KENAPA MAKHLUK HALUS BOLEH GANGGU MANUSIA DI BULAN PUASA

7/03/2014 01:11:00 PM suria lekatlekit 1 Comments

Masih ingat aku kisah bulan puasa tahun bila tak ingat tapi masa tu aku kiranya dalam zon kanak kanak ribena lagi. Masa tu aku tinggal dengan makcik aku yang rumah dia cuma jarak seberang jalan je dengan rumah mak bapak aku. Jenguk kat tingkap pun nampak. Ada satu peristiwa seram di satu pagi ramadhan sebelum subuh telah berlaku... Nak tau apa kisah tu, terus membaca perenggan seterusnya.

Sumber google

Alkisahnya.. makcik aku macam biasa la pukul 4.30pagi kot kalau tak silap dia bangun masak untuk sahur. Aku dengan abang aku (anak tunggal makcik aku) time tu berdengkur tak ingat la sampai makcik aku jerit suruh bangun makan. Tengah sedap aku tidur tetiba dengat kecoh sebelah aku. Aku pun bangun la.. tengok abang aku cuba tenangkan makcik aku yang meracau2.. Abang aku masa tu tak silap baca ayat kursi tapi makcik tetap meracau sambil melawan. Senang cakap makcik aku kerasukkan makhluk halus. Pelik jugak kan.. Bulan puasa pun kena rasuk??

Yup.. bulan puasa pun takde yang mustahil orang boleh kena gangguan makhluk halus sebabnya yang kena ikat syaitan bukan jin. Yang ganggu manusia, rasuk manusia ni bukan syaitan tapi selalunya perbuatan jin. Bulan puasa jin tak kena ikat jadi dia masih bebas ganggu manusia. Jin pun macam manusia.. ada baik, ada jahat, ada kafir, ada Islam. Jadi tak pelik la kalau berlaku gangguan mistik & misteri di bulan puasa, kan??


 Untuk artikel penuh sila baca kat Darussyifa perak online

Jadi jangan ingat bulan puasa ni semua makhluk ghaib ni di rantai.. masih ada makhluk ghaib yang bebas menganggu manusia jadi tak pelik kalau kita ternampak kelibat2 yang menyeramkan muncul di bulan puasa ni. So,untuk elakkan dari gangguan2 mistik ni amalkanlah apa yang harus di amalkan seperti membaca ayat2 al quran yang boleh di jadikan pendinding dari gangguan jin & syaitan.

Moral of the story.. Korang cari sendiri. Hahahaha.. pentulis dah ting tong.

1 comment:

  1. salam mami lala..
    thanks sharing..
    sentiasa dekatkan diri kita dgn zikir2 bg mengelakkan gangguan ni..tak kiralah bulan posa or tak kan..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com