BILA KELAPA JADI SHAMPOO.. MAKA TERCIPTA MY HOME LAB SHAMPOO SANTAN

9/19/2017 09:42:00 AM suria lekatlekit 3 Comments

BILA KELAPA JADI SHAMPOO.. MAKA TERCIPTA MY HOME LAB SHAMPOO SANTAN. Rambut di katakan sebagai mahkota wanita. Tapi jangan ada dok pintal2 rambut sampai jadi crown pulak sebab nak menampakkan sifat mahkota tu. Kang aneh pulak orang pandang. Yelah.. kau bukan nak buat fesyen show nak pintal2 rambut kau jadi pelik pelik. Ada pulak kena tangkap dengan NASA sebab orang ingat Alien. Hehehehe


Rambut ni antara aset penting kena jaga. Bukan untuk kecantikkan malah berkaitan dengan kebersihan & kesihatan juga.

Kalau orang dulu dulu antara kaedah depa nak rawat & jaga rambut guna santan. Sebab memang ada khasiat dalam santan tu untuk kesihatan rambut. Antara kebaikkan santan untuk rambut ni adalah

 Mampu merawat rambut rosak 
➛Sebab santan ada kandungan minyak & nutrisi yang tinggi. Ia membantu memberi kelembaban secara semulajadi dari akar hingga ke hujung rambut. Boleh merawat masalah rambut rosak, rambut putus, rambut gugur & bercabang.

 Conditioner Rambut 
➛Santan memang boleh berfungsi sebagai conditioner rambut sebab minyak santan tu boleh merapikan rambut secara semulajadi. Memang sesuai untuk rawatan rambut kusut.

 Merawat masalah kelumumur 
➛Khasiat dalam santan mampu memberi keseimbangan PH pada kulit kepala & boleh memberi kesegaran bila kita lumur pada rambut. Memang mampu merawat kelulumur.

 Menyuburkan rambut 
➛Dalam santan kaya dengan protien & minyak essential. Bahan ni la menjadikan kulit kepala lebih sihat. Bila kulit kepala sihat memang membantu rambut lebih kuat & subur. Jadi akar rambut lebih kuat & rambut tidak mudah putus & Gugur. Memang sesuai untuk merawat masalah rambut gugur & putus

Tu antara khasiat yang ada dalam santan untuk rawatan rambut. Tapi leceh la kan.. Nak perah santan bagai lepas tu nak treatment rambut. Mana ada masa zaman sekarang nak buat semua tu. Kita cuci rambut masa mandi je.. Pakej sekali alang2 dah basah katanya. Busy la.. nak duduk sapu santan atas kepala tunggu sekejab baru nak cuci... Memang rumit la. Memang tak ramai la akan buat rawatan cara lama macam tu.

Sebab tu orang sekarang cari Shampoo yang di formulasi dari santan. jangan ingat tak ada orang jual shampoo santan ni. Ada ok.. Haritu kami usya kat website Beauroque ada jual shampoo santan. Nama shampoonya My Home Lab Shampoo Santan. Kalau dah namanya ada santan.. Memang bersantan la kan tak ber ubi keledek pulak dalam syampoo tu.


Apa yang kami tahu produk ni natural produk yang 100 bebas SLS, Silicone & paraben. Satgi ada pulak terpinga pinga & tertanya tanya menatang apa SLS, Silicone & paraben tu. Kau kemain guna bahasa saintifik kau ingat si Latipah bini si Jamal tu paham ke? Dia sains dulu manjang tak lulus..

Jangan la marah Halimatul Saadiah Ooi.. Tak faham takpa meh sini nak explain pekejadah SLS, Silicone & Paraben tu.. Yang tak pernah lulus sains pun boleh faham nanti

 SLS - surfactant (agen pembersih). menghasilkan banyak buih. boleh menyebabkan kekeringan kulit kepala yang kritikal. juga terdapat dalam produk pembersih untuk industri (digunakan untuk mencairkan minyak semasa mencuci enjin)

 Paraben - pengawet untuk menghalang pembentukan bakteria pada produk komersial. Shampoo santan tidak menggunakan penagwet PAraben oleh sebab itu ia mampu bertahan selama 4 bulan daripada tarikh dikilangkan.

 Silicone - Silicone di gunakan di dalam syampu untuk menghasilkan kesan licin, bersinar, dan tidak mudah kusut. Namun begitu, kesan licin bersinar ini ialah palsu dan bersifat sementara. Ini kerana silicone bersifat plastic. Seperti lapisan rambut yang disalut plastik, ia menghalang nutrient ke dasar rambut. Penggunaan jangka panjang mengakibatkan rambut kering ,kusam , mudah rapuh dan berkelemumur dan menyebabkan anda ingin kerap mencuci rambut untuk mendapatkan kesan licin dan bersinar itu kembali.


