KENTUT KELUAR DARI KEMALUAN BATAL WUDHU & SOLAT

20.1.15 Suria Lekatlekit 11 Comments

Semalam aku ada post info pasal perkara yang menyebabkan berlaku kentut melalui kemaluan ni baru aku tahu rupanya masih ada yang tak tahu kentut boleh terjadi dekat kemaluan jugak. Normally orang kalau sebut kentut je keluar angin & bunyi kat bahagian bontot jer kan. Mungkin bagi sesetengah orang pertama kali dengar istilah kentut Vagina @ kentut yang keluar melalui kemaluan ni.

Sumber Google

Sebab ada yang tak tahu meh la aku jadi cikgu sat.. Yer boleh berlaku kentut keluar dari kemaluan tapi perempuan je la. Lelaki aku tak pernah dengar lagi la. Almaklum la perempuan kan ada ruang2 yang boleh di masuki angin kalau tak di jaga dengan betul. Kentut Vagina @ Kentut keluar dari kemaluan ni berlaku kebanyakkan pada orang yang dah kahwin & beranak tapi anak2 dara pun jangan excited sangat. Tetap tak terkecuali kalau tak pandai jaga aset kat bawah tu dengan baik. Banyak faktor.. pemakanan atau pemakaian seluar dalam yang longgar menyebabkan angin mudah masuk. Korang boleh google la nanti kalau nak lebih info.

Masalah kentut Vagina @ kentut melalui kemaluan ni.. Bukan masalah remeh sebab jangan ingat kentut yang keluar angin & bunyi melalui punggong je batal wuduk & solat.. Kentut Vagina pun boleh membatalkan wuduk & solat jugak. Berbanding kentut biasa.. kentut vagina ni susah sikit nak tahan. Kalau dia nak keluar, dia keluar jer. Kalau serius memang dia keluar secara kerap. Jadi masalah jugak kalau baru abis satu rakaat tetiba rasa angin @ bunyi keluar dari bahagian cik V kita kan. Dah ambil wuduk baru niat nak solat semula.. dia keluar lagi. So, jangan ambil ringan masalah kentut vagina ni tau.

Ni penjelasan dari Ustaz Azhar Idrus tentang kentut Vagina

Banyak produk atau supplement untuk masalah kentut vagina ni.. Korang cari je. Salah satu produk jamu seri dewi malam.. Aku tak jual cuma pernah la amalkan jamu ni. Sebab jamu ni menguatkan otot2 di bahagian miss V kita jadi dia dapat mencegah atau memulihkan masalah kentut vagina ni. So, kalau mana2 wanita yang hadapi masalah ni cepat2 la rawat.

11 comments:

  1. Sebab tu dalam pantang kita kena jaga makan..yang sejuk2 tu kalau orang tua kata tak boleh makan jangan la makan ..Senaman kagel tu pun jangan lupa buat..sekarang pun banyak produk2 yang boleh atasi masalah kentut Vagina ni.

    ReplyDelete
  2. Alfalfa shaklee pun boleh bantu kurangkan kentut vagina ni.

    ReplyDelete
  3. memang bahaya kentut vagina boleh mengganggu gugat perasaan sebagai wanita jugak..

    ReplyDelete
  4. ye la...harus ambil berat pasal ni juga..

    ReplyDelete
  5. Kena prihatin bab2 macam ini hehe. Tak boleh dipandang ringan since nak batal wuduk senang je camtu

    ReplyDelete
  6. mmg bahaya.. sbb tulah masa pantang kena pantang betul2..
    saya alhamdulillah dah 3 anak tak penah alami kentut vagina ni.. sbb masa pantang saya berpantang betul2 dan jaga pemakanan..

    ReplyDelete
  7. Kentut vagina ni memang boleh mendatangkan masalah juga. Memang berbeza sikit berbanding dengan kentut yang biasa-biasa tu. Sendiri kena taulahkan. Sekarang ni macam-macam ada untuk diamalkan nak jaga badan. Kena rajin cari info dan mengamalkannya. Jadi orang perempuan ni memang susah sikit, semua nak kena jaga :)

    ReplyDelete
  8. kentut vagina tanda vagina longgar..kena la cari ubat untuk mengetatnya..slh satunya mkn la jamu

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!