LEMBAGA TAK BERKEPALA DI LEBUHRAYA AYER KEROH

19.8.15 Suria Lekatlekit 1 Comments

LEMBAGA TAK BERKEPALA DI LEBUHRAYA AYER KEROH. Maaf la kalau hangpa mula bosan dengan cerita hantu lebuhraya.. Almaklum la dalam perjalanan ini menuju destinasi, berbagai lebuhraya di lalui. Ops.. ternyanyi pulak... Maka banyaklah hantu hantu berkeliaran di lebuhraya serata Malaysia. Sebab tak habis lagi cerita hantu lebuhraya ni maka segmen seram serik lekat lekit kali ni nak share lagi satu kisah seram lembaga tak berkepala di lebuhraya ayer keroh.


Kisahnya pasa seorang pemandu teksi yang rutin harian dia memang selalu bawak penumpang dari KL ke Melaka & Melaka ke KL. Pada satu malam yang sepi..pi...pi... Dia dapat seorang penumpang yang nak balik KL. walau dah pukul 11 Malam tapi sebab dia fikir rezeki datang jangan di tolak.. Kang merajuk pulak si rezeki tu. Ambik je lah katanya tak payah banyak songeh sangat.

Lepas dah hantar penumpang tu balik KL.. dalam pukul 3 pagi macam tu dalam perjalanan pulang ke Melaka, berhampiran dengan plaza Tol Ayer Keroh dia nampak macam kelibat seorang lelaki muda dok lambai lambai tepi jalan macam tahan teksi.  Dalam pada masa yang sama dia teringat pulak kisah pasal hantu tak berkepala yang memang popular area jalan tu. Serba salah jadinya.. Nak berhenti risau hantu tak berhenti pun takut orang tu memang ada masalah & perlukan pertolongan. Dilema sungguh kalau jadi kes macam tu tengah2 malam kan?? Tapi dia berhenti jugak jauh sikit dari pemuda tu. Dia tengok melalui cermin rear view Alhamdulillah nasib baik ada kepala. Bila tengok mamat tu ada kepala dia reverse balik.

sampai je depan mamat tu.. dia turunkan tingkap & mamat tu bongkok kepala ke tingkap & tanya pasai pa tak berhenti tadi. Si Pakcik teksi tu pun habaq la dia takut.. manalah tau kot2 hantu tak dak kepala katanya. Sambil gelak2 mamat tu cabut kepala letak atas dashboard teksi tu sambil tanya " Takde kepala macam ni ke?" Pengsan sampai ke siang driver teksi tu. Gila kau tak pengsan.. Nasib baik pengsan kalau kena serangan jantung.. Tak pasal2 muncul pulak kisah seram baru kat lebuhraya ayer keroh hantu teksi bersama hantu tak berkepala. Depa duet pulak menyakat orang. Lagi haru biru. lagi banyak pusara di lebuhraya katanya

Moral of the story.. Jin ni boleh menjelma dalam rupa manusia jadi apa nak pelik benda macam ni boleh berlaku cuma kita jangan terlalai la dengan permainan jin & syaitan sebab spesis depa ni nak muncul tak kira tempat. Suka hati depa ja nak buat port seram kat memana pun.. Spesis tak kena gst memang camtu.Macam pendatang haram jugak.. hahahaa

Sumber : Sharafiedotnet

1 comment:

  1. Hahhaha baru dok tulis citer ni last week.... lagi satu jangan dok tegoq kalau rasa2 tu memang depa (hantu2 tu laa)... kang dia buat lawak sampai kita pengsan...

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!