GADIS DI TUDUH HAMIL LUAR NIKAH SEBAB DOKTOR SILAP BAGI RESULT URINE

1/04/2014 12:49:00 PM suria lekatlekit 2 Comments

Kelalaian memang kesilapan manusia. Kesilapan manusia ni selalunya menyebabkan manusia lain dapat susah. Kesian aku baca kisah anak dara sorang ni. Tak terbayang perasaan malu & aib dia ketika itu..

Terbaca kat Berita harian pasal seorang gadis berusia 23 tahun yang cuba mendapatkan rawatan di Klinik Kesihatan Kuah, di sini, bagi merawat kesakitan dialami pada bahagian kanan perut, sebelum dirujuk kepada seorang doktor.

Lepas seminggu sakit dia tak jugak baik2 dia pergi lagi ke klinik yang sama selepas tu di transfer ke pakar sakit puan di hospital Langkawi. Esoknya tu dia di masukan ke wad tiba2 datang 3 pegawai dari Jabatan agama Islam Langkawi soal siasat dia & menuduh dia hamil anak luar nikah & tuduhan tu pesakit2 lain pun dapat dengar. Mana tak malunya si gadis tu, kan?? Sebab dia yakin dia tak mengandung.. dia minta penjelasan nurse & doktor kat situ tapi kesian takde yang layan.

 Sumber Berita Harian

Selepas dia dapat  notis supaya hadir di PAIDL untuk siasatan lanjut dia minta ujian air kencing di lakukan kali kedua & hasilnya negatif.. dia tak mengandung pun. So sekarang ni dia tengah fikir nak ambil tindakkan undang2 pada pihak hospital tersebut.

Memang manusia tak lepas buat kesilapan.. tapi kesilapan yang boleh mengaibkan orang lain macam ni rasanya tak harus berlaku. Macam mana boleh silap result urine. Buat keja sambil lena ke hapa... Op's kita kena positif.. kita tak tau apa masalah orang yang buat kerja tu sambil boleh keluarkan result yang salah & sekaligus mendatangkan malu & aib pada orang lain. Tidak pada aku dalam perkara ni. Apapun masalah dia.. setiap kerja ada etika. Kalau kita sentiasa positif & anggap sebagai suratan takdir seterusnya memaafkan tanpa sebarang tindakkan di kenakan.. Percayalah kesilapan macam ni akan sentiasa berlaku sebabnya.. apa depa nak kesah kan. Buat silap.. anggap je sebagai takdir.. benda dah tertulis akan jadi. So, semua ni ketetapan Tuhan... tak boleh nak buat apa. Sonang kojo la camtu.

Kesilapan macam ni maafkan tu kena la maafkan tapi kena juga di beri pengajaran supaya tak berulang & di menjadi ikutan pada orang lain. Tetap kena ambil tindakkan undang2. Bukan tuduhan kecil kalau sampai dah kata mengandung anak luar nikah. Pada yang positif & tak boleh terima pendapat den ni terpulang... Kita ada pandangan masing2. So,berhujah la secara berhemah.

** Dok berfacebook, bertwitter sampai bosan & nak cari sesuatu yang baru. try ni.. Sambil online sambil share iklan sambil dapat duit. Jom sign up sekarang. Free je kat sini >> CARI DUIT KOPI SAMBIL ONLINE

2 comments:

  1. Hoh! Kes naya jaa

    Btw, jawapan utk soalan awk di blog sy. Harap jelas ye ^_^

    http://hime---diary.blogspot.com/2014/01/pm-please.html

    ReplyDelete
  2. camne diorng uat kerja ni
    kesian budak tu, tak pasal-pasal aje

    saya dah biasa berurusan dengan hospital kerajaan
    diorang bukan jenis yang boleh ditegur

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com