INFLUENCER TIKTOK TAK JADI REVIEW BILA NAMPAK POCONG DI RESTORAN

5/27/2022 03:09:00 PM suria lekatlekit 1 Comments

INFLUENCER TIKTOK TAK JADI REVIEW BILA NAMPAK POCONG DI RESTORAN. Rakyat malaysia ni kalau baca je tajuk berunsurkan seram & mistik laju je kan clik tapi bila artikel yang berilmiah ni depa kurang sikit berminat. Takpa hangpa baca blog lekatlekit ni macam macam ada. Memandang segmen seram serik lekat lekit ni dah lama tak bersiaran elok juga la kita menyambung episodnya.

Bukan apa tadi dok scrooll konten konten yang fyp kat tiktok tertengok konten seorang Influencer ni. Tak boleh sebut nama dia sebab cerita ni mungkin melibatkan perniagaan dan reputasi orang lain jadi kita cerita secara general sahaja tanpa menyebut nama sesiapa.

Al kisahnya Influencer ni dapat satu offer untuk review sebuah restoran ni. Paid review bukan free review yer. Pada hari kejadian tu dia pergi la ke restoran tersebut untuk cuba makanan kat situ bersama ibu dan anak saudara dia yang masih budak.

Katanya masa sampai ke kedai tu tak ada apa yang pelik. Kedai pun ramai pelanggan. Tak ada apa apa yang mencurigakanlah.Semua baik sahaja dari pandangan pertama dia bila sampai.

Nak di jadikan cerita seram.. masa nak masuk ke restoran tu.. Dia nampak kelibat pocong dekat pintu masuk kedai tu. Dia je yang nampak orang lain tak nampak yer. Mungkin dia ada kelebihan istimewa yang di anugerahkan Allah boleh nampak makhluk halus ni tak tahu la kan. Wallahualam.. tapi yang saya kongsi ni cerita yang di kongsikan Influencer tu la.

Mula mula tu dia bersangka baik, mungkin jelmaan pocong yang dia nampak tu dari orang lain yang mungkin berniat tak baik kat restoran tu. Jadi dia masuk juga bersama ibu dan anak saudara dia.

Masa nak ambil makanan sekali lagi di ternampak makhluk tu dekat tempat makanan. Time tu dia mula rasa tak sedap hati la. Sebab mungkin kali pertama nampak dia bersangka baik, kali kedua nampak lagi dia mula rasa ada perkara tak baik kat situ. Memandangkan dia bawa ibu dan anak saudara yang masih kecil jadi dia batalkan niat untuk mencuba makanan kat situ dan terus ajak mak dia balik. Kebetulan masa dia datang pemilik kedai tu tak ada.

Keesokan harinya tu.. pemilik kedai tu mesej si Influencer ni untuk tanya kenapa dia balik tanpa mencuba makanan kat situ. Dia bagitau la apa dia nampak dan dia tahu apa yang pemilik kedai tu buat. Biasa la orang berniaga. Jadi dia nak batalkan kerjasama dengan pemilik kedai makan tu. Mula mula memang la ada perasaan tak puas di pihak pemilik kedai tu sampai ugut nak viral bagai. Tapi si Influencer ni warning kalau dia viralkan si Influencer ni..Dia pun boleh buat perkara yang sama. 

Jadi si pemilik ni cuba berbincang.. katanya dia saja letak benda tu untuk uji betul ke Si Influencer ni boleh nampak. Dia cuma letak sehari tu je. Dia offer lagi untuk si Influencer datang sekali lagi kesitu dan bagi jaminan benda tu dah tak ada tapi Influencer ni tetap dengan pendirian dia takkan bekerjasama dengan orang orang macam tu.

Moral of the story.. Dalam mencari rezeki satu je kita kena yakin. Setelah berusaha, berdoa kena tawakal. Kena yakin rezeki semua dari Allah. Jangan buat perkara yang syirik & khurafat. Kot mana pun yang bagi kita rezeki tetap Allah. Hangpa letak la pelaris ke apa.. Takkan berlaku sesuatu perkara tanpa keizinan Allah. Jadi untuk apa kita nak buat benda syirik sedangkan benda tu pun tak ada kuasa apa apapun sebenarnya. Hanya di tugaskan untuk menyesatkan manusia yang lalai.

1 comment:

  1. Boleh pulak letak sehari je eh. Kat situ dah tak logik. Sabor je la.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com