TERBONGKAR TENTANG ORANG MALAYSIA YANG BERADA DI LUAR NEGARA

21.10.15 Suria Lekatlekit 4 Comments

TERBONGKAR TENTANG ORANG MALAYSIA YANG BERADA DI LUAR NEGARA. Sejak akhir akhir ni banyak sungguh pembongkaran tentang negara kita Malaysia ni. Terbongkar tentang Pm sekarang memang membebankan rakyat.. Terbongkar sebenar memprotes dengan cara berhimpun di jalanan tidak sama sekali memberi kesan pada pemerintah & macam2 lagi la pembongkaran. Tu tak termasuk pembongkaran melalui spekulasi tentang MH370 yang masih misteri tentang kehilangannya. Malaysia memang masih banyak perkara misteri yang baru nak terbongkar sikit demi sedikit katanya. hehehe


Tapi pembongkaran yang aku nak buat kat blog lekat lekit ni takde la sampai mengancam keselamatan negara cuma apa yang nak di bongkarkan ni memang siapa2 pun tak boleh nafi kewujudan & kejadiannya. Walau pergi kemana mana serata dunia pun benda ni semua orang terpaksa akui ianya dari Malaysia. Hanya Malaysia miliki perkara ni & hanya rakyat Malaysia saja akan buat .

Malaysia memang unik bukan je berbilang kaum malah banyak perkara unik yang kita tak perasan selama ni. Sebab kita dah biasa dengan semua tu jadi kita memang takkan nampak keunikkan yang orang lain nampak tentang Malaysia. Macam iklan Ambi Pure.. kita dah biasa dengan keadaan tu so kita tak rasa apa2 pun yang luar biasa tapi bagi orang luar mungkin benda ni menjadi sesuatu yang menjadi identiti Malaysia. Sampai keluar negara pun orang boleh kenal ni mesti dari Malaysia.

Bila terbongkarnya perkara ni bukan sahaja orang luar akan perasan kelaianan Malaysia malah kita sendiri akan cakap.. Ye ke? eh.. eh.. Betul la. Serius ada perkara yang aku sendiri baru tau rupanya orang Malaysia yang duduk luar negara macam ni sebab selama ni aku tak tau. Tapi lepas baca artikel banyak info yang aku dapat Tentang Malaysia yang selama ni kita tak pernah tahu terutama tentang pasport Malaysia ni. Nak tau apa yang anda tak pernah tahu tentang Malaysia meh baca sini >> Terbongkar Tentang Orang Malaysia Yang Berada di luar negara <<

Moral of the story.. Walau pun pepatah ada kata di mana bumi di pijak di situ langit di junjung tapi tetap cara hidup yang biasa kita pratikkan susah nak hilang. Kau tak payah berlagak western macam mana la.. hari2 makan steak tetap sesekali kau rindu sambal petai, gulai tempoyak, sambal belacan, nasi lemak,roti canai bagai. hahahaha

4 comments:

  1. Macam2 yg nak dibongkarkan.. buat apa..
    Sambal jering pun sedap :)

    ReplyDelete
  2. semoga malaysia terus aman .... tetiba rasa nk makan petai bakar pulak

    ReplyDelete
  3. ciken cok murah di terengganu.. ahaha ttbe

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!