SERAM! LEMBAGA BERBULU POHON NIPAH SEBELUM MERDEKA

30.8.15 Suria Lekatlekit 3 Comments

SERAM! LEMBAGA BERBULU POHON NIPAH SEBELUM MERDEKA. Bersempena Hari kemerdekaan yang ke 58, #sehatiSejiwa katanya tema tahun ni. Segmen seram serik lekat lekit pun nak berkongsi satu cerita seram zaman pra merdeka. Tahun kejadian tak sure pulak bila tapi katanya kisah seram ni berlaku sebelum merdekalah.. Kalau sebelum merdeka kejadian ni sebelum tahun 1957 la kan. Zaman pra merdeka ni memang terkenal la dengan cerita2 mistik ni.

Sekadar Hiasan. Sumber Google

alkisahnya seorang lelaki yang suka cakap besar.. Dipendekkan cerita pada satu malam tu dia keluar melepak kedai kopi. Walau di tegah bini dia sebab hari nampak nak hujan tetap dia pergi jugak. Kalau jenis degil ni, memang tak makan saman. Jenis camni makan pelempang je tapi kalau bini lempang suami kang derhaka pulak kan. Punya syok lepak sambil borak2 dengan geng dia kat kedai kopi sampai tak sedar dah tengah malam. Nasib baik hujan mula turun renyai2.. baru dia sedar dah tiba masa pulang kepangkal jalan. Bila hujan dah bagi signal cepat dia bayar duit kopi mula nak berlari2 anak pulang kerumah walau tokei kedai kopi tu nasihatkan supaya bermalam kat kedai kopi je. Di tambah lagi kawan2 dia yang lain dok momokkan dia dengan macam2 cerita seram tapi biasa la jenis orang suka cakap besar ni selamba jer dia balas.. Dia bukan jenis penakut. Kalau ada hantu menyakat katanya dia buka je kain nanti bersepah hantu tu lari. Yelah.. kalau petua orang tua2 dulu kalau jumpa hantu suruh selak kain kan... Tak tau la apa relevannya hantu takut tengok benda2 dalam kain. Hantu malu ke apa tak sure la pulak aku.

Pulanglah sang lelaki degil & suka cakap besar tu kerumah berjalan kaki dengan bercahayakan lampu suluh. Dalam perjalanan tu dia siap nyanyi2 lagi.. Almaklumlah orang tak takut katanya. Sesampai di satu pohon nipah.. tiba2 pokok tu bergoyang seolah olah ada sesuatu di celah pokok nipah tu yang membuatkan pokok tu bergoyang. Tadi cakap besar pokok goyang pun dia dah cuak. Sebab nak hilangkan rasa takut dia terus menyanyi dengan lebih kuat. Tapi makin kuat pulak pokok tu bergoyang. Sebab taknak kalah dia pun ugut la nak selak kain kalau benda tu terus takutkan dia. Tiba.. tiba... satu tangan berbulu lebat keluar dari celah pohon nipah tersebut. Tergamam & terkaku sekejab jadinya. Dalam takut takut sekali lagi dia ugut makhluk tu nak selak kain. Tangan berbulu tu semakin memanjang & menuju kearah dia. Hanya tangan anggota badan yang lain memang tak nampak. Sebab tangan berbulu tu terus menakutkan dia.. tanpa fikir panjang dia menyelak kain tapi malangnya tangan tu semakin memanjang kearah dia. Takde kesan sampingan pun walau dia selak kain. Jadi, mitos je katanya jumpa hantu selak kain hantu lari. Malah hantu tangan berbulu nampak lagi syok bila pakcik ni selak kain.

Bila dia selak kain tangan tu semakin memanjang kearah dia & meraba kemaluan dia. Sebab terlalu takut dia pecut sekuat hati tapi yang pelik tangan tu masih tetap meraba & terus meraba. Confirm hantu betina ni gatal semacam je hahaha. Sampai je dirumah dia terus masuk & terduduk bersandar tanpa kain. Hanya berbaju melayu & songkok. Kain dah terlucut masa dia berlari. Confirm tak pakai spender.Ops.. hehehe. sebab dia jerit habis terkejut family & jiran tetangga. Semua pakat datang menyuluh kearah dia yang tak berkain. Bila nampak dia tak berkain menjerit la yang perempuan.. Cepat2 anak2 dia pergi ambil kain tutup apa yang patut. Selepas kejadian tu.. demam seminggu.

Moral of the story.. Petua lama ni bukan semua boleh ikut nak2 lagi petua yang tak ada alasan & tak logik macam kalau nampak hantu selak kain. Hantu tak lari kita yang balik rumah bertelanjang. Hahahaha

Sumber : Cerita seram sebelum merdeka

3 comments:

  1. admin nakal juga orangnya...he..he..

    namun saya dapat moral of story..jika bini tegah lebih baik duduk rumah dan luang masa bersama dia daripada buang masa layan hantu kat luar sana.

    ReplyDelete
  2. Hahaha...motif tanggal kain?? Tu la padahnye cakap beso dapat pulak hantu gatal kan dah abis kene noda....kikiki

    ReplyDelete
  3. Aduhai.. Kelakar jugak ni.. Hehehe..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!