Maknanya kandungan produk ni dari bahan bahan semulajadi la. Antara kandungan bahan yang terdapat dalam produk ni adalah..

1. Santan kelapa 
 Fungsi 
menyuburkan kulit kepala dan rambut
mengawal minyak berlebihan di kulit kepala
membantu mengelak kebotakan & rambut beruban

2. minyak kelapa
 Fungsi 
menguatkan rambut
melembutkan rambut
melawan kelemumur & rambut bercabang

3. pati rosemary
 Fungsi 
mengelak keguguran rambut
merawat kelemumur & kulit kepala kering

4. pati minyak oren
 Fungsi 
⟴ melegakan kegatalan kulit kepala
merangsang pertumbuhan rambut

5. pro-vitamin B5
 Fungsi 
⟴ meredakan kegatalan
⟴ membantu menguatkan akar rambut
⟴ membantu menguatkan batang rambut

6.Vitamin E
 Fungsi 
membantu merangsang pertumbuhan rambut
menghalang uban pra-matang
membantu menaikkan seri rambut semulajadi
menjadikan rambut lebih bersinar secara semulajadi tanpa effect penggunaan silicone
membantu merawat rambut bercabang.

Sebagai tambahan untuk merawat & menyihatkan rambut boleh guna bersama Wonder Hair Oil. Alah.. fungsi dia macam minyak rambut la jugak.

Dalam Wonder Hair Oil ni terdapat bahan seperti:

1. Minyak kelapa
 Fungsi 
➧ menguatkan rambut
➧ melembutkan rambut
➧ melawan kelemumur & rambut bercabang

2. Sunflower seeds oil
 Fungsi 
➧ meningkatkan kesihatan kulit kepala
➧ merangsang pertumbuhan rambut
➧ menghalang rambut menggerbang sambil menjadikan rambut lebih bersinar
➧ bertindak sebagai ejen pelembab kulit kepala

3. Pro-vitamin B5
 Fungsi 
➧ meredakan kegatalan
➧ membantu menguatkan akar rambut
➧ membantu menguatkan batang rambut

4. Pati minyak oren
 Fungsi 
➧ melegakan kegatalan kulit kepala
➧ merangsang pertumbuhan rambut

5. Peppermint oil (minyak pudina)
 Fungsi 
➧ menghilangkan kegatalan kulit kepala & bertindak sebagai agen anti-bakteria
➧ rasa dingin & menyegarkan.


Untuk pengetahuan semua.. My Home Lab Shampoo Santan ni adalah produk orang muslim. Mana nak dapat produk ni? Seperti yang saya mention awal awal tadi dari website Beauroque. Lebih baik la beli melalui website tu sebab data peribadi anda lebih selamat kerana ada perlindungan data peribadi.


Selain tu mudah untuk urusan pembayaran secara online ni sebab boleh guna mana2 bank yang ada kat Malaysia untuk buat pembayaran & boleh bayar melalui kad kredit juga. Website tu juga lengkap dengan SSL (Secure Socket Layer).

Pengesahan pesanan (order) dia pun cepat. Lebih kurang 6 minit macam tu. Tak payah tertunggu tunggu order hangpa dah di terima ke belum.

Kelebihan lain beli melalui website Beauoque atas ganjaran macam Bonuslink. Korang boleh kumpul mata & menang hadiah sebab sekarang ada kempen kumpul mata dengan membeli belah barangan di Beauoque & berpeluang menang hadia gold bar (seunit).

Selain tu ada khidmat nasihat percuma, jaminan mendapat shampoo yang tidak melebihi 2 bulan tarikh luput. Barang Insya Allah sampai dalam waktu 5 hari bekerja dari tempoh pembayaran di buat. Mereka juga guna sistem e-commerce yang mesra pengguna. Boleh access dari komputer/laptop atau smartphone dengan mudah.

Dengan setiap pembelian melalui blog lekatlekit.com, hangpa dapat tambahan 100 point reward yang bernilai RM100. Macam mana nak dapat point reward tu? Buat pembelian RM100 keatas, dapat la reward point tu. Lagi banyak point hangpa dapat lagi senang hangpa nak menang hadiah & reward. Ni special promotion je ok! Hanya dengan membeli melalui review dari blog lekatlekit.com sahaja berpeluang kumpul point & menang hadiah. 
Untuk berpeluang memenangi hadiah contest bulanan di galakkan membeli melalui website Beauroque. 


Berminat dengan Shampoo santan ni boleh layari

 Website : Beauroque 
 Whatsapp : 017-696 1969 

3 comments:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com