5 FAKTA TEMPAT BERSEJARAH DI MALAYSIA YANG TIADA DALAM BUKU TEKS

30.8.15 Suria Lekatlekit 2 Comments

5 FAKTA TEMPAT BERSEJARAH DI MALAYSIA YANG TIADA DALAM BUKU TEKS. Masa sekolah dulu nak kata aku minat sejarah tak sangat nak kata subject paling aku tak suka pun tak jugak. Boleh la kan.. Kadang2 best jugak layan sejarah ni. Sejarah yang paling aku ingat yang tercatat dalam buku teks pasal sultan mahmud mangkat di julang. Almaklumlah.. pernah di filemkan. Filem lakonan Nordin ahmad tu yang bini dia tengah mengandung kena toreh perut sebab makan buah nangka raja. Ingat tak?? Tak silap aku sejarah tu dalam buku teks tingkatan dua kot.. Kalau silap maaf la yer.. almaklum la dah masuk zon makcik2 ni susah nak ingat dah. hahahaha

Muzium Perang Penang salah satu tempat bersejarah di Malaysia

Tapi tahukah anda... Ada beberapa fakta berkenaan tempat bersejarah kat Malaysia ni tidak tecatat dalam buku teks. Bila dah tak tercatat maka dalam dalam module pembelajaran la kan?? Kalau kita belajar sejarah berpandukan buku teks je memang takkan tahu la 5 fakta tempat bersejarah ni kat Malaysia sebab tu pentingnya kita pergi melawat tempat2 bersejarah kat Malaysia.

Antara 5 fakta tempat bersejarah yang tiada dalam buku teks adalah.... Jeng jeng jeng... baca sendiri la kat sini >> 5 Fakta Tempat Bersejarah Di Malaysia yang Tidak Tercatat Dalam Buku Teks <<

Jangan tanya pulak kenapa tempat perhimpunan bersih tak tersenarai.. Belum lagi Tempat Perhimpunan Bersih untuk di jadikan Fakta Sejarah. Tunggu la 100 Tahun lagi kot baru ia di kenang sebagai sejarah hahahahaha

Moral of the story.. Kita boleh membaca sejarah tapi kita tidak boleh mengamalkan hidup seperti manusia zaman pra sejarah. So, jadilah manusia bertamadun. Peace Yo!

2 comments:

  1. hahahahaa.. 100 tahun lagi confirm tempat perhimpunan tu jadi sejarah.. persoalannya.. mampukah sampai 100 tahun lagi?? aiyorrkk!

    ReplyDelete
  2. Kadang-kadang fakta dalam buku teks tu pun meragukan, adakah sejarah telah diputarbelitkan?

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!