeki yang belum sampai tu.

Apapun tahniah kepada Adam Corrie & isteri. Semoga kandungan itu sihat sehingga lahir & anak membesar seperti doa doa ibu ayahnya.. Amin.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com