5 PERKARA YANG PENIAGA PERLU TAHU

15.8.15 Suria Lekatlekit 2 Comments

5 PERKARA YANG PENIAGA PERLU TAHU. Nak jadi usahawan yang berjaya ni perlu jugak ada ilmu walau takde sijil tinggi di puncak menara gading katanya.. Ilmu tak semestinya dapat dari menara gading je kadang2 atas menara berkembar KLCC pun boleh dapat ilmu, so carilah ilmu hingga ke lubang cacing sekalipun. Nak jadi peniaga ni tak kira online atau Offline pun tetap kena tahu 5 perkara ni untuk memastikan perniagaan anda berkembang seiring perkembangan badan korang. Erkk.. kalau orang jenis badan tak berkembang camna? Ok.. pastikan berkembang seiring usia yang sapapun tak boleh elak dari bertambah angka. hehehehe


Menurut satu artikel ni kalau nak jadi usahawan yang berjaya mesti jadi seperti orang gila?? Mak Aii... Takkan sampai nak jadi gila? Sabaq no... Gila yang macam mana tu yang penting korang tahu. Gila yang di maksudkan adalah .. terpaksa bekerja seperti seorang hamba dengan pendapatan yang sedikit pada awal anda memulakan perniagaan. Ingat gila macam mana la tadi kan.. itulah dinamakan pengorbanan.. ye dak??

Selebihnya apa yang 5 perkara yang peniaga perlu tahu & buat meh la rajin2 baca kat sini >> 5 PERKARA YANG PENIAGA PERLU TAHU & BUAT << Bukan aku taknak mudahkan hangpa cuma tu la elok la hangpa baca sendiri kat artikel asal supaya lebih jelas & paham. Kalau aku taip balik takkan nak copy paste bulat2 ye dak.. Kang aku buat olahan jadi salah faham lagi susah. Antara alasan alasan tu adalah lebih baik kalau hangpa nak berjaya hangpa baca sendiri di artikel asal. hehehehe

Moral of the story... Usahawan yang berjaya kata kunci dia tetap USAHA.. kalau kau setakat berangan padahal setapak pun tak bergerak dari atas katil dari pagi membawa ke malam.. Memang korang akan berjaya jugak tapi berjaya bermimpi dengan jayanya.

2 comments:

  1. Nak berjaya mestilah berusaha. Buat apa-apa sekali pun. Kalau nak berjaya ala-ala Mat Jenin, aha itu senang sikitlah. Berangan aje kejayaan dah datang bergolek-golek dalam imaginasi!

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!