VIDEO MAMAK GUNA PENYAPU LANTAI CUCI KUALI MEMASAK

13.10.15 Suria Lekatlekit 5 Comments

VIDEO MAMAK GUNA PENYAPU LANTAI CUCI KUALI MEMASAK. Sebab tu la aku dengan laki aku dah lama memboikot restoran mamak ni. Majoriti restoran mamak kat Malaysia ni memang luar je cantik kat dapur rasanya sama level dengan tandas awam yang takde cleaner. Kecuali la memang tak ada tempat nak makan & darurat mungkin la terpaksa jugak makan kat restoran mamak baru rasanya aku makan.

Sedap macam mana pun kalau tahap kebersihan tak jaga memang kembang tekak nak telan. Bayangkan lepas dia sapu lantai dia guna penyapu yang sama bersih kuali. Kau rasa macam mana?? Gamak lagi ke kau nak jamah mee goreng mamak atau roti nan cheese meleleh leleh? Kalau aku muntah meleleh2 kat situ jugak.

Kisah Pengalaman seorang Jurugambar yang tengah makan kat sebuah restoran mamak tetiba nampak kejadian tu berlaku depan mata dia. Memang dia tak tunggu habiskan makanan dia order dah. Bayar angkat kaki jer..Silap besar la pekerja restoran mamak sebab perbuatan dia yang nampak adalah seorang jurugambar & siap rakam lagi sebagai bukti. Korang boleh tonton kat video di bawah

 Sumber Harian Metro

jadi penggemar mamak food sekalian. Amacam?? Korang confident lagi ke nak makan kat restoran mamak. Walau bukan semua pengotor tapi ketahuilah majoriti restoran mamak memang kotor cara dia menyediakan makanan.

Aku kalau restoran mamak orang ajak makan dengan 10 taktik ni pun >> 10 taktik Kawan Guna Untuk Ajak Kita Temankan dia makan << Insya Allah kalau aku temankan pun aku rasanya tak makan kot. Kecuali aku nampak dapur dia, nampak cara dia masak & nampak bahan2 mentah dia guna untuk masak memang bersih. Termasuk dapur dia. Bukan aku kata restoran bukan mamak semua bersih2 tapi kontroversi pasal kebersihan restoran mamak ni memang banyak sangat sampai aku tak dapat nak bersangka baik dengan restoran mamak.

Moral of the story.. Aku rasa KKM kena selalu buat pemantauan secara mengejut kat semua restoran mamak yang ada. Aku sendiri pernah tengok seorang pekerja restoran mamak. Walau restoran tu di letakkan halal pekerja dia bukan semua mamak muslim ok. Ada yang india non muslim kerja kat situ guna nama muslim. Dia buat roti canai siap pakai cincin. Tak tau la ada orang tak geli tengok tapi bagi aku bila nampak cincin tu terbayang macam2 melekat kat situ kemudian dia dok uli tepung, tebar roti canai bagai guna tangan dia.

5 comments:

  1. alahaii..kenapa la diorang ni selekeh macam ni ek...isk...

    ReplyDelete
  2. uuuwek!!! hampehnya.
    Mrs. A makan kat kedai mamak bila dah takde pilihan.
    Huwaaa...uwaaaa... mee goreng mamak!!!

    ReplyDelete
  3. aih gelinya la..apa pengotor sgt tu

    ReplyDelete
  4. buwekkkkk....gelinyeeee!!! nasib akak memang jarang gile makan kat mamak...cik boss yg suka beno selalu kalau teman dia akka minum air je tu pon air kotak or tin....dah tengok video ni lagi le akak takan jejak dah....pengotornyeeeee...kembang tekak =__=

    ReplyDelete
  5. Ni yang rasa potong nak makan kat restoran Mamak nih

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!