KISAH DI SEBALIK KEMATIAN BUDAK 3 TAHUN YANG DI TEMUI DI HUTAN GUNUNG RAYA, LANGKAWI

3/07/2019 10:06:00 AM Suria Lekatlekit 0 Comments

KISAH DI SEBALIK KEMATIAN BUDAK 3 TAHUN YANG DI TEMUI DI HUTAN GUNUNG RAYA, LANGKAWI. Tu dia.. tetiba pagi ni nak tulis kronologi kes kematian seoarang anak kecil yang minggu ni mengemparkan para bawang rangers di media sosial. Maka boleh la kita baca macam macam komen simpati, marah, geram & macam macam emosi la yang di luahkan melalui penulisan di media sosial.

Anak Syurga Nur Aisyah Aleya. Tidur lah nak.. Tiada kesakitan lagi. Bermainlah kamu di taman syurga

So far seperti bawang bawang lain.. Eden pun ikuti juga kes ni. Dari dia di laporkan hilang & gerakkan mencari sampai la mayat di temui di ikuti dengan macam macam pendedahan. Mula2 di katakan di larikan pengasuh.. lepas tu dah dapat tangkap orang yang di dakwa menjaga budak tu baru tahu bahawa kanak kanak tersebut telah meninggal dunia. Menurut pengasuh dia.. Konon budak tu di serang penyakit sawan ketika di mandikan.. lepas tu meninggal. Sebab panik dia pergi buang mayat budak tu dalam hutan di gunung raya langkawi. Selepas tu suspek melarikan diri ke lembah kelang bersama keluarganya.

Selepas tertangkap suspek.. Baru si ibu kanak kanak tersebut buka cerita. Katanya anak dia tak pernah ada penyakit sawan. Pengasuh anak dia tu sebenarnya boyfriend mak budak tu merangkap suami kepada perempuan lain. Si suami ni bawa balik skandal tinggal serumah dengan bini dia tapi dia tak bagitau la bini dia tu skandal dia.. Dia bagitau kawan. Sebab suami dia dah biasa bawa balik perempuan & bagi tumpang.. So bini ni tak syak la apa apa. Sampai la kantoi bahawa mereka sebenarnya pasangan kekasih gelap. Apa lagi si bini halau la skandal laki dia tu dari rumah.. Yang agak bodoh perempuan tu keluar rumah boyfriend dia.. tak bawa anak sekali. Allahu dah kenapa pun tak tau.

Menurut cerita si ibu kanak kanak malang tersebut.. Boyfriend dia memang panas baran & suka pukul anak dia. Mak Aii.. Dah tau laki tu suka pukul anak kau berani kau tinggalkan anak kau kat dia untuk di jaga. Laki tu juga tak bekerja. Bila dia datang semula seminggu selepas tu untuk ambil anak dia.. Pasangan suami isteri tu cakap anak dia dah di serahkan kepada orang yang tidak di kenali untuk di jaga tapi sebelum tu katanya anak kepada pasangan suami isteri tu pernah bagitau yang kanak kanak malang tersebut dah mati. Dia dah mula syak berlaku sesuatu tak baik kepada anak dia. Pasangan suami isteri tu katanya pujuk perempuan ni untuk balik tinggal dengan mereka. Tapi sebab dia rasa mereka tak jujur & tak nak bagitahu kat mana anak dia.. Dia tolak permintaan mereka.

Si ibu membuat laporan polis & gerakkan mencari anak dia & suspek (pengasuh) barulah terbongkar segalanya dan akhirnya mayat kanak kanak malang itu di temui dalam hutan gunung raya yang di sumbat dalam beg. Mayat pun dah tak sempurna di percayai di makan binatang buas. Hanya cebisan rambut & tengkorak ditemui dalam kawasan gaung yang curam iaitu kira-kira 30 meter dari jalan raya yang menghala ke puncak Gunung Raya. . Tapi kes masih dalam siasatan di bawah Seksyen 48(2) Akta Kanak-Kanak

Masih tak tahu punca kematian tapi nampak kalau betul budak tu meninggal dunia kerana sakit yang tiada unsur pembunuhan takkan mayat dia nak di campak dalam hutan dengan alasan panik kan.. Mesti ada something wrong somewhere. Kat situ dari awal netizen mula curiga dengan kenyataan awal dari suspek. Yelah.. secara logik kalau kau tak salah buat apa kau nak takut kan?

Apa yang kita boleh ambil pengajaran dalam kes ni.. Pantun melayu ada menyebut..

Anak udang udang juga,
mana sama anak tenggiri,
anak orang.. orang juga,
Mana sama anak sendiri.

Kat situ memberitahu segalanya.. Mereka boleh jaga anak mereka dengan baik tapi bila anak orang di bawah jagaan mereka berlaku kekejaman yang kita sebagai manusia tak boleh nak terima. Cuma tak faham kenapa si ibu masih percaya untuk meninggalkan anak dia di bawah jagaan orang macam tu walau dia nampak sendiri sebelum ni anak dia selalu kena pukul dengan lelaki tu. Tak tahu apa masalah sebenarnya dia.. Tapi bila dah jadi kes macam ni tak guna dah nak menangis atau menyesal.

Moral of the story.. Sudah sudah la mengecam tindakkan si ibu yang meninggalkan anak dia bawah jagaan manusia bertopengkan syaiton nirrojim. Mungkin dia ada alasan lain walau memang saya sendiri rasa geram je tapi ambil pengajaran jangan skandal dengan laki orang lebih lebih lagi laki tu panas baran. Peace!

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Ada bayaran di kenakan. Harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com