AMANAT USTAZ KAZIM ELIAS ANDAI BERLAKU APA APA PADA DIRI BELIAU

24.2.16 Suria Lekatlekit 3 Comments

AMANAT USTAZ KAZIM ELIAS ANDAI BERLAKU APA APA PADA DIRI BELIAU. Semua sedia maklum kondisi kesihatan pendakwah bebas Dato Ustaz Kazim Elias sekarang ni tak berapa baik. Baru2 ni beliau kena serangan jantung semasa mengadakan ceramah di salah satu tempat di kelantan. Sekarang kesihatan beliau masih tak begitu baik katanya.. Sama2 kita doakan Allah permudahkan segalanya buat Ustaz Kazim Elias..


emosi orang sakit ni kadang2 bercampur baur. Orang sakit ni kadang2 rasa mungkin tu petanda ajal dia dah dekat walaupun tak siapa tahu bila & bagaimana seseorang itu akan mati. Mungkin Ustaz Kazim pun sedang menghadapi situasi perasaan yang rasa semakin hampir nak kembali kepada pencipta. kadang2 semua tu cuma mainan perasaan sebab tak sihat. Tapi Bila baca luahan hati ustaz kazim ni memang sangat2 menyentuh hati. Pesanan... amanat & ucapan maaf kepada semua buat aku rasa agak tersentuh la...


Semua orang akan mati.. Tapi tak semua orang dah bersedia untuk mati. tak semestinya kita rasa dah macam nak mati kita baru nak minta maaf kat semua orang kan. Tak semestinya kita meminta maaf pada semua orang tu tanda kita dah nak mati. Sebab mati ni tak menunggu kita bersedia. Orang sihat pun boleh mati.. Orang sakit teruk belum tentu akan mati dulu.

Timbul rasa keinsafan sekejab dalam diri ini.. Kita tak tahu sampai bila nyawa akan bersatu dengan jasad kita jadi dengan rendah diri saya mohon kemaafan kepada semua yang pernah saya sakiti melalui penulisan saya yang lantang n. hehehehe

Hope sebelum mati saya dapat jadi superhero macam ni >>Nak selamatkan Dunia? Ini dia 8 cara mudah anda boleh buat << Manalah tau benda tu menjadi saham pahala yang tak putus2 bila saya di alam sana nanti. Tapi tu la nak bermula tak tau bila.. hahaha. Korang pun kalau tak tahu baik macam mana boleh try melalui perkara perkara tu.

Moral of the story.. Semoga Ustaz Kazim di beri kesembuhan & kesihatan yang beransur pulih untuk menyambung dakwahnya. Amin...

3 comments:

  1. Allahumma aamiin..moga us kazim diberikan kesembuhan oleh Allah swt dan dapat meneruskan misi dakwahnya.

    Sakit, tua bukan syarat untuk mati. Faghfirlana ya Rahman ya Rahiim.. #muhasabahdiri

    ReplyDelete
  2. semoga apa yg jd kat UKE mnjd peringatan kat kita2 jgk... smg UKE cpt sembuh

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!