ALASAN 'PRIVATE PARTY' MENGHALALKAN MAJLIS BERKONSEPKAN KEMALUAN LELAKI

3/24/2019 10:20:00 AM suria lekatlekit 2 Comments

ALASAN 'PRIVATE PARTY' MENGHALALKAN MAJLIS BERKONSEPKAN KEMALUAN LELAKI. Semalam ternampak perkongsian gambar dari sebuah majlis tertutup tak tahu majlis untuk majlis apa tapi memang agak menjelikkan la. Dalam majlis tu nampak ramai juga perempuan menutup kepala atau kita panggil bertudung la kan.. Tak kisah la depa nak berparti. Yang hadir kat party tu nampak kaum wanita je & ada yang bawa anak jugak. Maybe ladies party je kot..

Cuma yang tak best konsep party tu tak berapa sedap mata memandang. Ada bekas minuman yang berbentuk kemaluan lelaki & beberapa prop lain juga berbentuk alat sulit kebanyakkan milik lelaki la. & perempuan perempuan kat party tu kemain riang gembira bergurau senda dengan barang2 yang berbentuk kemaluan lelaki tu. Bila jadi viral.. Macam biasa alasan depa.. private party so tak salah pun.

Walaupun private party tapi bila gambar tu di kongsikan di media sosial dia dah tak jadi private. Benda tu akan di tonton ramai manusia. Perkara perkara macam ni of course la akan jadi viral nak nak lagi party tu nampak macam di hadiri kaum perempuan yang berbangsa melayu & Islam. Memang tak manis sebab satu ada di antara mereka berpenampilan muslimah & kedua semuanya kaum wanita. Seolah olah perempuan melayu sekarang dah hilang 'kemaluan' dalam diri mereka.

Tak tau la apa yang best anjurkan party yang berkonsepkan macam tu.. Dok guna prop prop atau barang barang yang berbentuk alat sulit kemudian dok posse ala ala ghairah macam tu.. Alah, tak nampak urban sangat pun. Zaman social media ni.. Bila dah jadi viral muka hangpa tersebar sana sini memang susah dah nak buang dari carian di internet. Nak salahkan orang menyebarkan aib hangpa tapi hangpa sendiri yang mengaibkan diri sendiri dulu. Benda macam ni takkan tersebar kalau tak ada perkara tu di buat. So nak elakkan dari menjadi aib.. jangan buat. Simple je.

Tak nampak ada manafaat kat mana mana pun benda benda macam ni. Malah dia boleh bagi contoh buruk pada budak budak yang sedang nak membesar. Bayangkan anak anak hangpa yang kecik kecik tu di bawa ke parti macam tu lepas tu dok tengok mak mak depa beraksi tak senonoh dengan barang2 berbentuk kemaluan lelaki tu. Tak ke ia menjadi contoh yang tak baik. Bila anak hangpa buat benda tak senonoh seawal usia.. mula nak mengelabah. Kesian aktivis sosial Syed Azmi nak handle masalah masalah macam ni yang semakin berleluasa.

Nak berparti tu.. berparti la cara sihat kan. Yelah manusia memang perlukan hiburan juga sekali sekala. Kita bukan patung cuma berhibur jangan la sampai melampau lampau. Rasanya tak buat parti parti macam tu pun enjoy jugak. Jumpa kawan kawan.. makan makan.. bergambar & beraktiviti. Banyak konsep parti yang lebih manis untuk di pilih.. kenapalah konsep macam tu juga nak buat.

Apapun yang berlaku dah berlaku.. So ambil pengajaran je la. Kita kita yang tak pernah terlibat dengan parti macam tu pun kena alert. Mana tau tak kita yang buat anak anak kita yang buat tanpa pengetahuan kita kan. So, apa yang berlaku sebenarnya untuk teladan kita bersama.

Moral of the story.. Sedut minuman dalam bekas minuman berbentuk kemaluan lelaki tu rasa dia jadi bertukar ke? Tanya jer.. apa nikmat minum air dalam bekas bekas bentuk macam tu. hahahaha. jadi ghairah ke?

2 comments:

  1. patut diviralkan kes sebegini sbgai pengajaran kpd semua...

    ReplyDelete
  2. hmmm...kawen sebab sangapkan menda dlam tema party tu ker? kan elok panggil kawan2 ..panggil ustazah..buat kupasan hikmah perkahwinan...pot luck sorang sepinggan...bajet jimat..ilmu dapat

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com