MENTERI MALAYSIA BUKTIKAN BODOH SATU PENYAKIT BERJANGKIT

8/02/2015 10:39:00 AM suria lekatlekit 11 Comments

Nak salahkan Ahmad Maslan pun tak sampai hati.. Tapi nampaknya bermula dari dia membawa virus bodoh seorang demi seorang Menteri2 Malaysia mula di jangkiti virus jadi bodoh dengan serta merta. Tak tau kena sihir ke apa... hampir kesemua menteri menteri kat Malaysia ni kena penyakit bodoh tanpa sempadan. yang mana cerdik sikit confirm kena sepak keluar kabinet.


Terbaru Menteri yang di jangkiti virus bodoh ni Azalina Othman.. Mari kita bersangka baik. Maybe dia kena gangguan jin & syaitan sehingga keluarkan statement yang budak tadika pasti pun mesti pening kepala. Tak tau nak suruh dia masuk tadika pasti balik atau nak suruh Ustazah Mashitah tolong sekolahkan. Tapi kalau Ustazah Mashitah tolong sekolahkan risau jugak... Dia pun kadang2 macam kena hantar tadika pasti balik.


Yelah.. kita pun bukan muslimah sejati yang perfect. Tutup litup nampak biji mata jer.. Takde la sampai macam tu ye dak?? Masih kurang sana sini lagi.. Tapi kalau kau tak nak ikut jangan kau ajak orang lain pun ke jalan yang salah. Kita tahu takde alasan yang membolehkan seseorang yang bukan mahram bersentuhan walau bukan tujuan nak berjimak sekalipun bak kata KHK. Even sekadar dalam lakonan tak menghalalkan perbuatan tersebut. Even laki bini pun ada limit nak tunjuk kemesraan di khalayak ramai ni kan yang bukan laki bini.


Nak suruh berfikiran terbuka?? Tak lama lagi rasanya telanjang dalam filem pun LPF terpaksa lulus.. Nak jadi open minded katanya. Baru setaraf filem hollywood. Sekarang pun aku dah naik geli sampai ke usus tengok promo drama cinta awak 200% raya... Tengok muka ayda jebat yang gersang macam tu.. Gamaknya kalau ikut saranan Azalina Othman ni... Tak lama lagi kita boleh tengok Promo Filem atau drama kat TV dengan adengan comolot bukan sekadar trick camera.

Please la.. Menteri2 kat Malaysia. Tolong la fikir dulu sebelum keluarkan pendapat atau komen. Kalau yang di angkat sebagai pemimpin nampak lagi bodoh dari budak tadika pasti, macam mana la orang nak ikut & respect.

Moral of the story.. Orang bodoh takkan sedar dia sedang memperbodohkan diri. Yang dia tahu dia dah cukup bijak. Renung renungkan.. selamat berhari minggu.

11 comments:

  1. YG NI LAGI BODOH DR AHMAD MASLAN RASANYA

    ReplyDelete
  2. Yang sedihnya tu kebodohan masing-masing berterusan walaupun dah berjuta netizen tegur-tegurkan

    ReplyDelete
  3. Punca maksiatt buukan saja drama yang berpegang tangan dsb. Keeimanan seeseorang adalah penting. Terdapat yang berhijab nampak mata pun berlaku maksiat. Mengandung tanpa niikah dsbnya. Yang belajar pondok pun ada jadi perogol dan sebagainya. Itu belum apa yang berlakuu diisekolah agama pembuli sampai berlaku kematian. Kita ambil yyang baik jangan iikut yang tak elok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. so?? Anonymous ko nak cakap.. tak salah la adegan peluk cium dalam drama & filem sebab bukan punca maksiat berlaku? Anonymous ni pun dah berjangkit dengan menteri2 Malaysia.. Bodoh selamanya hahahahaa

      Delete
  4. Walaupun aku banyak bidas pasal agama .... tapi aku setuju statement mokcik lina ni bodoh piang.... haram tetaplerrr haram... adoiiii..... nak sentuh sedara mara yang mengalir darah pun tak boleh... ini sentuh2 dalam lakonan yang ntah siapa2....

    Nasib baik aku bukan menteri... kalau tak dengan aku2 pun bodoh kak...

    ReplyDelete
  5. aptb la derang ni...yang haram tetap haram...hurm...org nak buat baik pon nak suruh buat jahat...hurmmmm

    ReplyDelete
  6. Jangan cepat melenting kawan kawan. Dosa haram tu memanglah. Sekarrang kita fikir siapa yang salah adakah pengarah dan pelakon ataupun penulisnya. Kalau penuliis dan pengarahnya bercorak dan halatuju keislamik semua ni tak jadi betul tak. Jadi kita kena didik penulisnya supaya menulis cerita lebih kepada keislamik. Nak tanya juga ramai ke yang tenguk drama fiilem melayu ni. Jadi macamana deengan filem drama channel lain spt kbs dsbnya. Conclus tepuk dahi tepuk dada tanya keimanan sendiri. Pperkuatkan keimanan kita dizaman serba mencabar. Maksiat bukan saja dari tv yang terang tersng ditonton rsmai bagaimana difacebook dsbnya. Gambar gambar lebih lucah disebar tanpa rasa malu oleh penyebarnya. Fikir fikirlah sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. negara kalau takde undang2 memang orang takkan ikut hukum Allah... sebab tak nampak balasannya kat dunia kalau melanggar undang2 Allah. Sebab tu ada undang2 untuk menghukum kat dunia bagi manusia yang langgar undang2 agar tak semua orang tak takut bila buat salah macam tu jugak dengan kes pengerusi finas baru ni.. Kalau dia dah kata macam tu.. Lagi berleluasa la filem separa berjimak kat Malaysia ni.. Untuk menyekat perlu undang2 menghalang. Kalau semua bergantung pada Iman seorang manusia memang bukan semua orang beriman termasuk la Anonymous... Iman pun nampak tak seberapa bila menyokong apa yang menteri kita cakap ni. Orang yang Iman kuat akan rasa statement Azalina ni statement yang menyokong maksiat secara terang terangan.

      Delete
  7. Bukan x tau hukum Allah...dok cakap lagu tu pasai pe x malu ke pada org bukan islam! Nak suruh belajar dgn ustaz Khazim ...

    ReplyDelete
  8. Hmmm.. Moden sangat pemikiran diorg tu dah...hehehe.

    ReplyDelete
  9. Hadoiiii...negara dah makin tenat di bawaknye lagi manusia2 camni.....diri dia pon bole buat orng jadi keliru inikan pulak kata2 dia....mana la rani kulup ni takan diam je....hehehe

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com