BEZA LETUPAN DI MALAYSIA DAN PALESTINE (#PrayForGaza)

7/10/2014 12:09:00 PM suria lekatlekit 2 Comments

Tersentuh hati aku bila terbaca satu caption yang simple tapi sangat2 mendalam.. Di Palestine mereka bersahur di dunia tapi berbuka di syurga. Betapa mengambarkan apa yang berlaku di sana. Nyawa seolah jaraknya dari sahur hingga berbuka. Kalau disana mereka tak berani lelapkan mata sebab takut bahaya datang tiba2.. Tapi kita kat sini bersengkang mata layan piala dunia. Kalau di sana.. kedengaran riuh suara tangisan meratap kematian.. kita kat sini riuh suara jerita Gol di pagi buta layan bola.

Even kat Malaysia sekarang dah makin kedengaran bunyi letupan macam kat Palestine beza cuma letupan kat Malaysia konon nak bagi meriah.. Tapi di Palestine letupan yang dahagakan darah insan2 tak berdosa demi tamakkan kuasa. Kalau kat Malaysia kita dah mula boleh dengar & baca ada yang putus jari, hancur tangan bagai sebab letupan mercun tapi di Palestine sekarang kita boleh lihat di laman sosial ramai nyawa yang terkorban akibat dari letupan bom & bedilan peluru tak berperikemanusiaan. Kalau di Palestine bunyi letupan menjadi trauma penduduk di sana.. tapi kita kat sini lagi kuat meletup mercun lagi meriah katanya. Sebab kita masih tak nampak musuh datang mengacu senjata di kepala jadi kita terus leka.


Betapa kita masih mampu hidup selesa & kita masih ada daya untuk membantu mereka di sana walau kita tak mampu berjuang dengan senjata berjuanglah dengan apa adanya.

Atas rasa tanggungjawab, Aman Palestin telah melancarkan Tabung Kecemasan Gaza semalam dengan sasaran RM5 juta..ayuh Malaysia dan seluruh dunia..salurkan bantuan utk saudara saudara kita di sana..

BANK ISLAM: 12029010047880
MAYBANK: 562263010787
CIMB: 8600460353
BANK MUAMALAT: 12070005133717
RHB BANK: 21245760004907
BANK RAKYAT: 220806195922

Akaun Bank atas nama: AMAN PALESTIN BERHAD


#PrayForGaza

2 comments:

  1. terbaik entry ni cik lekit
    kita kat sini gembira
    kita lupa saudara kita di palestin sedang berduka
    moga mereka tabah menghadapi hari mendatang

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com