SABAR SEORANG ISTERI.. mampukah suami sesabar ini???

11/20/2010 06:45:00 PM suria lekatlekit 6 Comments

ISTERI... bukan hakmilik tapi satu anugerah. Sematkan di hati duhai suami - suami.. Anugerah yang di beri haruslah di hargai, di sayangi & di cintai... Kalau korang anggap isteri adalah hakmilik.. memang korang akan buat isteri korang sesuka hati. Yelah.. hakmilik.. sapa boleh pertikaiankan?? Op's No.. No.. No..!! Tidak ada benda dalam dunia ni hakmilik sesapa okey! Semuanya hakmilik yang Maha Esa.

Menyeling kejab ke HM online hari ni... Di paparan muka depan sekali.. tak payah clik dalam - dalam. Kisah seorang isteri yang masih DARA setelah enam tahun berumahtangga kerana suaminya bernafsu songsang. Taknak kupas kupis pergolakkan rumahtangga dorang just nak kopek sikit keistimewaan wanita ini mengikut pandangan melekit ku.

Dari Malam pertama bergelar isteri sehingga usia perkahwinan mencecah enam tahun.. Mari kita bayangkan wahai makhluk Tuhan yang di kurniakan akal. Betapa sabarnya wanita ini.. Sehingga dia menemui bukti si suami sebenarnya hanya bernafsu pada kaum sejenis barulah di tuntut cerai. Selama belum terbukti.. Lihatlah betapa bersabarnya wanita ini mengharungi hari - hari seorang isteri tanpa di sentuh langsung oleh yang halal menyentuhnya. Mencari penyelesaian.. cuba berusaha menggoda suami agar bernafsu padanya walau gagal (mustahil berjaya sebab suami takde nafsu kat pompuan). Kalau korang la (Lelaki/Suami).. Mampu ker?? hurmm.. peratus yang mampu bersabar camtu rasanya terlalu sedikit berbanding yang cari jalan lain untuk memuaskan nafsu or gunakan itu sebagai alasan kawen lain or makan luar. Betul tak??? Bayangkan duhai suami - suami.. Jika anda mengahwini seorang gadis yang tak mahu di sentuh atau menggelak setiap kali nak bersama selama enam tahun.. Confirm.. Kalau tak cerai pun sure nafkah batinnya di beri kat pompuan lain tak kira yang dah halal mahupun tak halal. Ye.. Ye sangat la boleh sabar. Tapi kesabaran & ketabahan wanita ini layak mendapat ***** bintang!! Enam tahun tu.. bukan enam hari, enam minggu or enam bulan. Itulah keistimewaan seorang wanita.. Aku bangga jadi perempuan!!

So pada Uolls nak nak skodeng artikel ni boleh la clik : Enam tahun derita batin

6 comments:

  1. uiyyohhh.. enam tahun... saya jgn ckp 6 bulan, 6 minggu... 6 hari pun leh serabut kepala... :)

    ReplyDelete
  2. ERMMMM...
    SESUATU Y SUKAR D PERCAYAI KAN, MELAINKAN ORG Y MGALAMINYA.. MMG LELAKI NI BTL2 X BNAFSU, KALO X XKAN X TSENTUH LGSUNG NAFSU SEORG LELAKI.. 6 TAHUN TU..

    ReplyDelete
  3. boleh bersabar tapi tengok pada keadaan .. tapi kalau dalam kes ini .. kenapa nak tunggu sampai 6 tahun .. kursus kawin kan dah pergi .. dari segi agama dah ade cara nak selesaikan .. mengapa nak seksa diri .. sayang tu sayang jugak .. tapi takkan pasal sayang dosa pun tolak tepi ..

    ReplyDelete
  4. hmm...mcm2 dunia...manusia berperangai pelik...6 thn??sigh..
    p/s-abby..nntik tlg vote pic seri ye...
    http://www.facebook.com/home.php?#!/photo.php?fbid=164533163586369&set=a.162061687166850.30472.109422825764070

    ReplyDelete
  5. apa yg nak sy kupas kupis.. thp kesabaran wanita ini.. so, bkn calang2 manusia yg blh sesabar ni

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com